کد خبر: ۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 09
الون ماسک ایده تازه خود برای حل معضل ترافیک را ارائه کرد. اما آیا این ایده در تهران قابل اجرا است؟
به گزارش آی تابناک؛ نام الون ماسک همواره با  ماجراجویی های عجیب و غریب بهمراه بوده است. ماجراجویی هایی مانند سرمایه گذاری هنگفت بر روی خودرهای برقی و یا ساخت موشک های چند بار مصرف. اما این نام قطعا در سال های آتی وقتی که سوار بر خودروی خود به راحتی  سوار بر اسکیت های ویژه با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت از زیر خیابان های شلوغ و پرترافیک عبور می کنید برایتان یک نام خاص خواهد بود.

الون ماسک یک نوارزش آفرین زنجیره ای است که زمانی سرمایه گذاری  اش بر روی خدوروی برقی تسلا باعث شد تا لقب دیوانه را به اوبدهند. اما اکنون بعد از گذشت جند سال تسلا در وضعیت خوبی است و چشم انداز های مثبتی نیز برایش تصور میشود.ماسک اما خود را به راه اندازی تسلا محدود نکرد و با راه اندازی اسپیس اکس (SpaceX)  دنیای سفر های فضایی را به چالش کشید و اکنون شرکت جدید او به نام BORING  که اتفاقا باز هم در حوزه حمل و نقل فعال است در حال خلق شگفتی تازه است .

BORING نام شرکتی است که در حال طراحی یک مجموعه شاه راه های زیر زمینی است که خودرو ها به راحتی و با استفاده از آسانسور های ویژه وارد آنها می شوند.در ادامه خودرو ها به سرعت به محل مورد نظر خود منتقل می شوند. بدین ترتیب میتوانند از ترافیک سنگین عبور کرد به همین راحتی.

چالش ترافیک در شهر های بزرگ مانند تهران به یکی از معضلات عمده تبدیل شده است .در سال های اخیر هم تلاش دولتمردان و دست اندر کاران موجب کاهش این مشکل نشده است .راه کارهایی مانند توسعه حمل و نقل مترو،توسعه خطوط BRT و حتی دو طبقه کردن اتوبان ها هم نتوانسته است این معضلات را حل کند.سوال این است که آیا فناوری تازه و ابتکار نوظهور ماسک میتواند به یاری شهرهای شلوغی مثل تهران بیاید ؟

در نظر اول میتوان گفت بله .راه اندازی و احداث متروی تهران نشان میدهد امکان حفر تونل های زیر زمینی اگرچه با مشکلاتی در این شهر همراه است اما کاری شدنی است . نکته مهم این است که این تونل ها در عین کاهش ترافیک، امکان استفاده از خودروی شخصی را برای مردم فراهم می کنند. در شهری مانند تهران فرهنگ نادرست استفاده از خودروی شخصی با عث شده است تا علیرغم مشکلات متعدد بازهم مردم این کار را ادامه دهند.شاید ایده تازه ماسک بتواند به این نیاز پاسخی تازه بدهد.

تونل های شرکت BORING دارای ۹ متر قطر بوده و امکان حرکت همزمان دو خودرو را فراهم می کند. راننده در طی مسیر نیاز نیست کنترل خودرو را در اختیار بگیرد و خدورو بر روی اسکیت های کنترل شده و با فناوری هایپر لوپHYPERLOOP منتقل می شود. ترکیب این فناوری ها سرعت خودرو را به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رساند.این فناوری می تواند انقلاب بزرگی در عملیات های امداد و نجات و خدمات اورژانس در شهر های شلوغ مانند تهران برپا کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار