کد خبر: ۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 04
حافظه گوشی‌های هوشمند هم اکنون از حافظه رایانه های رومیزی دهه گذشته بسیار بیشتر است.
به گزارش آی تابناک : به نقل از ایتنا اما این فضا چقدر است؟چراباید زحمت پاک کردن محتویات داخل کارت حافظه قدیمی خود را به جان بخریم درحالی که می‌توانیم حافظه ۶۴ گیگابایتی قدیمی خود را با کارت حافظه جدید ۱۲۸ گیگابایتی جایگزین کنیم؟ تحقیقات نشان می‌دهدبه طور متوسط کاربران مدرن اندروید ۶۶ برنامه نصب شده روی گوشی و تبلت‌های خود دارند. علاوه بر این،به طور متوسط هر ماه ده‌ها اپلیکیشن جدید روی دستگاه‌های خود نصب می‌کنیم که البته تنها تعداد بسیار کمی از آن‌ها را پاک می‌کنیم، بنابراین به طور موثری تعداد آن‌ها هر ماه افزایش می‌یابد.سوال این است که نصب اپلیکیشن‌ها چه ایرادی دارد؟ طبیعتا هر یک از این اپلیکیشن‌ها تا حد زیادی برای ما سودمند هستند که آن‌ها را نصب کرده ایم. اما مشکل اصلی این است که نمی توانیم این برنامه‌ها و چگونگی عملکرد آن‌ها را کنترل کنیم. ۸۳ درصد اپلیکیشن‌ها به داده‌های حساس کاربران مانند مخاطبان آن‌ها، پیام ها، تاریخ تماس ها، فایل‌های ذخیره شده و ... دسترسی دارند.آزمایشی به منظور بررسی چگونگی رفتار اپلیکیشن‌ها انجام دادیم.۶۶ نمونه از اپلیکیشن‌های محبوب میان کاربران اندروید را دانلود و آن‌ها را روی چندین دستگاهی که چیزی روی آن‌ها نصب نشده بود، نصب کردیم. از بین ۶۶ برنامه، ۵۴ اَپ در حال اجرا بودند و روزانه ۲۲ مگابایت حجم اینترنت دیتا را بدون این که کاربران هیچ تعاملی با آن‌ها داشته باشند، مصرف می‌کردند.در واقع  اندروید قابلیتی برای تنظیم دقیق داده‌هایی که اپلیکیشن‌ها می‌توانند به آن دسترسی یابند، فراهم می‌کند.
 
این سیستم را اختیارات یا همان مجوز اپلیکیشن می‌نامند. با وجود قابلیت فراهم شده، باز هم بیشترکاربران این ابزار قدرتمند را نادیده می‌گیرند و تنها ۴۰ درصد این اختیارات را برای اپلیکیشن‌ها تنظیم می‌کنند.جنبه دیگر نگهداری بسیاری از اپلیکیشن‌های غیر ضروری، آسیب‌پذیری آن‌هاست.  تنها ۶۵ درصد کاربران به محض انتشار نسخه جدید اپلیکیشن ها، آن‌ها را به روز می‌کنند و ۲۴ درصدتنهازمانی که مجبور شوند این کار را انجام می‌دهند. تحقیقات ما نشان می‌دهد ۸۸ اَپ از ۳۰۰ اپلیکیشن‌ برتر جهان هرگز نسخه به روز شده نداده اند و این موضوع خطر اکسپلویت را توسط مجرمان سایبری افزایش می‌دهد.به طور کلی،به مراقبت بیشتر دسته‌ای از اپلیکیشن‌های خود نیاز دارید. با توجه به این مسائل،در ادامه به مواردی اشاره کرده ایم که می‌تواند تا حد زیادی برای شما سودمند باشد:
هرگز تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها را یکجا نصب نکنید. قبل از این که اپلیکیشن جدید از گوگل‌پلی دانلود کنید، برای یک لحظه به این مسئله فکر کنید که آیا واقعا به این اپلیکیشن نیاز دارم؟
 اپلیکیشن‌هایی را که مدت‌هاست از آن‌ها استفاده نکرده اید،حذف کنید.سعی کنید این کار را مانند یک عادت هر ماه انجام دهید و آن‌ها را فیلتر کنید. در صورتی‌که فرصت این کار را ندارید، حداقل هر چند ماه خود را ملزم به این کار کنید.
 
 اپلیکیشن‌های خود را به روز نگه دارید و در صورت دسترسی به نسخه های به روز شده جدید سریعا آن‌ها را نصب کنید. نسخه‌های جدید اغلب از نظر امنیتی تعمیر و ثابت شده اند. گوگل پلی دارای ویژگی سودمندی است که تمام برنامه‌هایی را که از آن دریافت می‌کنید، خودکار به روزرسانی می‌کند. این ویژگی پرکاربردی است و پیشنهاد می‌کنیم از آن استفاده کنید.مجوز اپلیکیشن را تنظیم کنید. این ویژگی به شما کمک می‌کند اپلیکیشن‌ها به داده‌های حساس شما دسترسی نداشته باشند.از یک راهکار امنیتی قابل اعتماد و البته قوی برای دستگاه خود استفاده کنید. اینترنت سکیوریتی کسپراسکای برای اندروید به شما کمک می‌کند بتوانید اپلیکیشن‌های مخربی را که از آن‌ها بی‌اطلاع  هستید و قصد نصب آن‌ها را دارید بررسی و در صورت بی‌نقص بودن آن‌ها را نصب کنید.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار