تاریخ انتشار: ۰۷:۵۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017 May 22
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سرمایه گذاری ۱۲ میلیاردی مخابرات برای شبکه فیبرنوری منازل گفت: امسال ۳ میلیون خانوار ایرانی، اینترنت بر بستر فیبرنوری می گیرند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از مهر برات قنبری امروز در مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران با اشاره به ظرفیت سازیهای صورت گرفته برای توسعه شبکه فیبرنوری منازل، اظهار داشت: در سال ۹۵ یک میلیون پورت فیبرنوری برای منازل کشیده شد و امسال این رقم تا سه برابر افزایش خواهد یافت و ۳ میلیون خانوار ایرانی می توانند از اینترنت بر بستر فیبرنوری استفاده کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران این شرکت را یکی از بزرگترین بنگاههای اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای توسعه یک میلیون پورت فیبرنوری انجام شده است و تلاش می شود این ظرفیت ۳ تا ۴ برابر افزایش یاید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد یکصد هزار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در کشور توسط شرکت مخابرات ایران، گفت: فضای مجازی پیشران توسعه کشور است و با توجه به شدت رشد تقاضا برای استفاده از فضای مجازی در کشور، مخابرات باید زیرساخت توسعه این بخش را فراهم کند.

قنبری به توسعه شبکه های آی پی محور و دسترسی به فیبرنوری به عنوان اولویت برنامه های مخابرات اشاره کرد و افزود: بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور باید بزرگ شود و هرچه تعداد بازیگران این بخش افزایش یابد، به بزرگتر شدن اندازه بازار کمک خواهد کرد. در این راستا شرکت مخابرات ایران با تدوین برنامه تحول ۵ ساله، برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی کرده است.





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار