کد خبر: ۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 02
به نظر می‌رسد رفته‌رفته ویندوز 10 سهم بیشتری از بازار را در اختیار می‌گیرد.

به گزارش آی تابناک : ماه گذشته همچون دیگر ماه‌ها، سهم بازار ویندوز ۱۰ با افزایش روبه‌رو بود. بر اساس آخرین گزارشی که از سوی Net Market Share منتشر شده است، ویندوز ۱۰ در حال حاضر ۲۶.۲۸ درصد از بازار را در اختیار دارد. البته این میزان نسبت به ماه مارس، با یک درصد افزایش از ۲۵.۳۶ به ۲۶.۲۸ درصد رسیده است. از طرف دیگر ویندوز ۷ در ماه مارس رشد خوبی داشته، ولی سهم بازار این سیستم عامل در ماه گذشته با کاهش روبه‌رو شده است. ماه مارس سهم ویندوز ۷ از بازار ۴۹.۴۲ درصد بود که اکنون به ۴۸.۵۵ درصد رسیده است.

در حال حاضر، نرخ رشد ویندوز ۱۰ تقریبا ثابت است و هنوز تا رسیدن به ویندوز ۷ فاصله‌ی زیادی دارد؛ اما به نظر می‌رسد با پایان یافتن پشتیبانی از ویندوز ۷ طی چند سال آینده، این شرایط دستخوش تغییر شود. انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۷، سازمان‌های بیشتری از ویندوز ۱۰ استفاده کنند و در نتیجه باید منتظر افزایش قابل توجه سهم بازار ویندوز ۱۰ در ماه‌های آتی باشیم.

در واقع مایکروسافت نباید از این‌که مشتریان همچنان از نسخه‌های قدیمی ویندوز استفاده کنند نگران باشد؛ چرا که تقریبا ویندوز ۱۰ روند بروزرسانی خوبی طی می‌کند. علت این موضوع به نحوه بروزرسانی ویندوز ۱۰ برمی‌گردد. به‌عنوان مثال، آخرین بروزرسانی مهم ویندوز ۱۰۰ که اواسط ماه آوریل منتشر شد، تاکنون روی نزدیک به ۱۰ درصد از سیستم‌های مبتنی بر این سیستم عامل نصب شده است.




منبع : MSPOWERUSER

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار