کد خبر: ۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 20
انشمندان یک ربات جراح مغز ساختند که می تواند یکی از فرایندهای پیچیده جراحی مغز که دو ساعت طول می کشید را در عرض دو دقیقه و نیم انجام دهد.
به گزارش آی تابناک به نقل از کلیک؛ دانشمندان یک ربات جراح مغز ساختند که می تواند یکی از فرایندهای پیچیده جراحی مغز که دو ساعت طول می کشید را در عرض دو دقیقه و نیم انجام دهد.
جراحی مغز، یکی از پیچیده ترین فرآیندهایی است که باید به صورت دقیق انجام شود. حتی در یکی از شغل های پرمهارت در جهان، خطای انسانی می تواند یک فاکتور تاثیرگذار باشد.
پژوهشگران دانشگاه اوث در پی یافتن راهی برای کاهش حداکثری رخداد خطاهای انسانی هستند. تیم در حال توسعه رباتی هستند که قادر است زمان تکمیل یک فرایند پیچیده را کاهش دهد. این ربات می‌ تواند تا پنجاه برابر زمان انجام فرایند را کاهش دهد.
این ربات قادر است زمان لازم برای دریل جمجمه را از دو ساعت به دو دقیقه و تیم کاهش دهد.
در گزارش این پژوهش که در مجله neurosurgical focus منتشر شده است، تیم پژوهشی گزارش داده است که ربات قادر به انجام جراحی های پیچیده است.
این ربات به سمت ناحیه آسیب پذیر جمجمه هدایت می شود و این کار را با استفاده از داده هایی که از سی تی اسکن مغز بیماران دریافت کرده است انجام می شود.
سی تی اسکن به برنامه نویس مکان عصب ها و یا رگ هایی که ربات باید از آن ها دور شود را نشان می دهد.
تیم در حالی ربات را برنامه نویسی می کند که فقط از داده ها و معیارهای سی تی بیمار برای این کار استفاده می کند.
جدای از قابلیت هایی که این ربات در صرفه جویی در زمان دارد، همچنین قابلیت حفظ زندگی را دارد و همچنین در کاهش هزینه های مالی کمک کننده است.
کاهش زمان عمل جراحی فواید دیگری از جمله کاهش زمان بیهوشی را به همراه دارد و می تواند عوارض ناشی از بیهوشی را کاهش دهد.

ربات ها و ماشین های خودکار به تدریج روش جراحی توسط جراحان را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. برخی بیماران ممکن است در ابتدا فکر کنند که این ماشین ها کار برش را به خوبی انجام نمی دهند و از این نوع جراحی اجتناب می ورزیدند، اما این ربات ها می توانند با دقتی قابل مقایسه با دقت انسان کار خود را انجام دهند.

.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار