کد خبر: ۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 02
محققان موفق به توليد دوربيني شده اند که مي تواند در يک ثانيه ۵ تريليون فريم را ثبت کند و بنابراين با استفاده از آن مي توان از جذاب ترين فرايندهاي دنياي علم و فناوري تصويربرداري کرد.
به گزارش آی تابناک : به نقل از دیجیتال ترندز دوربين ياد شده کاربردهاي گسترده اي در عرصه فيزيک و شيمي و ديگر علوم خواهد داشت. زيرا براي ثبت جزييات برخي رويدادها در حوزه هاي علمي مذکور بايد حداقل 100 هزار تصوير در ثانيه تهيه شود.

محققان دانشگاه لوند در سوئد که اين دوربين را توليد کرده اند مي گويند روش کار اين دوربين متفاوت از دوربين هاي سنتي است و به جاي باز و بسته شدن شاتر براي 5 تريليون بار در ثانيه، از روشي موسوم به FRAME (Frequency Recognition Algorithm for Multiple Exposures) استفاده شده است.

در اين روش از پرتوافشاني ليزري، در معرض نور قراردادن هاي مکرر و يک رايانه استفاده مي شود. در زمان برخورد ليزر با تصوير از کدي خاص استفاده مي شود. هر فريم مجزا نيز متشکل از پرتوهاي ليزري تابانده شده کدگذاري شده متعددي خواهد بود. در ادامه رايانه قادر به خرد کردن هر فريم به چندين تصوير با استفاده از داده هاي کدگذاري شده ليزري است.

با اين روش علاوه بر توليد عکس هاي متعدد مي توان ويدئوهاي هيجان انگيز و جذابي از فرايندهاي علمي توليد کرد. تکميل اين دوربين و عرضه آن براي استفاده دانشمندان نياز به دو سال زمان دارد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار