تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 07
در پتنت تازه اپل، آيفون مي تواند با استفاده از پالس هاي صوتي، آب وارد شده به داخل بدنه خود را بيرون بريزد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از دیجیاتو اين روزها بسياري از پرچمداران از جمله آيفون 7 يا گلکسي اس 8 سامسونگ در برابر آب مقاوم هستند و در نتيجه اگر بر حسب تصادف آب روي اين دستگاه ها ريخت مي توانيد مطمئن باشيد که اتفاقي برايشان نخواهد افتاد.

با اين همه، اگر بنابر هر دليلي آب به داخل اين موبايل ها نفوذ کرد، احتمال آنکه دچار مشکل شوند و در عملکردشان اختلال ايجاد گردد بسيار بالا خواهد بود. از طرف ديگر، گارانتي اين دو موبايل شامل سوختگي يا آسيب بر اثر نفوذ آب نمي شود.

به همين خاطر شرکت ها به دنبال يافتن راه هايي هستند تا محصولاتي محکم تر و ايمن تر بسازند و پتنت اخير اپل هم که چندي پيش منتشر شد به همين موضوع ارتباط مي يابد.

در اين پتنت نخست به نوعي پوشش آبگريز روي سطح مشبک فوقاني اسپيکر اشاره شده که آب را به بيرون پراکنده مي کند و درک سازوکار آن بسيار ساده است.

گارانتي پرچمداران مقاوم در برابر آب شامل سوختگي براثر برخورد با رطوبت نمي شود
اما در مورد قسمت دوم بايد بگوييم به ديواره ها و بخش هاي داخلي سطح مشبک روي اسپيکر مربوط مي شود که آن نيز نوعي پوشش آبگريز را دريافت خواهد نمود تا خروج آب از داخل دستگاه را سرعت بدهد. علاوه بر اين، به لطف سنسوري که درون محفظه دستگاه قرار مي گيرد، وجود هر گونه مايع تشخيص داده مي شود.

سنسوري که به آن اشاره کرديم هم مي تواند به شکل ماژول حساس به فشار، رطوبت، نور و يا صدا باشد که قابليت ارسال سيگناب به موبايل مبني بر وجود آب درون آن را دارد.

طبق اطلاعات مندرج در اسناد مربوط به اين پتنت اپل احتمالا نوعي اسپيکر خاص را هم به اين آرايه مي افزايد تا پالس صوتي اشاره شده را براي گوش انسان غيرقابل شنيدن کند و آب را به همان شيوه اي که وارد شده، بيرون بريزد.

در اينجا بايد اضافه کنيم که گرچه بسياري از پتنت ها هيچگاه رنگ واقعيت به خود نمي گيرند با اين همه، بخش هايي از پتنت تازه اپل هم اکنون نمود بيروني دارند.

براي نمونه، در حال حاضر نمايشگرهايي در بازار موجودند که چربي گريزند تا اثرانگشت کاربران روي آنها باقي نماند. از سويي برخي شرکت هاي شخص ثالث هم وجود دارند که افشانه هاي آبگريز مي سازند و مي توانيد با اسپري کردن آنها روي موبايل خود تاحدودي آنها را ضد آب کنيد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار