کد خبر: ۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 04
از سال 2013 (1392) که دوران نسل هفتم کنسول های بازی آغاز شد، بیشتر انتقادات مخاطبان به تعداد کم بازی های باکیفیت و جدید بوده است. روندی که تا مدت ها ادامه داشت و بازار را پر کرد از انبوه ریمسترهای و دنباله های نه چندان به یادماندنی تا این که شرکت های بازی سازی چند ماه پیش و در اواخر سال 2016 ما را غافلگیر کردند.
به گزارش آی تابناک : به نقل از دانستنیها آن هم با موجی از بازی های خوب. موجی که هنوز هم ادامه دارد و با ورود به سال 2017 شاهد عرضه عناوین درجه یکی همچون «Resident Evil 7»، «Nioh» و «Yakuza 7» هستیم که از قضا هر سه آن ها ژاپنی هستند. این را بگذارید کنار فروش استثنایی «پلی استینشن 4» و بازگشت بسیاری از بازی های محبوب که سال ها در غار تنهایی خود بودند. حالا که همه چیز بر وقف مراد است، برویم سراغ فهرستی از مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 عرضه می شوند. باید اشاره کنیم که به دلیل مشخص نبودن زمان عرضه بعضی بازی های انحصاری «سونی» همچون «The Last of Us 2» و «God of War» جدید، آن ها در این فهرست غایب هستند.

Red Dead Redemption 2
 
به خاطر یک مشت دلار
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

1. «Red Dead Redemption 2» سومین نسخه از سری بازی های «Red Dead» است که مانند قسمت پیشین از محیط Open world عظیم بهره می برد. به احتمال زیاد این بازی اواخر مهرماه روانه بازار می شود، هر چند راکستار بارها با تاخیر چندباره، بازی های خود را عرضه کرده است. مانند GTA 5، فعلا خبری از نسخه کامپیوترهای شخصی نیست و در مورد عرضه نسخه سوییچ هم، به دلیل روابط نه چندان خوب شرکت سازنده با «نینتندو» و سخت افزار متوسط این کنسول تردیدهایی وجود دارد.

2. براساس نقشه لو رفته بازی، حوادث این قسمت پیش از Redemption پرزرق و برق نیست و احتمالا نه خبری از خط راه آهن است و نه آمریکای رو به پیشرفت. موضوعی که می تواند فضای بکرتری را برای گیم پلی مهیا کند. البته هنوز مشخص نیست که وسعت کلی بازی بیشتر از قسمت قبلی است یا کمتر.

3. راکستار با «GTA Online» ثابت کرد که در بخش چند نفره هم می تواند همه رقبایش را شکست دهد. با توجه به همین موضوع، شرکت «T2» (مالک راکستار) اعلام کرده بخش آن لاین Redemption 2 بسیار جذاب و دقیق است و احتمالا فراتر از سطح انتظارات. البته همین T2 گفته که نباید انتظار GTA Online را داشته باشیم، اما دست کم گمان می رود که مانند GTA 5، در ابتدا تنها بخش تک نفره در دسترس باشد و پس از چند هفته، بخش آن لاین در اختیار کاربران قرار گیرد.

4. هنوز اطلاعات از داستان بازی به بیرون درز نکرده و راکستار هم مثل همیشه خساست به خرج داده و به انتشار یک پوستر و تریلر بسنده کرده است. با این حال شواهد و قرائن نشان می دهند که بازی حول محور شخصیت های قسمت قبلی می گذرد و احتمال دارد که «جان مارستون»، قهرمان نسخه قبلی، در این بازی هم حضور داشته باشد. فعلا محتمل ترین شایعه حضور گروه قدیمی جان مارستون و ماجراهای این کاراکتر پیش از حوادث Redemption است.
 
سازنده: Rockstar San Diego
تاریخ عرضه: پاییز 1396
پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن  4
 


Tekken 7
 
قیام ژاپنی ها
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

قریب به هشت سال طول کشید تا شرکت «نمکو» بالاخره راضی به عرضه قسمت هفتم «تکن» شود. یکی از محبوب ترین بازی های «فابتینگ» که دوستدارانش عاشق سیستم مبارزاتش هستند و دشمنانش آن را «سلطان باتن مشینگ» خطاب می کنند. «تکن 7» تغییرات زیادی را از زمان عرضه نسخه اولیه اش در سال 2015 (1394) (برای دستگاه های آرکید ژاپنی) به خود دیده است و حالا شانس این را دارد که در دوران افول «Street Fighter» به اوج بازگردد. علاوه بر بهبود قابل توجه گیم پلی، گرافیک هم دستخوش تغییر و تحول فراوان شده است و دیگر مانند «تکن 6» کهنه و نخ نما نیست.

سازنده: Bandai Nmaco
تاریخ عرضه:  12 خرداد
پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی
 


Prey
 
وحشت در ایستگاه فضایی
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

پس از سال ها انتظار، استودیوی «آرکین» مسئولیت ساخت نسخه جدید بازی «Prey» را برعهده گرفت. خبر بد این که این بازی به جز اسمش، هیچ ارتباطی با نسخه قبلی ندارد و خبر خوب هم الهام گرفتن بازی از «سیستم شاک 2» است که یکی از پایه گذاران ژانر FPS/ RPG مدرن است. مانند سیستم شاک بازی در ایستگاهی فضایی جریان دارد که بیگانگان کنترل آن را به دست گرفتند. با این که Prey اثر ترسناکی نیست، اما به قول سازندگانش لحظات دلهره آور و دشمنان سمج فراوانی دارد.

پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی
 


Shenmue III
 
به نام پدر
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

گیمرهای قدیمی به خوبی «شنمو» را به یاد دارند؛ بازی ای که برای نخستین بار «جهان باز»های مدرن را به کاربران معرفی کرد، آن هم در سال 1999 (1378) وقتی بخش سخت افزاری «سگا» آخرین نفس هایش را می کشید. شنمو شکست تجاری خورد، اما طرفداران پر و پا قرص فراوانی پیدا کرد. طرفدارانی که 13 سال- از سال 2001 (1380) که قسمت دوم عرضه شد- از «یوسوزوکی» (خالق بازی) درخواست ساخت دنباله آن را داشتند تا این که در «E3 2015» بالاخره به مراد دل شان رسیدند.

پلتفرم: پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی
 


Crackdown 3
 
تخریب چی
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

در حالی که از در و دیوار برای پلی استیش 4 بازی انحصاری می بارد، طرفداران «آیکس باکس» ملتمسانه از «مایکروسافت» درخواست می کنند که دست کم قید کنسل کردن «Crackdown 3» را بزند. پس از شکست نسخه دوم، «دیوید جونز»، خالق بازی، یک بار دیگر مسئولیت ساخت Crackdown را برعهده گرفت. این بازی به نوعی بازسازی قسمت نخست است و گیم پلی آن روی ماشین سواری، مبارزات و تخریب متمرکز است.

پلتفرم: ایکس باکس وان، کامپیوترهای شخصی
 


Days Gone
 
قلع و قمع مردگان متحرک
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

1. در نگاه نخست «DG» (Days Gone) شباهت زیادی به «The Last of Us» دارد، هر چند در این بازی شاهد اکشن بیشتری نسبت به ساخته های «ناتی داگ» خواهیم بود. فراموش نکنیم که طراحی مراحل DG به عنوان اثری جهان باز، کاملا براساس دنیایی عظیم و قابل جست و جو شکل گرفته و حتی چرخه روز و شب هم روی گیم پلی تاثیرگذار است.

2. داستان DG، دو سال پس از شیوع ویروسی خطرناک در دنیا آغاز می شود، ویروسی که بیشتر انسان ها را به زامبی های بی مغز تبدیل کرده است. شما در این بازی پا جا پای شخصیتی با نام «دیکن سینت» جان» می گذارید که پیش از این به عنوان جایزه بگیر و یکی از اعضای گروه موتورسواران فعالیت می کرد.

3. ویژگی اصلی گیم پلی، تمرکز روی نحوه برخورد کاربران با دشمنان و چگونگی پیشروی در طول بازی است. ِDG به شکلی طراحی شده است که می توانید به دو صورت مخفی کاری یا کاملا اکشن مراحل را پشت سر بگذارید. جالب این که در هر دو مورد اکشن و مخفی کاری، انتخاب های متفاوتی پیش رویتان قرار می گیرد.

4. ساخت این بازی بر عهده استودیو «Bend» است که از قدیمی ترین زیرمجموعه های سونی به حساب می آید. مشهورترین ساخته Bend، سری بازی های «سایفون فیلتر» است. «جان گاروین»، از اعضای اصلی Bend که وظیفه کارگردانی تمام قسمت های سایفون فیلتر را برعهده داشت، علاوه بر کارگردانی، داستان DG را به رشته تحریر درآورده است.

5. این بازی نخستین عنوان جدید استودیوی Bend طی 18 سال اخیر و پس از عرضه قسمت نخست «سایفون فیلتر» است. این استودیو برای ساخت DG از موتور گرافیکی «آنریل 4» بهره برده است.

سازنده: SIE Bend Studio
تاریخ عرضه: 1396
پلتفرم: پلی استیشن 4
 

 
Warhammer 40,000: Dawn of War III
 
طلوع نبرد
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

وقتی «رلیک» (Relic) بازی استراتژی بسازد، اوضاع بر وقف مراد دوستداران این ژانر است. چهار سال از آخرین حضور آن ها در بازار (Company of Heroes 2) و هشت سال از عرضه قسمت دوم «Dawn of War» می گذرد و طرفداران این استودیوی خوش سابقه بیش از هر زمانی نیاز به عنوانی جدید دارند. «Dawn of War III» بیشتر به گیم پلی قسمت نخست که روی babsebulding تمرکز داشت، وفادار است. ساخته جدید رلیک اولین بازی ای خواهدبود که از ویرایش چهارم موتور «Essence» بهره می برد که به لطف آن تعداد پیاده نظام ها در صحنه جنگ افزایش چشمگیری داشته است.

سازنده: Relic
تاریخ عرضه: 1396
پلتفرم: کامپیوترهای شخصی
 


Spider- Man
 
مرد عنکبوتی شگفت انگیز
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

قرارداد همکاری سینمایی «مارول» و سونی در نهایت به نفع پلی استیشن تمام شد تا کاربران این کنسول از بازی انحصاری «مرد عنکبوتی» بهره مند شوند. این آخرین معجون استودیوی پرکار «Insomniac» است که دوستداران کنسول سونی آن ها را با «رچت و کلنک» و «Resistance» به خاطر می آورند.

به گفته سازندگان، مرد عنکبوتی پلی استیشن 4، هیچ ارتباطی با فیلم سینمایی جدید این مجموعه ندارد و خط داستانی خودش را دنبال می کند. احتمالا «گرین گابلین» دشمن اصلی مرد عنکبوتی باشد. با این که بازی تا امروز تنها یک نمایش کوتاه در E3 داشته، اما گرافیک خیره کننده و حضور Insomniac به عنوان سازنده، همه را به موفقیت نهایی مرد عنکبوتی پلی استیشن 4 خوش بین کرده است.

سازنده: Insomniac Games
تاریخ عرضه: 1396
پلتفرم: پلی استیشن 4
 


Sonic Mania
 
بازگشت خارپشت
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

سال هاست که به عرضه دنباله های سالانه و بی کیفیت «سونیک» عادت کردیم، اما آن طوری که مسئولان سگا مدعی شدند خارپشت آبی به زودی به جایگاه اصلی اش باز می گردد. «Mania» کاملا به سونیک های دوبعدی وفادار بوده و هسته گیم پلی آن دقیقا همان چیزی است که در نسخه های اصلی شاهش بودیم؛ یعنی سرعت و تصمیم گیری لحظه ای Mania به شما اجازه می دهد از بین سه شخصیت «سونیک»، «تیلز» و «ناکلز» یکی را انتخاب کنید.

سازنده: Headcannon/ Pagoda West Games
تاریخ عرضه: 1396
پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی، نینتندو سوییچ
 


Destiny 2
 
سرنوشت شوتر
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

ماحصل سال ها تلاش استودیوی «بانجی» برای خداحافظی از جهان «هیلو» به ساخت «Destiny» منجر شد؛ عنوانی که هرچند نتوانست انتظارات را برآورده کند، اما با داشتن بیش از 20 میلیون کاربر و بسته الحاقی های گاه و بی گاه، به قدرت و درآمد اکتیویژن افزود.
قسمت دوم که با تاخیری یک ساله اواخر 2017 عرضه می شود، تغییرات عمده ای نسبت به شماره نخست خواهدداشت که مهم ترین آن ها توجه به بخش داستانی و میان پرده های سینمایی است.

سازنده: Bungie
تاریخ عرضه: 1396
پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی
 


Yooka- Laylee
 
ماجراهای سوسمار و خفاش
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

این بازی، به عنوان دنباله معنوی سری بازی «بانجو کازویی» (Banjo- Kazooie)، کاملا به پلتفرمرهای سه بعدی کلاسیک وفادار است. «یوکا» سوسماری کوچک و احساساتی و «لایلی» هم خفاشی عاشق ماجراجویی است. ترکیب این دو کاراکتر متفاوت از جمله دلایل اصلی شهرت این بازی است، مخصوصا این که بیشتر پلتفرمرهای سه بعدی از بانجو کازویی گرفته تا «جک و دکستر» روی روابط دو کاراکتر اصلی خود مانور می دهند. در صورت موفقیت این بازی شاهد عرضه بیشتر بازی های پلتفرمر خواهیم بود.
 


Little Nightmares
 
کابوس های واقعی
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

این بازی که طی نمایشگاه «گیمز کام» آلمان معرفی شد، جدیدترین سرمایه گذاری شرکت «نمکوبندای» ژاپنی روی یک اثر مستقل است. داستان LN درباره دختربچه ای است که دزدیده و به مکان مخوفی برده شده است. حالا وظیفه کاربر است که با کنترل دخترک او را از کابوس بزرگش نجات دهد. این بازی پازل/ پلتفرمر از طراحی هنری بی نظیری بهره می برد و تا حدی نمونه به روز شده و متفاوت «لیمو» است. با یان تفاوت که کابوس LN بسیار واقعی تر جلوه می کند، مخصوصا هیبت عظیم باس ها که در مقابل آن ها کاملا ناتوان هستید.

پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی
 


Battle Chasers: Nightwar
 
بازماندگان کمیک
 
مهم ترین بازی هایی که در سال 1396 به بازار خواهندآمد 

پیش از این که «جو مد» سری بازی «دارکسایدرز» را بسازد، طراح و نویسنده تعدادی از کمیک بوک های مشهور از جمله «Uncanny X- Men» بود. با این حال مشهورترین نوشته خودش، سری کمیک Battle Chasers است که مد به دلیل ورود به صنعت بازی هیچ گاه آن را تمام نکرد. بازی «Nightwar» دنباله مستقیم این کمیک مشهور و ساخته جدید خالق دارکسایدرز، به سبک نقش آفرینی ژاپنی طراحی شده است. این به آن معناست که برخلاف دارکسایدرز مبارزات به صورت نوبتی دنبال می شود و شاید از این منظر چندان باب میل طرفداران بازی های اکشن نباشد.

پلتفرم: ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، کامپیوترهای شخصی





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار