کد خبر: ۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 01
دبیرستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ترسیم نقشه 10 ساله راهبردی برای فعالان حوزه چاپگرهای سه بعدی در راستای دستیابی کشورمان به جایگاه واقعی خود در این بخش خبر داد.
به گزارش تابناک : دکتر محمود مهرداد شکریه روز دوشنبه در حاشیه آغاز به کار نمایشگاه چاپ سه بعدی و مسابقه بهترین جاپگرهای سه بعدی ایرانی در محل سالن اجلاس سران در جمع خبرنگاران گفت: چاپ سه بعدی حوزه جدیدی در کشور است که اخیرا در حال توسعه می باشد.
وی با بیان اینکه مطالعات خیلی جدی را در خصوص وضعیت چاپ سه بعدی در دنیا شروع کرده ایم ،افزود: در این مطالعه ضمن مقایسه وضعیت خودمان با سایر رقبا در دنیا اقدام به تهیه نقشه راهی با کمک تمام دست اندرکاران این حوزه از جمله دانشگاه ها،‌ سرمایه گذاران و شرکت های فعال در این بخش کرده ایم.
دبیر ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه از اساتید و محققان مراکز تحقیقاتی و سرمایه گزاران و همچنین شرکت های فعال در زمینه بازریابی در خواست کرد به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده در نقشه 10 ساله این ستاد را یاری کنند.
وی ادامه داد: ما می توانیم از خلاقیت ها و ایده های دانش آموزان در این حوزه بهره مند شویم. 
وی درادامه با بیان اینکه در نمایشگاه چاپ سه بعدی و مسابقه بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی در محل اجلاس سران انواع اقسام محصولات چاپگر سه بعدی ساخته شده از مواد ایرانی به نمایش گذاشته شده است افزود: این جوانان فعال در شرکت ها در حال چالش با یکدیگر بوده که بهترین محصول را با کیفیت بالا تولید نمایند.
وی در خصوص تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه چاپگر های سه بعدی نیز با بیان اینکه تعداد اینگونه شرکت ها محدود است علت آن را جدید بودن تکنولوژی چاپگرهای سه بعدی دانست.
وی با بیان اینکه از سه شرکت برتر این نمایشگاه تقدیر خواهد شد ادامه داد ضمن اینکه این شرکت ها به معاونت علمی معرفی و به صورت دانش بنیان ثبت خواهد شد، این کمک خواهد کرد که کارهایشان با سرعت و حمایت بیشتری ادامه یابد.
وی گفت: ما به صورت جدی در خصوص توسعه بازار این شرکت ها را حتی در حوزه صادرات کمک خواهیم کرد و نگاه ما به خارج از مرزها است و در حال حاضر بازار های حوزه جنوب شرقی و افریقا را هدف قرار دادیم.
وی آشنا کردن صنوف و مصرف کنندگان مختلف با چاپگرهای سه بعدی را از دیگر اقدامات ستاد توسعه مواد و ساخت پیشرفته ذکر کرد و افزود: به عنوان مثال صنعت طلا و جواهرات در حال حاضر با این تکنولوژی آشنا و بصورت کاربردی از آن بهرمند شده است.
وی افزود: سایر صنوف نیز مانند خودرو سازان، صنایع هوا و فضا، الکترونیک، پزشکی، مکانیک از جمله بازار هدف محصول چاپگرهای سه بعدی هستند که در حال بازاریابی برای آنها هستیم.
همچنین از سند ملی توسعه فناوری ساخت افزایشی (چاپ سه بعدی) صبح امروز در سالن اجلاس سران توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.



منبع : ایرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار