کد خبر: ۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 15
پنج‌شنبه‌ی گذشته مایکروسافت در جریان بیلد ۲۰۱۷ زبان طراحی جدید خود را با نام فلوئنت معرفی کرد. به نظر می‌رسد این زبان طراحی به ویندوز موبایل هم خواهد آمد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از سافت پدیا مایکروسافت هفته‌ی گذشته در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ از زبان طراحی جدیدش با نام سیستم طراحی فلوئنت پرده برداشت. پیش از این، زبان طراحی فلوئنت با نام پروژه‌ی نئون شناخته می‌شد. پنج‌شنبه‌ی گذشته ردموندی‌ها از اعمال این زبان طراحی روی تمام اپ‌ها و سرویس‌های مایکروسافت سخن گفتند ولی هیچ صحبتی از ویندوز موبایل به میان نیامد.

اپ‌های یونیورسال قرار است روی تمام دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز از قبیل‌ رایانه‌های شخصی، موبایل‌ها، تبلت‌ها و حتی هولولنز اجرا شوند. بنابراین خیلی دور از ذهن نخواهد بود که مایکروسافت، حداقل برای حفظ یکپارچگی ظاهری اپ‌هایش، این طراحی جدید را به ویندوز موبایل نیز بیاورد. گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است، از آمدن این زبان طراحی به ویندوز موبایل حکایت دارد. برخی قابلیت‌های معرفی‌شده برای این زبان طراحی تنها در ویندوزهای دسکتاپ معنا پیدا می‌کنند؛ با این حال ویندوز موبایل پتانسیل استفاده از بخش عمده‌ای از المان‌های زبان فلوئنت  (Fluent) را دارد.

مایکروسافت المان‌ها و تغییرات جزئی در طراحی را به تدریج به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد کرد. برخی از این تغییرات هم‌اکنون نیز در به‌روزرسانی‌های جدید تعدادی از اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۰ وجود دارند. ردموندی‌ها تمام تلاش خود را برای عرضه‌ی ویژگی‌های اصلی فلوئنت در به‌روزرسانی بزرگ کریترز فصل پاییز خواهند کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار