کد خبر: ۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 21
وقتی صحبت از فناوری ابری می‌شود، اذهان به سمت کشورهای توسعه‌یافته معطوف می‌شود اما کشورهای دیگر مانند کشورهای خاور میانه نیز در حال تلاش برای توسعه این فناوری در کشور خود هستند.
به گزارش آی تابناک؛ وقتی صحبت از فناوری ابری می‌شود، اذهان به سمت کشورهای توسعه‌یافته معطوف می‌شود اما کشورهای دیگر مانند کشورهای خاور میانه نیز در حال تلاش برای توسعه این فناوری در کشور خود هستند.


آیا خاورمیانه به سوی فضای ابری پیش می‌رود؟

وقتی صحبت از فضای ابری به میان می‌آید، اغلب اوقات ذهن ما به صورت ناخودآگاه به سمت کشورهای پیشرفته‌ای مانند ایالات متحده، کانادا، استرالیا، آلمان و کشورهای اسکاندیناوی معطوف می‌شود یا اینکه اقتصادهای در حال شکوفایی مانند چین و هند به ذهنمان خطور می‌کند.
ما به ندرت شنیده‌ایم که فناوری ابری در خاور میانه در حال توسعه باشد. باید این رویکرد تغییر کند و خاورمیانه نیز رویکردی تازه به سوی فضای ابری داشته باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از کلود نیوز دیلی، گزارشی که توسط گارتنر تهیه شده، نشان می‌دهد که شرکت‌های موجود در خاورمیانه، برای سه سال آینده، بیش از دو میلیارد دلار در زمینه فناوری ابری سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بدین وسیله داده‌ها و اپلیکیشن‌های خود را به سوی فضای ابری سوق دهند.
همچنین ارقام درآمد در سال 2016، 956 میلیون دلار را نشان می‌دهند.

ضمناً در این گزارش آمده است که پلتفرم به عنوان خدمت، بیشترین نرخ رشد را با رقم 28.8 درصد و پس از آن، نرم افزار به عنوان خدمت با نرخ رشد 28.5 درصد، قرار گرفته است.
رشد در این زمینه‌ها، آن شرکت‌هایی را نشان می‌دهد که می‌خواهند اپلیکیشن‌ها و بارهای کاری خود را از مرکز داده درون سازمانی به فضای ابری منتقل کنند. 



از سوی دیگر، شرکت‌هایی که در خاورمیانه کار می‌کنند نیز در کنار سایر کشورهای دنیا، به مزایای فناوری ابری پی برده‌اند و در پی آن هستند که بیشترین استفاده را از آن ببرند.
خاورمیانه بر خلاف آنچه که در افکار عمومی نقش بسته است، دیگر صرفاً به دنبال نفت و منابع زیرزمینی نیست و با سقوط قیمت نفت و افزایش نیاز به منابع جایگزین انرژی، کشورهای تولید کننده نفت مثل عربستان سعودی، خواهان توسعه سایر صنایع هستند.

با روند رو به رشدی که در شرکت‌های خاورمیانه برای به کار گرفتن فناوری ابری دیده می‌شود، در آینده نه چندان دور، درصد زیادی از شرکت‌ها تحت پوشش فناوری مورد بحث در می‌آیند و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار