کد خبر: ۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 May 01
حفظ حریم خصوصی در محیط اینترنت موضوع مهمی است؛ تا آن جا که حتی رهبران سیاسی جهان نیز درگیر این مسئله شده‌اند. بسیاری از وب سایت‌ها و کمپانی‌های معروف ممکن است فعالیت‌های شما را جهت اهداف تیبلیغاتی پیگیری کنند و قادر خواهند بود جزییات حیرت انگیزی از جمله علاقه مندی ها، میزان مخارج، سن، محل سکونت و بسیاری اطلاعات دیگر را درباره شما کسب کنند.

به گزارش آی تابناک : اگر ترجیح می‌دهید اطلاعات مربوط به حریم خصوصی خود را حفظ کنید، ابزاری هم چون VPN یا proxyy می‌تواند به به کمک شما بیاید. این ابزار علاوه بر اینکه می‌تواند از حریم خصوصی شما محافظت کند می‌تواند به شما کمک کند تا در سفرهای خارجه خود به محتوای غیر قابل دسترس در آن ناحیه دسترسی پیدا کنید. همچنین در هنگام استفاده از وای فای عمومی یک لایه محافظتی اضافی برای شما ایجاد می‌کند.

1. Tor Browser
مرورگر تور سنگ بنای تمامی ابزارهای حفظ حریم خصوصی است.

تا حدودی می‌توان گفت مرورگر تور از بهترین ابزارهای شناخته شده حفظ حریم خصوصی است و به عنوان یک ” فیلترشکن ” قلمداد می‌شود.
این مرورگر در حوزه حفظ حریم خصوصی و امنیت آنلاین موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است. این مرورگر با استفاده از کدهای رمزنگاری متعدد در اینترنت مانع از شناسایی اطلاعات و محل سکونت شما خواهد شد.
مرورگر تور از فناوری پیچیده‌ای استفاده می‌کند اما همیشه قابل دسترس است. کدهای این مرورگر مشابه فایر فاکس نوشته شده و هر لحظه شما را در فرآیند برقراری ارتباط آنلاین هدایت می‌کند.
این مرورگر از روش‌های مختلفی بسته به محتوایی که شما می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنید. تمامی ویژگی‌های محافظتی گفته شده همراه کاربری آسان باعث شده تا مرورگر تور یکی از بهترین نرم افزارهای رایگان حفظ حریم خصوصی محسوب شود.

2. Privoxy


این ابزار نه تنها برای مک، ویندوز و لینوکس در دسترس است بلکه از سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس نیز پشتیبانی می‌کند. Privoxy یک ابزار فوق العاده قدرتمند است اما اجرا و راه اندازی آن کمی زمان بر است.
یکی از مزیت‌های Privoxy این است که می‌تواند به هر مرورگر وبی متصل شود و به راحتی از طریق آن ترافیک مرورگر مورد نظر را تنظیم کرد. این نرم افزار نه تنها با فیلتر پیشرفته به ناشناس ماندن شما در محیط آنلاین کمک می‌کند بلکه از شما  در برابر تبلیغات مزاحم و ناخواسته نیز محافظت می‌کند.

3. Hotspot Shield Free
نرم افزار حفظ حریم خصوصی رایگان که با استفاده از مخفی کردن نشانی IP از حریم خصوصی شما محافظت می‌کند.

دسترسی به این نرم افزار به دو صورت ممکن است: نسخه رایگان نرم افزار و نسخه پولی آن با پهنای باند نامحدود. این نرم افزار نشانی IP شما را مخفی کرده و با استفاده از رمزنگاری ترافیک‌های tunneling (که برای استفاده از شبکه‌های وای فای عمومی مناسب است) به بهبود امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد می‌پردازد.
برای دسترسی به نسخه پولی این نرم افزار باید ماهانه هزینه کمی را پرداخت کنید اما بهتر است ابتدا نسخه رایگان آن را استفاده کرده و پس از رضایت از آن به تهیه نسخه فروشی آن بپردازید. از ویژگی‌های این نسخه این است که تبلیغات درون برنامه‌ای ندارد و به صورت اختصاصی از کاربر پشتیبانی می‌کند.

4. TunnelBear
با استفاده از این نرم افزار علاوه بر اینکه می‌توانید در محیط آنلاین ناشناس بمانید، می‌توانید از آن برای دور زدن ترافیک‌های شبکه نیز استفاده کنید.

نسخه رایگان TunnelBear هر ماه 500 مگابایت حجم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما اگر این میزان حجم برای شما کافی نیست می‌توانید برای دسترسی به دیتا نامحدود هر ماه با پرداخت 4.16 دلار اشتراک آن را خریداری کنید.
در هر دو نسخه رایگان و پولی می‌توانید به صورت همزمان تنها در پنج دستگاه دیگر از جمله گوشی، تبلت، رایانه‌های شخصی با سیستم عامل ویندوز یا مک با یک حساب کاربری متصل شوید.
پیکربندی این نرم افزار بسیار آسان است و با تمامی مرورگرها قابل استفاده است.

5. CyberGhost VPN
CyberGhost VPN از پلت فرم‌های چندگانه است و در دو نسخه رایگان و پولی ارائه می‌شود.

نسخه رایگان این نرم افزار برای کارهای روزانه و معمول کافی است اما در صورتی که به عملکرد و ویژگی‌های بیشتری نیاز داشته باشید باید هزینه پرداخت کنید. پیکربندی این نرم افزار بسیار ساده است و تنها با یک کلیک  CyberGhost VPN فعال می‌شود.
تنها نقطه ضعف این ابزار این است که فضای محدودی در اختیار سرور قرار دارد. بنابراین باید برای دسترسی به شبکه کمی منتظر بمانید.



منبع : تکرادار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار