کد خبر: ۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 18
یک نوجوان هندی به نام ریفات شاروک، سبک‌ترین ماهواره جهان را طراحی و با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته است.
به گزارش آی تابناک : به نقل از تلگراف این ماهواره که KalmaSat‌ نام دارد و وزن آن مجموعا به 64 گرم می‌رسد، با استفاده از فیبرکربن و فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده است و جایزه مسابقه Cubes in Space را به خود اختصاص داده است. این مسابقه با هدف مشارکت جوانان و نوجوانان در فعالیت‌های فضایی و با حمایت ناسا و کنسرسیوم Colorado Space Grant برگزار می‌شود. 

شاروک و همکاران او این ماهواره را از ابتدا طراحی کرده‌اند و برای ساخت آن از یک کامپیوتر درونی کوچک و هشت حسگر سرعت، دوران و میدان مغناطیسی استفاده کردند. اما چالش اصلی کار طراحی یک ماهواره کوچک با قابلیت بقا در فضا بود که تنها 64 گرم وزن داشته و درون یک مکعب 4 متری جا شود. قرار است این ماهواره کوچک ماه آینده توسط ناسا به فضا پرتاب شود. 

ریفات ساکن یک شهر کوچک در منطقه Tami Nadu است و پیش از این در پانزده سالگی در یک مسابقه توانسته بود یک بالن هواشناسی هلیومی بسازد. 

مسابقه Cubes in Space برنامه‌ای است که در آن دانش‌آموزان 11 تا 18 ساله از سراسر جهان فرصت شرکت در یک رقابت دوستانه به‌منظور ساخت ماهواره‌ای با ابعاد 46 میلیمتر را که توسط ناسا به فضا پرتاب می‌شود، به دست می‌آورند. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار