تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 02
ما در طول روز با انبوهی از لوگو‌های برندهای مختلف روبه‌رو هستیم، از کوچه و خیابان گرفته تا لباس تنمان. حتی گاها نسبت به لوگوی برند خاصی مثل برند خودرو یا لباس ورزشی تعصب هم داریم.

به گزارش آی تابناک : اما آیا تاحالا به این موضوع فکر کرده‌ایم که لوگوی برند محبوب ما چه مفهومی در پس پرده دارد؟ در این مطلب به بررسی مفهوم نهان لوگوی برتر دنیای برندها پرداختیم. با ما همراه باشید.

مرسدس بنز

اگر یک لوگو در جهان  وجود داشته باشد که با دیدن آن به یاد تجمل، قدرت و کیفیت بیافتیم، بدون شک آن نشان لوگوی بنز است. اما در پس این ستاره سه‌پر چه مفهومی نهفته است؟
اولین بار ستاره سه‌پر در سال 1870 توسط گوتلیب دایمبلر در نامه‌ای که به همسرش فرستاد، ترسیم شد. هدف دایمبلر از استفاده ستاره سه‌پر نشان دادن خوشحالی و افتخارش از موفقیت شغلی که بدست آورده به همسرش بود. از آن پس دایملر در تمام نامه‌هایش از ستاره سه‌پر استفاده کرد. بعدها پسران دایمبلر در کمپانی خودرو‌سازی خود به نام DMG از لوگوی پدر استفاده کردند. زمانی که کمپانی دایمبلر با کمپانی آقای بنز ادغام شد، به دور ستاره سه‌پر یک حلقه با نماد تاج افتخاری بر این برند اضافه شد. مفهوم ستاره سه‌پر در لوگوی بنز تسلط کامل بر آسمان، دریا و زمین است. 

نایک

لوگو نایک شاید از نام شرکت معروف‌تر باشد. برند برتر لوازم ورزشی که بسیاری از ستارگان و ورزشکاران محبوب طرفدار آن هستند. شاید جالب باشد که بدانید لوگوی نایک در سال 1971 توسط دانشجوی طراحی، کارولین دیویدسون تنها با دریافت مبلغ 35 دلار و با الهام از بال‌های الهه یونانی یه همین نام طراحی شد.

تویوتا

تویوتا بزرگترین شرکت خودروساز دنیا است و یکی از معروف‌ترین لوگو‌های جهان را دارد. ولی معنی این بیضی‌های درهم چیست؟ لوگوی تویوتا شامل سه بیضی است که دو بیضی درهم تنیده داخل نشانگر اتحاد قلب مشتری با محصولات شرکت و بیضی بزرگ که دو بیضی دیگر را احاطه کرده نشانگر پیشرفت‌های تکنولوژیکی و فرصت‌های بی‌حد و مرز تویوتا است.

لاکوست

همه ما برند لاکوست را با تی‌شرت‌های یقه‌دار ساده به همراه آرم تمساح روی سینه می‌شناسیم. داسنان برند لاکوست نیز از این قرار است.
در سال 1920 رنه لاکوست یکی از بازیکنان برتر تنیس آن زمان بود. در آن دوران رسم بر این بود که بازیکنان حرفه‌ای نام مستعاری برای خود انتخاب کنند. رنه نیز نام alligators به معنی تمساح را برای خود برگزید و روی تمامی لباس‌هایش آرم خود را چسباند.  در سال 1931 خط تولید برند خود را راه‌اندازی کرد  و تا سال‌ها برند اول ورزش‌های گلف و تنیس بود.

تسلا

اگر طالب خودروی الکتریکی هستید ولی نمی‌خواهید خودرویتان شبیه ماشین مستربین باشد، باید از ایلان ماسک ممنون باشید. ایلان ماسک رئیس کمپانی خودروسازی تسلا  تصور ما را نسبت به خودروهای الکترونیکی تغییر داد. حالا در پس لوگوی تسلا چه مفهومی نهفته است؟
البته کاملا مشخص است که نام کمپانی  به احترام مهندس و فیزیک‌دان مرموز نیکولا تسلا، تسلا گذاشته شده است و حرف T لوگو نشان دهنده سطح مقطع خودرو است. 

آمازون

آمازون بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی جهان است. علامت زیر لوگو به شکل لبخند است؛  یعنی: من از خریدم خوشحالم. من بدون اینکه خانه را ترک کنم تمام لوازم مورد نیازم را تهیه کردم. فقط این نیست. اگر دقت کنید علامت لبخند یک پیکان است که حرف a  را به z وصل می‌کند یعنی از a تا z هرچه بخواهید در آمازون یافت می‌شود. به زبان خودمان از شیر مرغ داریم تا جان آدمیزاد!

سوبارو

لوگوی سوبارو تنها گروهی از ستارگان نیست، بلکه برگرفته از صورت فلکی ثور است که در ژاپن سوبارو نام دارد. ستاره بزگ نشان دهنده "صنایع سنگین فوجی" بوده و پنج ستاره کوچک پشت‌سر نشانگر پنج شرکتی است که در پی ادغام تبدیل به شرکت "صنایع سنگین فوجی" شده‌اند. رنگ آبی پس‌زمینه به دلیل رنگ آبی محوی‌ است که ستارگان این صورت فلکی دارند.

یونی لیور

بدون شک یونی لیور یکی از برترین شرکت‌های پخش مواد غذایی و بهداشتی در دنیا است. تا حالا به این فکر کردید که معنی آن U بزرگ بالای اسم شرکت چیست؟
اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که U بزرگ متشکل از 25 نماد کوچک است که هرکدام با هدفی خاص در جای مناسب قرار گرفته‌اند که ما به بررسی دو نماد می‌پردازیم. بعضی از نمادها حس پیچ و تاب مو را القا می‌کنند به نشانه معرفی بهترین شامپو‌ها از برند ما تا حس شادابی دائمی داشته باشید. لوگوی زنبور کوچک را در گوشه ببینید. زنبور به نشانه اتحاد و همبستکی همکاران یونی‌لیور جهت پیشرفت روزافزون مجموعه است. جالب بود!

بی‌ام‌دبلیو

Bmw  خودروساز معتبر آلمانی در ابتدا کارخانه تولید ملخ هواپیما بوده و لوگوی امروزی این شرکت وام گرفته از آن دوران است. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که لوگو bmw به شکل ملخ در حال چرخش هواپیما است و رنگ آبی لوگو یادآور آسمان است. 



منبع : شبکه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار