کد خبر: ۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 13
به تازگی ویدئویی منتشر شده که در آن قدرت موتور LC 500 به نمایش در آمد؛ قدرت این ماشین به قدری حیرت انگیز بود که کاربران بسیاری در قسمت نظرات، صدای غران موتور این ماشین را بی نظیر توصیف کردند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از برترین ها این کوپه جدید LC نگران اعدادی که از تست های آزمایشی به بیرون منتشر می شوند نیست؛ پس شما هم نگران نباشید چرا که در نوع خود بهترین است. علی رغم چند نقص کوچک در این ماشین، می توان گفت مدل های LC 500 و LC 500h از چنان ظاهر لوکسی برخوردارند که در بازار کنونی نظیر ندارد.
 
 اولین تجربه رانندگی با لکسوس LC 500 و LC 500H

به تازگی ویدئویی منتشر شده که در آن قدرت موتور LC 500 به نمایش در آمد؛ قدرت این ماشین به قدری حیرت انگیز بود که کاربران بسیاری در قسمت نظرات، صدای غران موتور این ماشین را بی نظیر توصیف کردند. اما این همه داستان Lc 500 نیست، موتور کواد کم 5 لیتری این ماشین 8 سیلندر است و قادر به تولید 471 اسب بخار نیرو با دور موتور 7100 rpm است. صدای اگزوز چند لوله ای این ماشین واقعا غران است. شاید تعجب کنید که این موتور غران توسط تیتانیوم فورج شده به صورت جدا جدا، به اگزوز متصل شده است.
 
سرسیلندرها با سوپاپ های متغیر چندزمانه تجهیز شده اند و با توجه به شرایط، سوخت به طور مستقیم (با نسبت فشرده سازی بالای 12.3 به 1) یا پورت به موتور تزریق می شود. نمی توان گفت این غول عضلانی 8 سیلندر بهترین نمونه در کلاس خود است اما می توان آن را در جمع بهترین ها آورد.

خودرویی تقریبا سریع

به فلز به کار رفته در این ماشین دقت کنید. این ماشین از یک کاپوت آلومینیومی، و گلگیر جلو و درب و صندوق عقبی از جنس فیبرکربن تقویت شده با پلیمر ساخته شده است و همه این عوامل باعث شده است که LC 500/500h بدون چون و چرا ماشینهایی زیبا و سریع لقب گیرند.اما همه این موارد، حرف است و این ماشین شاید آنچنان که در اخبار گفته می شود نیز سریع نباشد، برای اطمینان از این موضوع مقایسه ای بین این مدلها با برخی مدل های هم رده آنها در بازار انجام داده ایم.

اگر با تفاسیری که در سایتهای مختلف شنیده اید تصور می کنید که LC 500 عملکردی شبیه به مرسدس بنز SL550  یا استون مارتین 12 سیلندر وانتاژ S دارد احتمالا خیالاتی شده اید. شاید با اغراق هایی که در مورد سرعت این ماشین در اخبار شنیده اید تصور کنید که مدل هیبرید این ماشین قادر به تعقیب مدل هیبرید BMW i8 است، اگر اینطور است باید بدانید که سخت در اشتباهید.

این ماشین از کمبود یک برنامه راه انداز ویژه و اختصاصی رنج می برد به طوری که در صورت وجود چنین برنامه ای، شاهد افزایش کارایی مبدل گشتاور در سیستم انتقال هستیم و به واسطه همین ضعف، شاهد هستیم که این ماشین ظرف 4.8 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت می رسد و ظرف 13.2 ثانیه با سرعت 110.2 مایل بر ساعت می تواند مسافت 250 فوت را طی کند. سرعت چرخش چرخها در این ماشین کمی کند و آرام به نظر می رسد و این موضوع کنترل کشش این ماشین را در شرایط ویژه با مشکل رو به رو می کند. اما باید اذعان کرد که در تاریخچه تست های ما هر مدلی از ماشین ها که بتواند زیر 5 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد را سریع می نامیم اما این مورد درباره ماشین های اسپورت صدق نمی کند.(رانندگان آزمایشی این مدل، به این نکته اشاره کرده اند که بهترین عملکرد این ماشین از لحاظ سرعت در حالت نرمال به دست آمده است ونه در حالت اسپورت + یا استفاده از دنده دستی).
 
 اولین تجربه رانندگی با لکسوس LC 500 و LC 500H

این خروجی از LC 500 در واقع این مدل را نیم ثانیه عقب تر و کندتر از استون مارتین 12 سیلندر وانتاژ S است.آنچه سرعت این ماشین را بد جلوه می دهد این است که رکورد سرعت و شتاب این ماشین 1 ثانیه کندتر از مدل Sl 550 مرسدس بنز که در سال 2013 یعنی چهار سال پیش، تولید شده است به حساب می آید. از این گذشته LC 500 از سریعترین سدان لکسوس سری GS F حدود 0.4 ثانیه و از لکسوس های سری RC F  کوپه 0.5 ثانیه کندتر است که هر دو از موتوری با قدرت 467 اسب بخار بهره می برند و از همین موتور 8 سیلندر به کار رفته درLC 500 استفاده می کنند.

این ماشین چه چیزی برای ارائه دارد؟

چرا این ماشین آنقدرها هم که فکر می کردیم، سریع نبود؟ تنها علتش، جاذبه زمین زیر تایرها است. مدل LC 500 حدود 4370 پوند و LC 500h حدود 4471 پوند وزن دارند که نقش مهمی در کاهش شتاب این ماشین ها دارد. این در حالی است که سدان LS 460 لکسوس با وزنی معادل 4466 پوند توانست از پس تمامی آزمایشات پیست ما با موفقیت بر آید.
 
با اینکه تلاش می شود وزن این ماشین ها نادیده گرفته شود اما این ماشینها در زمره ماشین های سنگین وزن طبقه بندی می شوند اما در کمال تعجب وقتی سوار بر این ماشین ها می شوید، اصلا احساس سوار شدن بر یک ماشین سنگین وزن را نمی کنید. نسبت وزن به نیروی LC 500  تقریبا برابر با مدل SL550 مرسدس است که با 429 اسب بخار قدرت موتور و وزنی معادل 4105 پوند سریعتر حرکت می کند؛ و در این بخش به نظر می رسد، قوانین فیزیک زیر سوال رفته است. پیچیدگی های به کار رفته در LC 500 نیاز به توضیح بیشتری از سوی کارشناسان این امر دارند.

این ماشین یک مدل عالی ده دنده محسوب نمی شود

اگر موتور LC 500 قادر به ایجاد 471 اسب بخار نیرو با دور موتور 7100 rpm و حداکثر سرعت 168 مایل بر ساعت با ده دنده است اما باید این نکته را هم اضافه کرد که 5 دنده اول این ماشین بسیار کوتاه و نزدیک به هم هستند و 5 دنده دوم آن مصرف سوخت شدیدی را طلب می کنند.
 
 اولین تجربه رانندگی با لکسوس LC 500 و LC 500H

در تصاویری که جیسون کامیسا از تاکومتر واقعی این ماشین در سرعت های مختلف ضبط کرده است موارد حیرت انگیزی را می بینیم، تصویر اول مربوط به سرعت 40 مایل بر ساعت، تصویر دوم مربوط به سرعت 67 مایل بر ساعت، تصویر سوم مربوط به سرعت 89 مایل بر ساعت و تصویر چهارم مربوط به سرعت 110 مایل بر ساعت  است که با آن از 250 فوتی عبور کرده و به دنده 5 شیفت می کنیم و همچنان 5 دنده دیگر نیز باقی است. دنده های این ماشین به واقع شبیه یک ماشین مسابقه ای ناسکار چهار دنده پلاس شش است. بر اساس محاسبات تئوری اگر LC 500 با یک نسبت مساوی قادر به افزایش سرعت در هر یک از ده دنده بود، میبایست در دنده ده شاهد سرعتی معادل 336 مایل بر ساعت می بودیم. این فاصله های متفاوت بین دنده یکی از مشکلات این ماشین است که به آن می پردازیم.

قدرت هیبریدی و ده دنده ای از نوع دیگر

با همان تکنیک به کار رفته در موتور های عادی در حالت نرمال در مدل های هیبریدی lc 500 شاهد بیشترین خروجی موتور هستیم. قدرت موتور مدل lc 500h 354 اسب بخار است که به طور ترکیبی ایجاد می شود( 295 اسب بخار از این قدرت توسط یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر و  موتورهای برقی خاص لکسوس ایجاد می شود) که این ماشین را ظرف 5.3 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت می رسد و ظرف  14 ثانیه با سرعت 101 مایل بر ساعت با دنده ششم، از مسافت 250 فوتی عبور می کند. دور درجای چرخها در این ماشین امکان پذیر نیست. این ماشین چهار سرنشینی متاسفانه کندتر از BMW i8 با 357 اسب بخار دو سرنشینه اسپورت است که بدنه آن از کربن ساخته شده و حدود 1000 پوند نیز سبک تر از این ماشین است.  BMW i8 قادر است ظرف 3.8 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد که رکوردی عالی برای این ماشین محسوب می شود.
 
اولین تجربه رانندگی با لکسوس LC 500 و LC 500H 

با توجه به ترکیب موتور هیبریدی این ماشین(یک موتور و دو ژنراتور موتور) و دو سیستم انتقال نیرو، می توان این ماشین را هم در زمره ماشین های هیبردی سری و هم در زمره ماشین های هیبریدی موازی طبقه بندی کرد. برنامه سیستم انتقال نیروی این ماشین ده دنده اتوماتیک است و LC 500h اولین لکسوس هیبریدی است که باتری های کامپکت و سبک لیتیوم یونی استفاده می کند. محل قرار گیری پکیج باتری ها بین جایگاه صندلی های عقب و صندوق عقب در زیر ماشین است. این ماشین قادر است در حالت برقی با سرعتی معادل 87 مایل بر ساعت حرکت کند. با توجه به محل قرار گیری باتری ها، شاهد کاهش 0.5 اینچی فضای جلوی پای سرنشینان عقب و 0.7 فوت مکعبی در صندوق عقب آن هستیم. به طور منطقی، باک این ماشین 22.2 گالن سوخت در خود جای می دهد که نسبت به مدل LC 500 که 21.7 گالن در خود جای می دهد، بیشتر است.
 
 اولین تجربه رانندگی با لکسوس LC 500 و LC 500H
 
LC 500/500h هر دو از شش پیستون در جلو و چهار پیستون در قسمت عقب استفاده می کنند که همین مسئله خیال راننده را برای مواقعی که به ترمز نیاز دارد، راحت می کند چرا که با فشرده شدن دیسک های 15.7 اینچی و 14.1 اینچی واکنش مناسبی از سوی ترمزها را شاهدند. برای کم کردن سرعت، کار سختی با پدال ترمز پیش رو ندارید چرا که با کمترین فشار بر روی پدال، این کار انجام می شود و میزان فشار وارد شده به پدال متناسب با قدرت ترمز برای توقف ماشین و کم کردن سرعت، ارزیابی شد.
 
هیچ ضعفی از ترمز این ماشین ندیدیم تا اینکه وارد پیست شدیم! در پیست متوجه شدیم که ترمزهای الکترونیکی و ABS این لکسوس در توقف های ناگهانی در سرعت های بالا، کمی مشکل دارند؛ این مشکل در LC 500 حادتر از LC 500h بود و در سرعت بالا با فشردن پدال ترمز، دیرتر شاهد توقف ماشین بودیم.  با ترمز در سرعت بالا، به نظر می رسید تایرهای جلو کمی گیج می شوند. پس از فشردن پدال ترمز، مدل LC 500 پس از 114 فوت از سرعت 60 مایل بر ساعت به توقف کامل می رسد و مدل LC 500h پس از 112 فوت از این سرعت، کاملا متوقف می شود که حدود 6 فوت از رقبای بیشتر است. با وجود عملکرد نسبتا خوب موتور، سیستم انتقال و تمرزهای LC 500/500h ، رانندگی با این ماشین اعتماد به نفس خاصی به راننده آن می دهد.
 
اولین تجربه رانندگی با لکسوس LC 500 و LC 500H
 
 
دنده های این ماشین خیلی روان عوض می شوند و این حالت حتی اگر در بالاترین شتاب هم باشید، اتفاق می افتد که یکی از ویژگی های برجسته گرند تورینگ این ماشین است که در هر ماشین اسپورتی دیده نمی شود. به طور کلی باید توجه داشته باشیم در هر صورت LC نیز یک لکسوس به حساب می آید و از لحاظ روانی رانندگی بسیار عالی است. این ماشین آنقدر لوکس است که بسیاری از خریداران این ماشین، از ترس تصادف تا مدتها جرات رانندگی با سرعت بالا با آن به سرشان نمی زند. LC 500 چه از نظر ظاهر بیرونی و چه از نظر طراحی داخلی آن باشکوه و لوکس است به طوری که سرنشینان آن دوست دارند یک روز کامل را درون آن بگذرانند.

لکوس در این قسمت، خراب کرد

لکسوس در این ماشین برخی نکاتی که می توانست بر لوکس تر شدن فضای داخلی این ماشین بیافزاید را رعایت نکرده است. مثلا سیستم کنترل آب و هوای این ماشین بسیار ساده طراحی شده که دکمه های سفتی هم دارد. اگرچه لکسوس بر این نکته اصرار دارد که برای این سیستم یک ریموت در نظر گرفته و نیازی به لمس فیزیکی دکمه ها نیست. خبری از جوی استیک در این ماشین نیست و جای آن را یک موس پد گرفته است که دکمه های کمی در ان کار شده است که آنها نیز تا حدی سفت و بزرگ هستند.
 
اولین تجربه رانندگی با لکسوس LC 500 و LC 500H
 
(دکمه هایی برای رادیو، نقشه، به عقب برگشتن، چند رسانه ای) یکی دیگر از نقاط ضعف این ماشین این است که برای تنظیم رادیو باید دستی عمل کنیم و به طور اتوماتیک به جستجوی ایستگاه های رادیویی نمی پردازد. در بیشتر مواقع نشانگر موس به یکباره به جای دیگر صفحه می رود و با کلیک بر روی یک فانکشن دیگر به دردسر خواهید افتاد.
 
این تمام ماجرا نیست بلکه منطق طراحی منو نیز مشکل دارد. مثلا برای تنظیم سیستم صوتی ماشین باید وقت بسیاری برای تنظیم این منوها صرف کنید تا صدای دلخواه خود را از سیستم صوتی بشنوید اما از طرفی سیستم تشخیص صدای به کار رفته در این ماشین در سطح خوبی است و در اغلب موارد برای اینکه درگیر اشتباهات پد نشویم، مجبور به استفاده ار فزمان های صوتی ماشین بودیم.

شکوه بیرونی و دورنی

به واقع می توان گفت که تاکنون هیچ خودرویی را ندیده ام که طراحی بیرونی ان به زیبایی طراحی درونی ان باشد ولی لکسوس در این مدلها اینکار را به خوبی انجام داده است. فضای داخلی این ماشین ما را به یاد کابین خلبان ها در هواپیما می اندازد. در این ماشین از آخرین فناوری صفحه نمایش (TFT) که در ابرخودروی LFA لکسوس معرفی شده بود، استفاده شده است. چرم به کار رفته در دور این صفحه نمایش نیز بر زیبایی آن افزوده است. در طراحی اطراف این صفحه نمایش 10.3 اینچی از المان های تیتانیومی بسیار زیبایی استفاده شده که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
 
اولین تجربه رانندگی با لکسوس LC 500 و LC 500H 

نکته جالبی که در این ماشین وجود دارد این است که آینه راننده و سرنشین کناری آن، یکدیگر را کاور نمی کنند و هرگز از آینه یکدیگر را نمی بینند. صندلی های عقب نیز تا شانه سرنشینان از چرم است و قابل شستشو بودن آن از مزیت های آن به شمار می رود. به طور کلی سوار شدن در صندلی های عقب این ماشین حس خوشایند تری به سرنشینان القا می کند. از نظر فضای داخلی نیز، 32 اینچ فضای پاها در قسمت عقب ماشین وجود دارد که نسبت به  BMW  سری 6 که 30.5 اینچ فضا دارد، بزرگتر به نظر می رسد اما از مرسدس بنز SL و استون مارتین وانتاژ  فضای کمتری در قسمت عقب دارد.

نکات مثبت این ماشین

از نکات مثبت این دو مدل از لکسوس می توان به سیستم قابل تنظیم و تطبیقی تعلیق  و تایرهای 20 اینچی آلیاژی و سقف شیشه ای  و چراغ های Led هوشمند جلوی ماشین و یک سیستم صوتی 12 اسپیکری پایونیر اشاره کرد. سیستم ناوبری و سیستم ایمنی + این ماشین که متشکل از ترمز اتوماتیک در هنگام تشخیص عابر پیاده، هشدار  تصادف، کنترل سرعت کروز داینامیک و هشدار خروج از خطوط است، در وضعیت خوبی به سر می برند. قیمت LC 500 خدود 92995 دلار و قیمت LC 500h حدود 97505 دلار تخمین زده می شود.
 
اولین تجربه رانندگی با لکسوس LC 500 و LC 500H
 
نتیجه گیری

درست است که در صورت رانندگی با LC 500 یا LC 500h ممکن است در رقابت با رقبای قوی این ماشین در جاده عقب بیفتید اما سواری با این ماشین لوکس لذت خاص خود را دارد. این ماشین از کلاس LFA نیست و هرگز با این نیت نیز ساخته نشده است پس باید انتظاراتی معقول از آن داشته باشیم. با وجود اینکه در حال حاضر مدل های LC F با موتورهای 8 سیلندر توربو دوقلو با 600 اسب بخار قدرت در جاده ها جولان می دهند، اما نمی توان از مدل های LC 500/500h نیز به سادگی گذشت چرا که به طور قطع به شما می گوییم که این دو مدل هیچ رقیبی در سال 2018 در کلاس خود نخواهند داشت چرا که جزو بهترین گرند تور های لوکس 4 سرنشین محسوب می شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار