کد خبر: ۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 16
معاون دولت الکترونيک سازمان فناوري اطلاعات از راه‌اندازي آزمايشي سامانه دسترسي آزاد به اطلاعات و اجرايي شدن آن در آينده نزديک خبر داد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از ایسنا رضا باقري اصل با بيان اينکه کارپوشه ملي ايرانيان در راستاي دسترسي آزاد به اطلاعات است، گفت: براي هر شخص ايراني طبق قانون دسترسي آزاد به اطلاعات کارپوشه ايجاد کرديم و پايلوت‌هايش را با چند دستگاه اجرا مي‌کنيم. پس از تکميل فرآيندها، اعلام عمومي خواهيم کرد. مردم نيز ثبت‌نام کرده و سپس به کارپوشه خود دسترسي پيدا مي‌کنند. مصوبه کارپوشه در جلسه شوراي اجرايي سازمان فناوري اطلاعات تصويب شده است.

وي ادامه داد: پايلوت سامانه دسترسي آزاد به اطلاعات اجرا شده که تحويل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مي‌دهيم و فرآيندهايش را بررسي مي‌کنيم. در اين سامانه، ‌ کاربران در يک فرم الکترونيکي احراز هويت مي‌شوند و درخواست اطلاعاتي که از دستگاه‌هاي اجرايي مي‌خواهند را ثبت مي‌کنند.

به گفته او اعضاي کميسيون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات، اقدامات مربوط پيگيري اين درخواست را انجام مي‌دهند و از دستگاه مي‌خواهند اطلاعات را وارد کند. بدين ترتيب يا در کارپوشه اطلاعات به شما داده مي‌شود و يا به صورت فيزيکي پاسخ خود را دريافت مي‌کنيد.

پيش‌تر نصراللـه جهانگرد -رئيس سازمان فناوري اطلاعات- در جلسه شوراي اجرايي سازمان فناوري اطلاعات درباره تصويب دستورالعمل کارپوشه ايرانيان گفته بود: اين مصوبه فراهم‌کننده زمينه تحقق ايجاد يک بستر امن و يکتا و قابل اعتماد براي مبادلات کاغذي اسناد ميان مردم و دولت است.

به گفته جهانگرد، در اين طرح که بر مبناي قانون دسترسي آزاد به اطلاعات و آيين‌نامه‌هاي اجرايي آن ايجاد شده است، بستري فراهم مي‌شود تا در فاز اول، دستگاه‌هاي اجرايي بتوانند در کارپوشه هر فرد ايراني، بازخوردهاي دولت از اطلاعات، اسناد و مدارک و همچنين خروجي فعاليت‌ها را ارسال کنند. همچنين مردم مي‌توانند از کارپوشه خود، نتيجه خدماتي را که مي‌خواهند از دستگاه‌ها بگيرند، شامل مجوزها، اسناد، مدارک و پيگيري آن‌ها را انجام دهند.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار