کد خبر: ۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 14
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی گفت: تولید داروهای پیشرفته در حوزه زیست‌فناوری منجر به صرفه جویی ارزی سالانه بیش از 600 میلیون دلار شده است.

به گزارش آی تابناک : به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تولید داروهای حوزه زیست فناوری در کشور، بیان کرد:  تولید داروهای پیشرفته در این حوزه، منجر به  صرفه جویی ارزی سالانه بیش از 600  میلیون دلار شده است.  این دارو ها  اغلب برای درمان بیماری های صعب الاعلاج مانند سرطان، ام اس و غیره مصرف می شود.

وی افزود: در حال حاضر علی رغم تحریمهای موجود با حمایتهای  مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به ویژه ستاد توسعه زیست فناوری که تقریبا از 8 سال قبل آغاز شده است  در بخشهای مختلف حوزه زیست فناوری شاهد موفقیت شرکتهای دانش بنیان و تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور هستیم . 

به گفته قانعی، به عبارت بهتر،  استعدادهای متخصصین ایرانی در مدت کوتاهی تحریمها را به فرصت  تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین در بررسی فهرست جدید تحریم های دولت آمریکا علیه ایران به خوبی نمود تبدیل تهدیدها به فرصتها مشهود است. 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در ادامه افزود: از  بهمن سال گذشته، 41  قلم کالا برای ارسال به ایران نیازمند مجوز ویِژه از خزانه داری امریکا است که از این میان تعداد 21 قلم آن با برنامه ریزی و حمایت قبلی  معاونت علمی ریاست جمهوری و ستاد توسعه زیست فناوری، توسط شرکتهای دانش بنیان زیست فناوری  تولید شده  است.

قانعی ادامه داد: این داروها علاوه بر رفع نیاز داخل آمادگی صادرات را هم دارند،  تعداد 6 قلم کالا،  تجهیزاتی است که با حمایت از شرکتهای دانش بنیان در سالهای اخیر نمونه سازی  آنها  با موفقیت انجام شده است و در سالهای آتی تولید صنعتی آنها توسط شرکتهای ایرانی انجام می شود.

به گفته وی، مابقی داروها، یعنی تنها 14 مورد، شامل تجهیزاتی است که در کشور تولید نمی شوند و ستاد توسعه زیست فناوری برنامه حمایتی خود را برای تولید داخلی آنها اعلام کرده است.




۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار