کد خبر: ۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 15
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به سهم مناسب صنایع نرم فرهنگی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی، بر توجه جدی بیشتر به این بخش از صنعت در اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از ایرنا سیدمحمدحسین سجادی نیری روز دوشنبه با بیان اینکه امروزه از صنایع نرم و خلاق فرهنگی به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار انتقال هویت فرهنگی نام برده می شود، افزود: بر اساس نقشه جامع علمی کشور در حوزه فناوری اولویت هایی در ردیف نخست وجود دارد که یکی از آنها فناوری های نرم و فرهنگی است.
وی گفت: صنایع فرهنگی به خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی می‏پردازند که ماهیت فرهنگی دارند؛ در واقع این صنایع دانش‌بنیان هستند که قابلیت زیادی برای ایجاد شغل دارند و به دلیل آنکه تولید فرآورده‌های فرهنگی بر خلاقیت، مهارت و استعداد فردی استوار است، صنایع فرهنگی را صنایع خلاق نیز می نامند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ادامه داد: بخش هایی همچون سینما و انیمیشن، اسباب بازی و نوشت افزار، گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی، شبکه های اجتماعی، موسیقی، تئاتر، بازی های رایانه ای و آموزش الکترونیک حوزه های اساسی صنایع فرهنگی را تشکیل می دهند.
وی اهداف این ستاد را افزایش تولید و سهم خدمات و محصولات نرم و فرهنگی در اقتصاد ملی، ارتقای سازوکارهای سیاستگذاری و نهادینه‌سازی گفتمان فناوری‌های نرم در کشور، ارتقا و بهره‌برداری از سرمایه‌های دانشی و انسانی کشور در حوزه فناوری‌های نرم، توسعه نقش‌آفرینی و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه فناوری‌های نرم، بهبود زیرساخت‌های نهادی توسعه و تجاری‌سازی فن آوری‌های نرم عنوان کرد.
سجادی نیری با بیان اینکه، تاکنون پنج جلسه از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث و بررسی در خصوص سند صنایع نرم فرهنگی اختصاص داشته است، افزود: لازم است در زمینه سهم سند صنایع فرهنگی نرم در نقشه جامع علمی کشور، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی سندی تصویب شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری یادآور شد: در آخرین جلسه نقشه جامع علمی کشور راهبرد نهم سند صنایع نرم فرهنگی به تصویب رسیده است؛ این راهبرد مربوط به بحث تعاملات بین المللی و همکاری با کشورهای اسلامی در توسعه فناوری ها و محصولات فرهنگی است.
وی با تاکید بر اینکه کشورمان در عرصه صنایع نرم فرهنگی باید به یک کشور پیشرو فرهنگی تبدیل شود، افزود: لازم است در یک تعامل بین المللی و با رویکرد فناورانه، در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی اقدامات لازم انجام شود.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری خاطرنشان کرد: راهبرد نهم سند صنایع نرم فرهنگی در آخرین نشست ستاد نقشه جامع علمی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوب شد که در خصوص بحث تعاملات بین المللی فرهنگی نسبت به همکاری با کشورهای اسلامی توجه ویژه صورت گیرد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار