کد خبر: ۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 01
ب ام و در جدیدترین خودرو مفهومی خود که در نمایشگاه "CES" رونمایی شد، آینه‌های بغل را حذف و امکان دید 360 درجه را جایگزین آن کرده است.

به گزارش آی تابناک : خودروسازان قصد دارند تا طی چند سال آینده آینه بقل خودروها را حذف کنند و دوربین‌هایی که در اطراف ماشین کار شده‎اند را جایگزین آن‌ها کنند. در حال حاضر ژاپنی‌ها چراغ سبز را برای تولید این خودروها دریافت کرده‌اند و پیش بینی می‌شود که اروپایی‌ها نیز به زودی این کار را انجام دهند.

این پوشش توسط دوربین‌هایی با کیفیت بالا انجام می‌شود که 360 درجه را پوشش می‌دهند و دیگر هیچ نقطه کوری برای راننده باقی نمی‌گذارد.
 

"ب ام و" و خودرو بدون آینه + تصاویر

در این مدل مفهومی از ب ام و i8، طراحی و مهندسی زیبای آلمان بسیار مشهود است و با دیدن این مدل باید آرزو کنیم که خودروهای بدون آینه زودتر جانشین خودروهای کنونی شوند.

در این خودرو، دوربین‌های کیفیت بالا جانشین آینه بقل خودروهای کنونی شده و این در حالی است که این دوربین‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای کوچک‌تر از آینه بقل‌های سنتی هستند.
 

"ب ام و" و خودرو بدون آینه + تصاویر

"ب ام و i8" از نرم افزاری استفاده می‌کند که تصاویر دریافتی از تمامی دوربین‌ها را با هم ترکیب می‌کند و یک تصویر 360 درجه از اطراف ماشین در اختیار راننده می‌گذارد. این تصویر به طور همزمان در صفحه نمایشی که به جای آینه وسط در داخل کابین به کار رفته است، نمایش داده می‌شود.
 

"ب ام و" و خودرو بدون آینه + تصاویر

یک دوربین هم در قسمت عقب خودرو به کار رفته که نقش دوربین دنده عقب را در این خودرو ایفا می‌کند.

در صورت نزدیک شدن یک جسم خارجی، سیستم‌های امنیتی این خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن به راننده هشدار می‌دهند.

منبع: خودروکار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار