کد خبر: ۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 30
بر اساس آخرين گزارش موسسه IDC، فروش جهاني اسمارت فون‌ها در سه ماهه اول سال 2017 به ميزان 4.3 درصد رشد کرده است.
به گزارش آی تابناک : رشد 4.3 درصدي فروش جهاني گوشي هوشمند از پيش‌بيني 3.6 درصدي تحليلگران بيشتر بوده است. ممجموع فروش گوشي هوشمند در بازه زماني ماه ژانويه تا ماه مارس 347.4 ميليون واحد بوده، درحالي‌که اين ميزان در سال گذشته 332.9 ميليون واحد بوده است. اما در اين بين کمپاني سامسونگ همچنان سلطنت خود را بر بازار حفظ کرده و موفق به فروش 79.2 ميليون واحد موبايل در اين بازه زماني شده است. اين تعداد نسبت به سال قبل تغييري نکرده و به همين دليل مي‌توان گفت سامسونگ بخشي از سهم خود را در بازار از دست داده است. در سه ماهه نخست سال، مسئوليت تامين 22.8 درصد گوشي‌ها برعهده سامسونگ بوده است.

اپل هم با فروش 51.6 ميليون واحد موبايل، در رده دوم برترين کمپاني‌ها قرار گرفته که اين ميزان فروش 8 درصد از ميزان آن در بازه مشابه سال قبل بيشتر است. بنابراين اپل 14.9 درصد بازار گوشي هوشمند را به خود اختصاص داده که نيم درصد از سال قبل کمتر است.

اما 3 رتبه بعدي به کمپاني‌هاي چيني اختصاص دارد. درميان چيني‌ها، هوآوي با فروش 34.2 ميليون واحدي در جايگاه سوم جهان قرار مي‌گيرد. بايد اشاره کنيم که هوآوي رشد 21.7 درصدي را نسبت به سال قبل تجربه کرده و هم‌اکنون 9.8 درصد بازار جهاني را در اختيار دارد. اما کمپاني اوپو با 29.8 درصد رشد، بيشترين پيشرفت را در ميان تمام شرکت‌ها داشته و موفق به فروش 25.6 ميليون واحد اسمارت فون در سه ماهه نخست سال شده است و اکنون 7.4 درصد بازار جهان را در دست دارد. ويوو هم با 23.6 درصد رشد نسبت به سال قبل، 18.1 ميليون واحد گوشي فروخته که 5.2 درصد از کل بازار است.

آنتوني اسکارسلا، مدير بخش تحقيقات IDC، مي‌گويد:

باوجود معرفي پرچم‌داران مختلف از کمپاني‌هاي سازنده، به‌نظر مي‌رسد بيشتر اين افزايش در بازار جهاني، به لطف فروش بهتر مدل‌هاي اقتصادي و ارزان‌تر حاصل شده است. برخلاف محبوبيت مدل‌هاي پرچم‌دار، شواهد حاکي از آن است که افزايش سهام کمپاني‌ها بيشتر به‌دليل ارائه اسمارت‌فون‌هايي با طراحي و کيفيت نزديک به پرچم‌داران بوده است. شرکت‌ها به استفاده از زبان طراحي لوکس جديدي روي آورده‌اند که فاصله بين گوشي‌هاي بالارده و پايين‌رده را کمرنگ مي‌کند و به کاربران اجازه مي‌دهد با صرف هزينه کمتر، يک محصول زيبا خريداري کنند.
به نظر مي‌رسد که علت رشد آهسته اپل و سامسونگ در مقايسه با کمپاني‌هاي چيني، ميزان فروش بسيار بالاي اينهاست که کار را در آينده کمي سخت مي‌کند. نظر شما چيست؟



منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار