کد خبر: ۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 21
خبر های اخیر نکته بسیار جالبی را ارائه می کند، تراشه NFC آیفون ۶s هک شده و این تراشه توسط دستگاه های دیگر قابل استفاده خواهد بود.
به گزارش آی تابناک به نقل از کلیک، در سال ۲۰۱۴ کمپانی اپل فناوری NFC را معرفی کرد و در آیفون ۶ نیز این فناوری قرار داده شد. با استفاده از فناوری هایی مثل NFC و بلوتوث کاربران به راحتی می توانند گوشی هوشمند خود را به گجت های هوشمند از جمله بلندگو های بلوتوثی و دارای NFC بسیار سریع تر و بهتر متصل کنند.

NFC کاربردهای وسیع تری در آیفون دارد و یکی از کاربرد های آن استفاده از Apple pay است. در روز های اخیر گزارشی ارائه شده است که در این گزارش، خانمی قصد خرید با استفاده از Apple Pay خود را داشته است و با استفاده از NFC متصل شده است ولی پرداخت به درستی صورت نگرفته است و پس از پیگیری های پلیس این موضوع مشخص شده است که NFC این گوشی هوشمند توسط یک فرد معمولی هک شده است.

هم اکنون بررسی‌های کمپانی اپل در این زمینه تکمیل شده است و مجازات زندان برای افراد متخلف تعیین شده است و دیگر فردی نمی تواند به راحتی NFC گوشی های هوشمند آیفون را هک کند و در صورت هک کردن جزای سنگینی را باید بپردازد. در اینجا باید به کاربران نیز هشدار هایی داد که در اتصال گوشی هوشمند خود به دستگاه ها و گجت ها محتاط باشند و گوشی هوشمند خود را به هر دستگاه ناشناسی متصل نکنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار