کد خبر: ۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 20
شرکت AMD این روزها درگیر مراسماتی مانند کنفرانس مالی و آماده سازی سخت افزارهای جدید با هدف نمایش در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 است؛ اخبار این روزهای این شرکت نسبتا افزایش یافته است. به دلیل پراکندگی این مطالب، گاها دو و یا 3 مطلب را در یک خبر جای می دهیم. در این مطلب نیز دو خبر را ترکیب کرده ایم.

به گزارش آی تابناک : به نقل از سخت افزار ، Threadripper یک کد رمز نیست!

AMD تائید کرده است که Threadripper نام یک خانواده جدید از پردازنده های Ryzen است که در مدل پرچمدار دارای 16 هسته هستند؛ اما این بدان معنی نیست که Threadripper یک کد رمز است؛ Threadripper کد رمز این پردازنده ها نبوده و تنها نشان دهنده اشاره به یک خانواده جدید از CPU های HEDT است. AMD در ادامه اضافه می کند که پردازنده های Ryzen 9 برای مصرف کنندگان در سیستم هایی همچون سرور های کوچک، ایستگاه کاری، رندرینگ و مواردی از این دست بوده و به هیچ وجه به عنوان پردازنده ی رسمی-اداری و صنعتی، به شرکت ها فروخته نمی شود. Ryzen 9 ها در 29 ماه مه اطلاعات بیشتری را از خود ارائه می دهند و سپس در کامپیوتکس 2017 به طور کامل شاهد رونمایی آنها خواهیم بود. Ryzen 9 ها در تابستان 2017 راهی بازار می شوند و برای کاربرانی که خواهان اسمبل یک سیستم حرفه ای هستند پیشنهاد می شوند.

AMD Ryzen 2000 Series Processor در معماری بهبود یافته!

این شرکت در ادامه به معماری Refresh ZEN اشاره کرده است؛ بگذارید پیش از هر چیز، برای روشن شدن مبحث به کارت گرافیک های جدید این شرکت با نام AMD RX500 اشاره نمائیم؛ AMD این کارت گرافیک ها را تنها در بخش فرکانس ارتقاء داده و با استفاده از همان سیلیکون های Polaris، Rebrand های جدیدی را تولید کرد. این اقدام در پردازنده های ZEN نیز روی می دهد. CPU های ZEN هم اینک در لیتوگرافی 14 nm تولید می شوند و AMD در سال آینده معماری 7 نانومتری را استارت می زند که ZEN2 یا ZEN+ نام دارد. اما این شرکت اعلام کرده است که پیش از تولید 7 نانومتری، احتمالا یک سری جدید از پردازنده های مبتنی بر هسته های ZEN را تولید می کند که بر طبق قوانین سخت افزار، Refresh ZEN خوانده می شوند. این محصولات AMD Ryzen 2000 Series Processor نامیده می شوند و بر اساس لیتوگرافی 14 نانومتری تولید خواهند شد.

و اما در CPU های جدید چه تغییراتی روی می دهد؟ AMD در این مدل ها به وسیله تصفیه معماری، فرکانس هسته و مصرف انرژی را بهبود می بخشد. به عبارت دیگر، پرفورمنس بر اساس هر وات مصرفی بهبود خواهد یافت. در زمینه تاریخ عرضه پردازنده های AMD Ryzen 2000 Series Processor نیز گمانه زنی هایی شده است؛ AMD تا پایان تابستان درگیر عرضه APU های جدید و سری سوم پردازنده های Ryzen به نام SR3 است؛ در این میان پردازنده های 16 هسته ای و کمتر Threadripper نیز در دست عرضه هستند؛ در نتیجه نسخه های Refresh ZEN احتمالا تا سال 2018 عرضه نخواهند شد. با این حساب پردازنده های 7 نانومتری (ZEN+) در سال 2019 راهی بازار خواهند شد که با این شواهد منطقی به نظر می رسد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار