کد خبر: ۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 07
آخرین دستاوردها، چشم انداز و چالش های تکنولوژی حوزه های متفاوت مهندسی در ونیز ایتالیا بررسی شد.

به گزارش آی تابناک : به نقل از مهر متخصصان و صاحب نظران متعددی از کشورهای مختلف در کنفرانس نکسکام تکنولوژی را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دادند. متخصصان در این کنفرانس که در ونیز ایتالیا برگزار شد موضوع چشم انداز تکنولوژی و چالشهای پیش روی این حوزه را مورد بررسی قرار دادند.

محمدرضا رجبعلی نژاد، استاد دانشگاه تونته هلند و رئیس کنفرانس ایمنی که با هدف کارآمدی، ایمنی و اعتماد پذیری: شروط اولیه برای موفقیت سیستمهای حمل و نقل برگزار شد، عنوان کرد: پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و درهم تنیدگی بیش از پیش کالاها، ماشینها و سیستمهای سرویس دهنده به جامعه بشری موجب خلق قابلیتهای بسیار و همچنین ایجاد نگرانیهای فزاینده ای برای جامعه شده است.

وی افزود: ارتباط کالاهای هوشمند همچون ساعت و تلفن هوشمند با ماشینهای هوشمند در چند سال آینده حتمی خواهد بود؛ مانع اصلی در این مورد، تاخیر ارتباطی ماشینها است که باید تا کمتر از یک هزارم ثانیه محدود شود.

به گفته وی، چنین سرعتی هنوز در دسترس نیست اما نسل پنجم موبایل اینترنت معروف به G۵   مدعی حل مشکلات کنونی اینترنت است. این تکنولوژی در سال آینده در کره جنوبی به صورت محدود آزمایش خواهد شد و تا سه سال آینده در بازارهای مصرف عرضه خواهد شد و این موضوع انقلاب صنعتی جدیدی را در پی خواهد داشت.

رجبعلی نژاد ادامه داد: مرزهای مشترک ایمنی با سایر عوامل موفقیت مثل اعتمادپذیری، نگهداری و کارآمدی منجر به اختصاص پراکنده این منابع خواهد شد و این موضوع نیاز مبرم به تحقیق ، هوشیاری و شفافیت در عوامل موثر در کارآمدی و ایمنی و ایجاد یک سیستم جامع موثر را، ضروری می سازد.

وی افزود: آگاهی از قابلیتها و نقاط ضعف تکنولوژی کنونی و فرصتهای پیش رو برای کشورهای در حال توسعه، اهمیتی کلیدی دارد که با درک آن امکان سرمایه گذاری در تکنولوژیهای قابل توسعه و به روز و همچنین تصمیم گیری خوب برای انتخاب تکنولوژی مورد نظر میسر می شود.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار