کد خبر: ۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 03
جلسه اعضای شورای راهبردی ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی با موضوع جمع‌بندی نهایی در تدوین سند ملی توسعه فناوری لیزر، برگزار شد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در چهارمین نشست شورای راهبردی لیزر فوتونیک و ساختارهای میکرونی تدوین سند و نقشه راه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی با حضور اعضاء شورا بررسی شد.
در این جلسه محمدصادق ذبیحی، دبیر ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی‌، با اشاره به چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 گفت: ایران کشوری است توسعه‌یافته با جایگاه مناسب اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه، و دارای تعامل سازنده و مؤثر در روابط بین‌الملل، در این چشم‌انداز، جامعه ایرانی برخوردار از دانش پیشرفته، توانا  در تولید علم و فناوری، متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی قلمداد شده است. 
ذبیحی در ادامه یکی از بخش‌های اصلی برنامه‌ریزی راهبردی را تدوین چشم‌انداز، مأموریت، ارزش‌ها و سیاست‌های علم و فناوری در این حوزه قلمداد کرد و گفت: با تدوین سند ملی توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی، مفاهیم در کنار یکدیگر ارکان جهت ساز حوزه علم و فناوری را شکل می‌دهند و موجب خواهند شد تا هدف‌گذاری‌ها، راهبردها و فعالیت‌ها ذیل تدوین این سند انسجام و یکپارچگی لازم را داشته باشد. 
وی خروجی سند ملی توسعه فناوری لیزر و فتونیک ساختارهای میکرونی را از دو جهات مهم خواند و گفت: خروجی سند و فرایند تدوین سند از موضوعاتی است که مسبب گردهمایی فعالان و صاحبان این عرصه می‌شود.  
دبیر ستاد توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی معاونت علمی گفت: برونداد این فعالیت‌ها،  سندی است علمی که توان عملیاتی شدن را داشته و به‌سرعت وارد اجرا شود.  در تدوین فرایند سند توسعه فناوری لیزر،  فتونیک ستاد به جمع‌آوری افراد کلیدی به‌گونه‌ای‌ پرداخته شده است. 
بر اساس این گزارش،  چهارمین نشست شورای راهبردی لیزر فوتونیک و ساختارهای میکرونی به منظور تدوین سند و نقشه راه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی با حضور احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اتابکی مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا زاده رییس پژوهشکده شرکت صنایع الکترو اپتیک ایران، نبوی رییس مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران،  همچنین عرب علی بیک معاون مرکز رشد لوازم و تجهیزات پزشکی، علوم پزشکی تهران و اعضای حقیقی شورای ستاد به منظور بررسی و اتفاق نظر در مورد سند ملی توسعه فناوری لیزر، فوتونیک و ساختارهای میکرونی برگزار شد. 




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار