کد خبر: ۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 04
همانطور که گوشی‌های هوشمند بیشتر و بیشتر قدرتمند می‌شوند، ویژگی‌هایشان هم به همین شکل تغییر می‌کنند: چک کردن شبکه‌های اجتماعی، ارسال ایمیل و حتی تماس گرفتن! با این حال، اگر بخواهیم جدی باشیم، ویژگی‌های مخفی زیادی در اندروید وجود دارند که می‌توانید در گوشی‌هوشمند خود نهایت استفاده از آن‌ها را ببرید.

به گزارش آی تابناک : به نقل از ANDROIDPIT ، 

1. جستجوی صوتی با صفحه‌نمایش قفل

کاربران کمی در مورد این ترفند می‌دانند: برخی گوشی‌های هوشمند اندرویدی به شما امکان می‌دهند با گفتن عبارت "OK Google” حتی وقتی که صفحه‌نمایش قفل است، جستجوی صوتی انجام دهید. متأسفانه، فقط موبایل‌های با سیستم تشخیص صدا قادر به انجام این کارکرد هستند.


گزینه‌های صوتی گوگل خود را بررسی کنید که بفهمید آیا گوشی شما می‌تواند این ترفند را اجرا کند یا نه.

برای اینکه بدانید گوشی‌هوشمندتان قادر به انجام این ترفند است یا نه، این مسیر را دنبال کنید:
Google Settings > Search and Google Now > Voice > OK Google detection > Always On
به یاد داشته باشید که شما باید به گوگل آموزش دهید که صدایتان را تشخیص دهد (این گزینه هم در همان صفحه قرار دارد). گوشی‌هایی که امکان تشخیص با صفحه‌نمایش قفل را ارائه نمی‌دهند، به جای گزینه Always On گزینه دیگری به نام From any screen را دارند.


2. گوشی گمشده خود را از راه دور خاموش یا ریست کنید

گم کردن گوشی به اندازه کافی بد است، اما بدتر از آن این است که فکر کنید ممکن است یک فرد غریبه به همه اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کرده باشد. خوشبختانه، گوگل یک ویژگی فوق‌العاده به نام اندروید دیوایس منیجر (Android Device Manager) دارد که به شما امکان می‌دهد اگر گوشی خود را گم کردید به کنترل آن ادامه دهید.


در اندروید 6.0، تنظیمات گوگل گوشی در تنظیمات کلی اندروید قرار گرفته است.

اندروید دیوایس منیجر کارهایی بیشتر از فقط ردیابی دستگاه می‌تواند انجام دهد: به شما اجازه می‌دهد با آن تماس بگیرید، از راه دور خاموشش کنید یا حتی آن را به تنظیمات کارخانه ریست کنید. این ویژگی را با رفتن به مسیر Settings > Security > Phone Management فعال کنید و اگر گوشی خود را گم کردید روی کامپیوتر مکان آن را پیدا کنید.


اگر گوشی شما روشن باشد، اندروید دیوایس منیجر به شما کمک می‌کند آن را در هر جای جهان پیدا کنید.

Android Device Manager


3. تم تیره خود را فعال کنید

اندروید مارشمالو در حال حاضر ویژگی تم تیره را حذف کرده است، اما هنوز روشی وجود دارد که خودتان تم تیره خانگی خود را بسازید. به مسیر Settings > Accessibility > Inverted Rendering بروید تا تم تیره‌ای که آرزویش را داشتید را پیدا کنید.

اسکرین‌شات ها حالت تیره را به حساب نمی‌آورند و این ظاهر آیکون‌های اپ را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین، تم تیره بیشتر برای زمان‌های خواندن متن در شب یا در نور روشن بکار می‌آید و عالی است.


4. از دستگاه‌های دیگر به تب‌های کروم دسترسی پیدا کنید

اگر از کروم به عنوان مرورگر پیش فرض استفاده می‌کنید، می‌دانستید که از گوشی‌ها یا تبلت‌های دیگر هم می‌توانید به تب‌های باز کروم دسترسی داشته باشید؟

                 
روی recent tab (عکس سمت چپ) کلیک کنید تا به تب‌های کروم روی همه دستگاه‌های دیگر دسترسی پیدا کنید.

تا زمانی که به کروم متصل باشید، هنگامی که یک تب را باز کنید، گزینه ‘recent tabs’ را در قسمت پایین سمت راست صفحه خود مشاهده خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید تا URL های باز روی دستگاه‌های دیگر خود را مشاهده کنید.


5. زمانی که گوشی خود را گم کردید یک پیام برای جزئیات تماس قرار دهید

این یک نکته باارزش برای آن دسته از افرادی است که عادت دارند وسایل خود را در مکان‌های مختلف جا بگذارند. اگر گوشی خود را گم کردید و فکر کردید که ممکن است کسی آن را بردارد، می‌توانید یک پیام با جزئیات تماس خود روی گوشی جا بگذارید.


می‌توانید هر پیامی که می‌خواهید روی صفحه قفل گوشی خود قرار دهید.

همین ویژگی را در اندروید دیوایس منیجر هنگام گم کردن گوشی خود دارید، اما یک مقیاس امنیت برای آن وجود دارد که قطعاً باید آن را تنظیم کنید. برای اضافه کردن جزئیات تماس به مسیر Settings > Security > Lock screen message بروید. پیشنهاد یک پاداش برای کسی که گوشی شما را پیدا می‌کند ایده بدی نیست!


6. اسکنر اسناد

زمانی در آغاز عصر دیجیتال انسان می‌بایست پول زیادی صرف یک اسکنر بزرگ می‌کرد تا بتواند کپی دیجیتالی انجام دهد. امروزه، گوشی‌هوشمند شما می‌تواند به عنوان یک اسکنر بسیار متنوع به خودی خود عمل کند. اگرچه کیفیت به همان اندازه خوب نیست، اما فرایند آن بسیار عملی‌تر است.


CamScanner یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای اسکن کردن اسناد است.

CamScanner -Phone PDF Creator

اگر می‌خواهید از گوشی موبایل خود به عنوان اسکنر استفاده کنید، چندین گزینه دارید. می‌توانید به سادگی از سند عکس بگیرید و آن را به عنوان یک عکس ذخیره کنید، یا می‌توانید از Google Drive برای تبدیل آن استفاده کنید. همچنین اپ‌های فوق‌العاده‌ای مثل CamScanner یا Evernote برای این کار وجود دارند.


7. یک هات اسپات وای‌فای شوید

Tethering خصوصیتی است که اکثر شما راجع به آن می‌دانید، اما شما می‌توانید گوشی‌هوشمند خود را به یک وای‌فای هات‌اسپات هم تبدیل کنید و از زمان اندروید لالی‌پاپ و مارشمالو این ویژگی بسیار راحت‌تر هم شده است. این فرایند اتصال گوشی‌هوشمند شما را به یک شبکه وای‌فای تبدیل می‌کند که بدینوسیله دستگاه‌های دیگر هم می‌توانند به آن متصل شوند.


وای‌فای هات‌اسپات مختص به خود را تنظیم کنید.

به Settings > More > Share connection and Mobile hotspot بروید. آنجا می‌توانید نام شبکه و پسوورد برای اتصال به آن را تنظیم کنید. با این‌حال، مطمئن باشید که حواستان به مصرف داده‌های موبایلی‌تان باشد.


8. قطب‌نما و بارومتر

سنسورهای متعددی که گوشی‌تان دارد را می‌شناسید؟ نه تنها گوشی‌هوشمندتان می‌داند که شمال و جنوب در چه جهتی هستند، بلکه می‌توانید یک اپلیکیشن مثل Smart Compass یا AndroiTS Compass Free هم دانلود کنید تا موبایل شما را به یک قطب‌نما تبدیل کند.


تعداد زیادی اپلیکیشن جهت‌یابی برای اندروید در دسترس هستند.

Smart Compass

AndroiTS Compass Free

گوشی‌های زیادی هم یک بارومتر دارند که موبایل شما را به یک ایستگاه هواشناسی قابل حمل تبدیل می‌کند. اپ‌هایی مثل Barometer Altimeter DashClock و Barometer Monitor می‌توانند به شما کمک کنند تغییرات فشار جوی را پیش بینی کنید.

Barometer Altimeter DashClock

Barometer Monitor


9. بارکد اسکنر

بیایید برگردیم به دوربین گوشی: می‌توانید به راحتی با اپ‌هایی مثل Barcode Scanner آن را به یک بارکد اسکنر تبدیل کنید. این اپلیکیشن علاوه بر بارکدها با کدهای QR هم کار می‌کند.

Barcode Scanner

چرا می‌خواهید بارکدها را اسکن کنید؟ این بستگی به اپلیکیشنی دارد که استفاده می‌کنید، اما خرید کردن علت اصلی است. اگر یک وسیله در مغازه ببینید، می‌توانید با استفاده از بارکد به صورت آنلاین قیمت آن را مقایسه کنید یا از مرکز اصلی آن وسیله را سفارش دهید.


10. ردیاب تناسب اندام

گوشی‌هوشمند شما سنسورهای زیادی دارد. به این معنا که می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی یا دویدن خود یا فعالیت‌های دیگر را بدون نیاز به هیچ‌گونه تجهیزات پوشیدنی دور مچ‌دست یا بستن گیره به داخل لباس ردیابی کنید.

برای مبتدیان، Google Fit یک اپلیکیشن به منظور همین کار است، اما اپ‌های بسیار دیگری هم برای این کار هستند که روی موبایل یا لوازم جانبی متصل شما کار می‌کنند. اگر به اطلاعات دیگری نیاز دارید، اپ‌هایی مثل Runtastic Heart Rate Monitor می‌توانند ضربان قلب شما را با استفاده از دوربین گوشی‌هوشمند اندازه‌گیری کنند.

Google Fit - Fitness Tracking

Runtastic Heart Rate Monitor

 

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ به نظرتان ویژگی مخفی اندرویدی دیگری هم هست که ممکن است جا انداخته باشیم؟ لطفاً در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار