کد خبر: ۸۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 03
محققان در کشور نوعی پرینتر سه بعدی فیلامنتی با قابلیت‌های ویژه همچون دارا بودن نازل جدا شونده طراحی و ساختند.
به گزارش آی تابناک : و به نقل از ستاد خبری نمایشگاه چاپ سه بعدی، شرکتی فناور در کشور نوعی پرینتر سه بعدی را طراحی و ساخته اند که کاربردهایی مختلفی همچون در صنعت هوا و فضا، صنایع نظامی، خودروسازی و قالب سازی دارد. یکی از ویژگی های این پرینتر سه بعدی فیدل تغذیه آن است که طراحی داخل بوده و از دستگاه جدا می شود.
به گفته میلاد ابدالی یکی از طراحان این دستگاه، این دستگاه هرکولس نام دارد دارای صفحه پرینت 30 در 30 بوده و سرعت پرینت آن بالای 200 میلیمتر بر ثانیه است البته در این چاپگر دقت پرینت لایه ها تا 40 میکرون در راستای محور عمودی است و نرم افزار آن قدرت بروزرسانی مرتب را دارد.
ابدالی همچنین بیان کرد: طراحی این محصول سه ماه زمان برده و در حال حاضر نیز تجاریسازی شده است قیمت آن 12 میلیون تومان است که نسبت به نمونه های خارجی با همین کیفیت 60 درصد کاهش هزینه وجود دارد.
نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از 11 تا 13 اردیبهشت ماه برگزار می شود.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار