کد خبر: ۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 07
ششمین چالش نوآوری نانو در زمینه طراحی و ساخت سلول باتری لیتیومی برگزار می شود.

به گزارش آی تابناک : به نقل از مهر در ادامه برگزاری چالش‌های نوآوری و فناوری نانو با هدف توسعه راهکارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور، ششمین دوره از چالش‌های نوآوری نانو آغاز به کار می کند.

چالش نوآوری «طراحی و ساخت سلول باتری لیتیومی» که از سوی کارگروه کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری «شبکه باتری نانو ایران(شبنا)» و یک شرکت تولید  کننده باتری به‌دنبال یافتن راهکارهایی عملی برای ساخت و توسعه باتری‌های لیتیومی در داخل کشور برگزار می‌شود.

طی سالیان گذشته به واسطه رشد و توسعه ابزارهای الکترونیکی مانند گوشی‌های تلفن همراه و لپ‌تاپ‌ها از یک سو و رشد تولید خودروهای هیبریدی و الکتریکی از سوی دیگر، در سراسر جهان تقاضا برای ذخیره‌سازهای انرژی به خصوص باتری‌های لیتیومی به طور چشمگیری افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود این روند تا چند سال آینده همچنان ادامه یابد.

از این رو با توجه به این روند فزاینده تولید و مصرف انرژی و نیز دورنمای صنعت خودروی کشور به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده‌های باتری‌های لیتیومی،‌ شبکه باتری نانو به دنبال طراحی، ساخت و تولید سلول‌های لیتیومی مبتنی بر فناوری نانو در کشور است. در این راستا نیز این شبکه به همراه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و با همکاری یک شرکت تولید کننده باتری اقدام به برگزاری یک چالش نوآوری با عنوان «طراحی و ساخت سلول باتری لیتومی» کرده است که گام نخست برای تولید انبوه انواع نانوباتری‌ها در کشور محسوب می‌شود.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار