کد خبر: ۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 01
زمانی که شما یک دستگاه اپلی را می خرید که سیستم عامل آن iOS 9 است باید برای دستگاه خودتان یک رمز عبور انتخاب کنید که شامل ۶ رقم باشد . اما شما این امکان را دارید که برای آیفون یا آیپد خودتان ترکیبی از اعداد و حروف را قرار بدهید .

به گزارش آی تابناک : اگر قصد دارید این ترکیب اعداد و حروف را یاد بگیرید و به ایمن شدن دستگاهتان کمک کنید با ادامه این آموزش با ما همراه باشید .

اگر برای اولین بار آیپد یا آیفون خود را راه اندازی می کنید که سیستم عامل iOS 9 یا iOS 10 دارد باید یک رمز برای دستگاهتان انتخاب نمایید که شامل ۶۶ کاراکتر ترکیبی باشد . شاید عده ای زیادی از کاربران تنها این تصور را داشته باشند که فقط می توانند  از ۶ رقم استفاده کنند اما باید بدانید که این ۶ کاراکتر می تواند ترکیبی از حروف و اعداد باشد .

پیش از اینکه بخواهید رمز عبور ترکیبی را برای دستگاهتان انتخاب کنید باید یک پسورد قوی را که به راحتی می توانید آن را حفظ کنید ایجاد نمایید . در وب سایت GRC  در صفحه‌ی Password Haystacks می توانید میزان امنیت رمز عبورتان را مشاهده کنید .

هم اکنون اگر می خواهید این رمز را به یک رمز عبور ترکیبی تغییر دهید می توانید مراحل زیر را سپری کنید .

۱)وارد بخش Settings گوشی اپلی خود شوید .

تنظیمات۲) در این صفحه باید بروی گزینه‌ی Touch ID & Passcode کلیک کنید .

گزینه‌ی Touch ID & Passcode۳) توجه داشته باشید در این جا در صفحه  Enter Your Passcode باید رمز عبور قبلی خودتان را وارد کنید .

صفحه Enter Your Passcode۴) در این مرحله لینک Change Passcode را از صفحه‌ی تنظیمات Touch ID & Passcode انتخاب کنید .

۵) مجددا صفحه Enter your old passcode برای شما باز می شود که رمز عبور قبلی را از شما می خواهد .

۶)در این قسمت به بجای اینکه بخواهید یک رمز عبور عددی جدید وارد کنید باید Passcode Options را لمس کنید .

*شما با این کار سه گزینه را برای خود ظاهر کردید که گزینه اول کد ترکیبی سفارشی (custom alphanumeric code ) ، گزینه دوم شما کد عددی سفارشی  (custom numeric code) می باشد در واقع این گزینه به شما اجازه می دهد که رمزهای عبور عددی چندین کاراکتری را انتخاب کنید و گزینه اخر همان تعیین رمز عبور ۴ رقمی می باشد که در برای نسخه های پیش تر از iOS 9 می باشد (۴digit numeric code) .

شما در اینجا به گزینه ی اول نیاز دارید پس آن را انتخاب کنید و طی مراحل گفته شده در ادامه عملیات را به پایان برسانید .

custom alphanumeric code۱)رمز عبور ترکیبی خودتان را وارد نمایید و عبارت Next در سمت راست بالای صفحه یا دکمه‌ی return در کیبرد خود را انتخاب نمایید .

۲) مجددا باید برای تایید کردن رمز عبورتان ، دوباره کد ترکیبی خود را وارد نمایید .

کد ترکیبی۳) خود در نهایت شما می توانید هر بار برای بازکردن آیفون خود از صفحه ی کلید که در صفحه قفل برایتان نمایش داده می شود استفاده کنید و رمز عبور ترکیبتان را وارد کنید .



منبع : زوم تک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار