کد خبر: ۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 15
مدل EP9، یک سوپراسپرت برقی دو سرنشینه است که از ۴ موتور برقی با توان کلی ۱۳۶۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. این خودرو قادر است ظرف ۲٫۷ ثانیه از حال سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از مجله دیجی کالا شاید هنوز برای اثبات برتری قدرت خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای بنزینی زود باشد اما Nio EP9 این ادعا را ثابت کرد. خودرویی که به کمک موتور الکتریکی و باتری‌هایش توانسته رکوردی بهتر از سوپراسپرت‌های بنزینی را به ثبت برساند.

این خودروی الکتریکی، رکورد لامبورگینی را شکست!

مدل EP9، یک سوپراسپرت برقی دو سرنشینه است که از ۴ موتور برقی با توان کلی ۱۳۶۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. این خودرو قادر است ظرف ۲٫۷ ثانیه از حال سکون به سرعت  ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این اتومبیل برقی، ۱۹۵ مایل بر ساعت (حدود ۳۱۴ کیلومتر بر ساعت) ذکر شده است.

خودرو الکتریکی Nio EP9 در پیست نوربرگرینگ توانسته ظرف ۶:۴۵٫۹۰ (بخوانید شش دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۹۰۰ هزارم ثانیه) دور پیست نوربرگرینگ بزند. این خودرو مجوز عبور و مرور در خیابان‌ها را دارد. پیش از این، رکورد تایم‌گیری پیست نوربرگرینگ برای خودرویی که مجاز بهاستفاده در شهر بود، در دست خودرو Radical SR8 LM بوده که در سال ۲۰۰۹، زمان ۶:۴۸٫۲۸ را ثبت کرد.

خودرو EP9 حتی از زوندا R پاگانی که صرفا در پیست استفاده می‌شود هم سریع‌تر است. پاگانی زمان ۶:۴۷٫۵۰ را در سال ۲۰۱۰ در کارنامه خود به ثبت رساند. با در نظر گرفتن زمان ۶:۵۲٫۰۱ لامبورگینی هوراکان LP 640-4 Performante که در پاییز پارسال تست شد، Nio EP9 از این خودرو در حال تولید هم سریع‌تر قلمداد می‌شود. نکته اینجاست که باید در نظر داشته باشیم که از نیو EP9 تنها ۱۶ دستگاه تولید شده است؛ بنابراین به عنوان خودرو تولید انبوه تلقی نمی‌شود.

این شرکت ابتدا قصد داشت که تنها ۶ دستگاه از این سوپراسپرت برقی شگفت‌انگیز تولید کند اما بعدها تصمیم خود را به تولید ۱۰ دستگاه یبشاتر تغییر داد. قیمت این خودرو هیجان‌انگیز ۱٫۴۸ میلیون دلار است. در ادامه با تصاویر کامل از این سوپراسپرت الکتریکی بی‌نظیر همراه باشید.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار