کد خبر: ۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 21
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: مصوبه توسعه تولید و بازارهای محصولات پروبیوتیک در ستاد توسعه زیست فناوری تدوین شد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی در خصوص مهم ترین مصوبات ستاد در سال گذشته بیان کرد: تدوین مصوبات قابل طرح در کمیسیون علمی، تحقیقاتی و فناوری و سایر نهادها و مبادی ذی‌ربط و پیگیری‌های مرتبط با آن (در همکاری با سایر گروه‌ها و کارگروه‌های ستاد) یکی از مهم ترین اقداماتی بود که در سال ۹۵ توسط ستاد به صورت جدی پیگیری شد.

وی افزود: این پیگیری ها در حوزه های مختلف تدوین پیش‌نویس مصوبه تقسیم کار ملی، همکاری در تدوین پیش‌نویس مصوبه تصفیه پساب و فاضلاب به روش زیستی و تدوین مصوبه توسعه تولید و بازارهای محصولات پروبیوتیک صورت گرفته است.

به گفته قانعی پروبیوتیک ها باکتری‌های هستند که برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته‌ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی بیوتیکهای مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید می‌باشد. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند.  





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار