کد خبر: ۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 20
ضبط ویدیوهای با کیفیت به کمک پهپادها کار آسانی نیست و معمولاً نیازمند چند نفر است تا کنترل پهپاد را به دست داشته باشند...
به گزارش آی تابناک : به نقل از دیجیاتو حالا محققان آزمایشگاه علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی MIT فکر می کنند به  راهی برای خارج کردن اپراتورهای انسانی از معادله یافته اند. این تیم محققان، برنامه دارد طی اواخر ماه جاری میلادی و در جریان یک کنفرانس، از سیستمی رونمایی کند که به فیلم برداران کمک می کند پارامترهای خاصی را تعریف کرده و پهپادها خود کنترل همه چیز را برعهده گیرند.
 سیستم تازه محققان MIT، پهپادها را به فیلم بردارانی حرفه ای تبدیل می کند
به گزارش بولتن نیوز، سیستم مورد اشاره، «برنامه ریزی حرکتی همزمان برای ویدیوگرافی هوایی» نامیده شده و به کارگردانان اجازه می دهد پارامترهایی خاصی مانند میزان بسته یا عریض بودن فریم و محل قرارگیری سوژه در آن فریم را تعریف کنند. همچنین امکان تغییر این تنظیمات در میانه فیلم برداری نیز وجود دارد و پهپاد شیوه فیلم برداری را بر همان دگرگون تطبیق می کند. و ضمناً این پهپادها می توانند به صورت خودکار از موانع دوری کنند.

در حالی که تنها برخی از پهپادها مانند DJI Mavic Pro از سیستم تشخیص و دنبال کردن اشیا برخوردار هستند، پروژه MIT می تواند بسیار حرفه ای تر ظاهر شود و کنترل بهتری در اختیار اپراتور قرار دهد. این سیستم به صورت دائمی، سرعت و شتاب اشیای پیرامون پهپاد را اندازه گیری کرده و تخمین می زند. محققان علاوه بر این می گویند که یک کارگردان می تواند متغیرهای گوناگونی را انتخاب کنند تا پهپاد بداند چه سوژه ای را در اولویت یک شات قرار دهد.

در نهایت با توجه به ویدیویی منتشر شده از سوی آزمایشگاه دانشگاه MIT، به نظر می رسد که این سیستم هنوز آنطور که باید و شاید پیشرفته نیست و حداقل مدتی زمان می برد تا به صورت کارآمد از سوی کارگردانان و فیلم سازان مورد استفاده قرار گیرد. با این همه، این سیستم هم مانند بسیاری از سخت افزارها و نرم افزارهای امروزی، گامی مهم برای پیشرفت تکنولوژی های فیلم سازی است.
 

00:0003:11
 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار