تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 30
ویکی پدیا به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع در دسترس اینترنت محسوب می شود. حال اینکه اخبار جعلی و اشتباه، روز به روز در حال پخش شدن است و افراد زیادی هم در ویکی پدیا چیزهای نادرستی نوشته‌اند. با این وجود، هرگز نمی‌شود به مطالب منتشر شده در نشریات، به صورت صد در صد اطمینان کرد. در ادامه برخی از جالب ترین و با مزه ترین ویرایش های ویکی پدیا را می خوانیم. البته خوشبختانه (یا متاسفانه!) اینویرایش های جالب مدت زیادی در ویکی پدیا باقی نمی مانند و به سرعت توسط ویراستاران و ناظران، ویرایش می‌شوند.

به گزارش آی تابناک : ۱. رایان استایلز

ویرایش های صورت گرفته در ویکی پدیا
یکی از ویراستاران صفحه کمدین آمریکایی، رایان استایلز که بیشتر در سریال‌های تلویزیونی حضور دارد، در بخش سال‌های فعالیت او نوشته، "۱۹۸۵ تا زمانی که کمدی به پایان برسد.” البته او هنوز فعالیت دارد، احتمالا کمدی های او برای ویراستار خیلی جالب بوده، یا اینکه استایلز سال‌های بسیاری در عرصه کمدی فعالیت داشته!

۲. پارکور

اشتباهات ویکی پدیا
یکی از ویراستارن صفحه رشته ورزشی پارکور که در بخش قرمز رنگ می‌بینید، نوشته”کاری که بازنده‌ها انجام می‌دهند، چون نمی‌توانند هیچ ورزش واقعی را انجام دهند. در پارکور رقابتی وجود ندارد و دوستی هم پیدا نمی‌شود. پارکور توسط فرانسوی‌ها توسعه داده شد. مهارت‌هایی مثل پرش و بالا رفتن، یا به طور ویژه‌تر، مشغول شدن به انجام حرکات است. هدف از پارکور، هرگز انجام نشدن آن توسط یک زن است.” گویا این ویرایشگر اصلا به این ورزش علاقه‌ای نداشته است. در ویرایشی دیگر که در تصویر پائینی می‌بینید، ویرایشگری نوشته، "پارکور، تمرین خوردن آجیل در زمینه‌های روستایی و شهری است، اگرچه گاهی از آن به عنوان یک فلسفه یاد می‌شود. هدف آن هم حرکت دادن زبان به آجیل دیگر، با بیشترین سرعت ممکن است.” انگار حال این شخص هنگام نوشتن، اصلا خوب نبوده و پارکور را با ورزشی دیگر اشتباه گرفته است.

۳. هارلم شیک

اشتباهات ویکی پدیا
هارلم شیک نوعی رقص است که توسط یکی از ساکنان منطقه هارلم در نیویورک ساخته شد. یکی از ویراستاران که گویی قصد حذف یک پاراگراف را داشته، تمام متن را حذف کرده و نوشته: "اوه خدا، من نمی‌خواستم تمامش را پاک کنم، فقط یک پاراگراف. لطفا کمک کنید!”

۴. نوازنده درام

اشتباهات ویکی پدیا
در متنی که زیر آن خط کشیده شده نوشته، "درام‌ نواز کسی است که خودش با نوزانده‌ها معاشرت دارد”!

۵. اما استون

اشتباهات ویکی پدیا
در صفحه ویکی پدیا اما استون، بازیگر مشهور آمریکایی نوشته، "او یک بازیگر جذاب آمریکایی با لبخندی زیباست. او در سال ۱۹۸۷  همچون یک فرشته از آسمان افتاد.”

۶. رجب طیب اردوگان

اشتباهات ویکی پدیا
در صفحه رجب طیب اردوگان، رئیس جمهور ترکیه، شخصی عکس یک سوسک را به عنوان تصویر او انتخاب کرده است.

۷. لیست قاتلان سریالی به تعداد قربانیان

اشتباهات ویکی پدیا
شخصی جمله کنایه آمیزی را در لیست قاتلان سریالی ویکی پدیا نوشته، "این لیست کامل نیست؛ می‌توانید با گسترش آن کمک کنید. لطفا با کشتن افراد این لیست را گسترش ندهید.”

۸. بتمن

اشتباهات ویکی پدیا
به نظر می‌رسد دان نا نا…بتمن یک آهنگ است!

۹. ماریا کری

اشتباهات ویکی پدیا
در صفحه ماریا کری که هنوز فعالیت دارد، نوشته شده، او در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ در نیویورک درگذشته است و دلیل مرگش هم شرمساری است! در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶، او اجرایی در میدان تایمز داشت و مشکل فنی در مانیتور گوشی‌اش باعث شد تا او حرف‌های ناظران را نشنود و چون موسیقی را نمی‌شنوید، در حالی که دیگران در حال شنیدن و صدا در حال پخش بود، خواندن را متوقف کرد، در حالی که باید لب خوانی می‌کرد!

۱۰. قانون اول ترمودینامیک

در یکی از ویرایش‌های ویکی پدیا در صفحه قانون اول ترمودینامیک، کسی نوشته بود که قانون اول ترمودینامیک درباره ترمودینامیک نیست.

۱۱. جیسون تری

یکی از دواطلبان شوخ طبع ویکی پدیا، در صفحه جیسون تری، بسکتبالیست آمریکایی نوشته، او بر اثر اسلم دانک لبرون جیمز مُرده!

۱۲. مینکا کلی

در قسمت تحصیلات بازیگر آمریکایی، مینکا کلی، شخصی نوشته، "دبیرستان خانه خراب کن‌ها”

۱۳. جنیس جاپلین

در صفحه خواننده آمریکایی، جنیس جاپلین دو بار نوشته شده، او به سرعت همه جا می‌رفت و از توالت می‌ترسید. در آخر هم نوشته شده "آیا می‌دانید جنیس جاپلین همه جا با سرعت پیاده روی می‌کرد و از توالت می‌ترسید؟”

۱۴. ماه گرفتگی

در یکی از ویرایش‌های صفحه ماه گرفتگی نوشته شده:”احمقانه است! ماه گرفتگی زمانی را گویند که ماه سیاه و منفجر می‌شود، گازی سمی منتشر می‌کند و همه انسان‌ها را می‌کشد.”

۱۵. مارتین سولویگ

در صفحه مارتین سولویگ که تنها عکس وی در صفحه بود، نوشته شده بود سولویگ از چپ دومی است!

۱۶. غم

برای ارائه مثال از غم و ناراحتی، شخصی در زیر تصویر پسری غمگین نوشته بود، کودکی که بخاطر افتادن هات داگش بر روی زمین گریه می‌کند!

۱۷. جرمی رنر

در کنار پیشه‌های بازیگر آمریکایی، جرمی رنر، نوشته شده بود دزد چابک (یا ولاسیرپتر) که نام نوعی دایناسور است! شاید او به این موجود شباهت دارد.

۱۸. شمار گونه های موجود

طبق نوشته یکی از کاربران، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هم یکی از گونه‌های بی مهره است.

۱۹. اسم جمع

یکی از کربران در اسم جمع نوشته بود، "این یارو  واقعا آدم خسته کننده ای است…”

۲۰. واقعیت

در صفحه اول نوشته، "این یک افسانه است.” در دومی نوشته، "واقعیتی وجود ندارد…تنها ماتریس وجود دارد.” و در سومی هم نوشته، "واقعیت به کالا تبدیل می‌شه”

۲۱. کارن گیلن

شخصی در صفحه بازیگر اسکاتلندی، کارن گیلن نوشته، "او رکورد جهان را با داشتن ۶۸ فرزند با مت اسمیت دارد. او همچنین رئیس دادگاه عالی جینجرز است، زمانی که کارن یک بچه کوچک بود، روزی ده بار با اسب شاخدارش ۵۰۰ مایل را آواز می‌خواند.”

.

منبع: boredpanda

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار