تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 07
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: سرعت اینترنت بیش از ۱۰ مگابیت بر ثانیه شده است.

به گزارش آی تابناک : به نقل از مهر به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، اعتراض در مورد سرعت اینترنت هم اکنون در شرایطی مطرح می شود که با توسعه های انجام شده و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات،در حال حاضر سرعت اینترنت بیش از ۱۰۰ مگا بیت بر ثانیه توسط اپراتورها ارائه می شود. این در حالی است که بررسی تاریخی اظهارات مسئولان وزارت ارتباطات در دولتهای نهم و دهم نشانگر نقطه نظرات آنان در این زمینه می باشد و مردم هنوز فراموش نکرده اند که در سال ۸۷ پهنای باند ۵۶ کیلو بیت برای مصارف کاربران اینترنتی خانگی و دانشگاه‌ها حتی برای دانلود کتاب‌های ۵۰۰ صفحه‌ای مناسب می دانستند و پهنای باند ۱۲۸ کیلو بیت را کافی تشخیص می دانند.

زمینه اعتراض در مورد قیمت اینترنت نیز یادآوری این نکته ضروری است که اینترنت مخابراتی و موبایل از طریق اپراتورهایی ارائه می شود که در دولت گذشته خصوصی شده و سهامداران آنها که از این طریق کسب درآمد می کنند؛ مشخص می باشند. اگرچه نظارت دقیق این وزارت بر فعالیت های آنان وجود دارد. دولت تدبیر و امید برای کاهش قیمت اینترنت طی دو مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات، قیمت اینترنت ثابت را ۵۰ درصد کاهش داد و مقایسه نقطه ای نرخ اینترنت مشخص می کند ، در نقاط شهری قیمت از ۳۴۲۸۷ ریال به ۱۵۴۰۰ ریال و در مناطق روستایی نیز از ۳۵۲۳۶ ریال به ۹۰ ۶۰ ریال کاهش یافته است.

همچنین تعرفه اینترنت موبایل نیز برای هر کیلوبایت داده در سیم‌کارت‌های دائمی از ۰.۵ به ۰.۴ ریال و در سیم‌کارت‌های اعتباری از ۰.۷۵ ریال به ۰.۶ ریال رسیده است.

 در این جوابیه همچنین درباره اظهارات اخیر ضرغامی آمده است:«در دوره ریاست جنابعالی بر صدا و سیما یکی از مخالفان اصلی توسعه شبکه های اجتماعی، IPTV و ... صدا و سیما بود که متاسفانه در جلسات متعدد و حتی در مجلس شورای اسلامی تلاشهای بسیاری با هدف عدم توسعه فضای مجازی توسط معاونان شما انجام شد اما هم اکنون شاهد هستیم شرکتهای مختلف ارائه دهنده خدمات اینترنتی در دولت تدبیر و امید به خواسته های کاربران احترام گذاشته و اقدام به ارائه سایتهای ویدئو های درخواستی (VOD) کرده اند که در این زمینه می توان به «فیلیمو»، « نماوا»، «تیو» ، «آی سیما» ، « آی یو» و ... اشاره کرد که از طریق شبکه ملی اطلاعات مصرف اینترنت آن نیز صفر  است«.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار