تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 07
قرار دادن لینک در پست اینستاگرام با روش‌ها و ترفندهای مختلفی امکان‌پذیر است. با استفاده از این تکنیک‌ها می‌توانید در کپشن یک پست خود در اینستاگرام لینک قرار دهید.

به گزارش آی تابناک : به نقل از MAKEUSEOF اینستاگرام به کاربران اجازه نمی‌دهد تا در متن مرتبط با عکس قرار داده شده در پست خود، یک لینک قابل کلیک قرار دهند. البته کاربران می‌توانند هر ترکیبی از حروف اعم از یک آدرس اینترنتی را در کپشن قرار دهند، اما به جز حساب‌های کاربری مختص تبلیغ‌کنندگان که کاربران پولی اینستاگرام محسوب می‌شوند، این آدرس قابل کلیک نخواهد بود. با توجه به همین موضوع، گذاشتن لینک در پست اینستاگرام به صورت مستقیم غیر ممکن است.

کاربران برای هر بار اشتراک‌گذاری یک لینک با دیگر دوستان خود، مجبورند تا آن را در قسمت آدرس وب سایت پروفایل کاربری خود قرار داده و در کپشن یک عکس، کاربران را به لینک قابل کلیک قرار داده شده در پروفایل ارجاع دهند. در حالت کلی، تنها لینک قابل کلیک در اپلیکیشن اینستاگرام همین قسمت است.

قرار دادن لینک در پست اینستاگرام

خوشبختانه روش‌های دیگری وجود دارند که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند به اشتراک گذاری لینک دست زده و یک آدرس اینترنتی قابل کلیک را به فالوورهای خود نمایش دهند. این موارد به عنوان یک راه حل برای رد شدن از این مشکل محسوب می‌شوند و همچنان امکان قرار دادن لینک در پست اینستاگرام به صورت مستقیم وجود ندارد. با استفاده از آن‌ها می‌توانید به قابلیت ارتباط دادن یک لینک قابل کلیک در پست اینستاگرام دست پیدا کنید، اما همچنان نمی‌توان در داخل اپلیکیشن این شبکه اجتماعی و در داخل کپشن هر پست، یک لینک قابل کلیک قرار دهاد. با مطالعه ادامه مطلب بیشتر در جریان روش کار این ترفندها قرار می‌گیرید.

استفاده از LinkMyPhotos (لینک قابل کلیک)

با استفاده از LinkMyPhotos دیگر هر بار مجبور نخواهید بود تا لینک مورد نظر خود را در پروفایل  قرار داده و در پست بعدی، مجددا آن را تغییر دهید. بعد از اینکه با استفاده از حساب کاربری خود در اینستاگرام به این وب سایت وارد شوید، می‌توانید تا سقف سه عکس را به منظور ارتباط دادن یک لینک به آن‌ها انتخاب کنید. اگر حساب کاربری پریمیوم این ابزار را به ازای پرداخت ماهیانه 4.99 دلار دریافت کنید، دیگر هیچ محدودیتی در تعداد لینک‌های قرار داده شده وجود نخواهد داشت. همچنین اگر تعداد حساب‌های کاربری شما بیش از یک مورد است، می‌توانید با پرداخت ماهیانه 9.99 دلار تا سقف پنج حساب کاربری را مدیریت کنید.

قرار دادن لینک در پست اینستاگرام

به محض اینکه تمامی لینک‌های خود را در یک محل قرار دادید، می‌بایست آدرس اینترنتی را که وب سایت LinkMyPhotos در اختیار شما قرار می‌دهد را در پروفایل خود قرار دهید. این لینک مخصوص حساب کاربری شما در این وب سایت است. وقتی فالوورهایتان به این آدرس اینترنتی مراجعه می‌کنند، تمامی پست‌های شما را می‌بینند، با این تفاوت که تمامی عکس‌های دارای لینک به صورت شفاف و مابقی به صورت تیره نمایش داده می‌شوند. به صورت عادی امکان اتصال لینک به سه عکس وجود دارد، اما با خرید اشتراک می‌توانید به تمامی تصاویر خود یک لینک اختصاصی ارتباط دهید.

قرار دادن لینک در پست اینستاگرام

استفاده از هاست وب سایت خود (لینک قابل کلیک)

اگر دارای یک وب سایت بوده و از طرفی به هاست آن دسترسی دارید، می‌توانید یک صفحه وب شبیه به طرح‌بندی LinkMyPhoto برای خود ایجاد کنید. قرار دادن لینک در پست اینستاگرام با استفاده از این روش، در زمانی که مدیریت هاست یک وب سایت وردپرسی را در اختیار دارید بسیار ساده است. تنها کافی است یک صفحه جدید (برگه) ایجاد کرده و بر روی گزینه  Add Mediaو سپس Create Gallery کلیک کنید.

اکنون اگر عکس‌های اینستاگرام خود را از قبل در هاست وب سایت بارگذاری نکرده‌اید، این کار را انجام دهید. سپس تمامی تصاویر را انتخاب کرده و گزینه Create a new gallery را برگزینید. با  این کار به یک صفحه شامل تنظیمات گالری منتقل خواهید شد.

قرار دادن لینک در پست اینستاگرام

استفاده از وردپرس بهترین و حرفه‌ای‌ترین روش برای قرار دادن لینک در پست اینستاگرام است

برای قرار دادن لینک در پست اینستاگرام به این روش، در ادامه باید یکی از گزینه‌های Attachment Page یا Media File را انتخاب کرده و برای Type، از منوی کشویی گزینهSquare Tiles را برگزینید. اکنون می‌توانید بر روی هر یک از عکس‌های گالری کلیک کرده و در پایین قسمت Gallery Link URL، لینک مربوط به هر پست (عکس) را قرار دهید. بهتر است تا برای حفظ زیبایی و نظم و همچنین حرفه‌ای نشان دادن خود، ترتیب عکس‌ها و ستون‌های گالری را همانند اینستاگرام اصلی خود در بیاورید. یعنی تعداد ستون‌های گالری را بر روی سه قرار داده و ترتیب زمانی تصاویر ارسال شده در اینستاگرام را اینجا نیز رعایت کنید.

به محض اتمام، لینک این صفحه وردپرس را در پرفایل خود قرار دهید. بهتر است آدرس اینترنتی این صفحه را ترکیبی از حروف غیر قابل حدس زدن قرار دهید، وگرنه ممکن است کاربران وب سایتتان این صفحه کاملا خصوصی را مشاهده کنند! از این پس به محض قرار دادن یک پست در اینستاگرام، این گالری وردپرس را نیز ویرایش کرده و عکس و لینک مرتبط با آن را اضافه کنید. در ویدیوی زیر روش انجام این کار به طور کامل تشریح شده است.

متاسفانه قرار دادن لینک در پست اینستاگرام با این روش در WordPress.com کارایی ندارد، چرا که نمی‌توان یک لینک دلخواه را به عکس‌های درون گالری اضافه کرد.

استفاده از Bitly or Rebrandly (لینک غیر قابل کلیک)

اگر ترجیح می‌دهید از یک راه حل کاملا رایگان برای قرار دادن لینک در پست اینستاگرام استفاده کنید، Bitly و Rebrandly دو ابزار مناسب به این منظور هستند. با استفاده از Bitlyy می‌توانید  لینک‌هایی سفارشی‌سازی شده با قابلیت حفظ کردن سریع ایجاد کنید. اگرچه این لینک‌ها قابل کلیک نیستند، اما به دلیل ساده بودن کاربران می‌توانند با یک نگاه آن‌ها را حفظ کرده و سپس به صورت دستی در مرورگر گوشی موبایل تایپ کنند.

برای استفاده از امکانات وب سایت Bitly باید به صورت رایگان یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. بعد از اینکه یک آدرس اینترنتی احتمالا بسیار بلند را در باکس فراهم شده قرار دادید، Bitly یک آدرس اینترنتی بسیار کوتاه و مرتبط با همین لینک در اختیار شما قرار می‌دهد. مزیت این سرویس در مقایسه با دیگر سرویس‌های کوتاه‌کننده لینک، امکان سفارشی‌سازی لینک بعد از ایجاد خودکار آن است.

قرار دادن لینک در پست اینستاگرام

Rebrandly سرویس کاملا رایگان دیگری است که قابلیت‌های یکسانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مزیت اصلی این سرویس در مقایسه با دیگر سرویس‌های مشابه، امکان سفارشی‌سازی بالای آدرس اینترنتی کوتاه شده است.

قرار دادن لینک در پست اینستاگرام

فراموش نکنید روش ساده دیگری نیز برای قرار دادن لینک در پست اینستاگرام وجود دارد. می‌توانید در صورت داشتن یک حساب کاربری تایید شده در اینستاگرام، لینک‌های دلخواه خود را به جای پست‌های دائم، در پست‌های موقت (استوریز) قرار دهید.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار