کد خبر: ۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 29
رئیس رگولاتوری در ملاقات با دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) تاکید کرد: موضوعاتی مانند اینترنت اشیاء (IOT)، نسل پنجم تلفن‌همراه OTT، ۵G ها موضوعات جدیدی است که رگولاتورها باید درباره آنها مقررات‌گذاری کنند.
به گزارش ای تابناک رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در حاشیه کنفرانس جهانی ارتباطات رادیوئی ۲۰۱۵ (WRC-۱۵) با دبیرکل اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) ملاقات و درباره روش‌های کارآمد برای گسترش همکاریهای جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه بین‌المللی ارتباطات گفتگو کرد.

علی‌اصغر عمیدیان در ملاقات با "هولین ژائو" با بررسی روند مصوبات کنفرانس WRC، عنوان کرد: در حال حاضر حوزه ICT با موضوعات جدید و چالش‌برانگیز روبروست. موضوعاتی مانند اینترنت اشیاء (IOT)، نسل پنجم تلفن‌همراه  OTT، ۵G ها موضوعات جدیدی است که رگولاتورها باید درباره آنها مقررات‌گذاری کنند.

عمیدیان افزود: همکاریهای آموزشی ITU درباره این موضوعات و استفاده از تجربیات کشورهای مختلف در این حوزه در تعامل بین رگولاتوری و ITU می‌تواند زمینه همکاری ویژه‌ای باشد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی درباره روند مصوبات کنفرانس WRC نیز عنوان کرد: وجه ویژه کنفرانس WRC-۱۵ این بود که تصمیمات صرفاً با رای‌گیری به نتیجه نرسید و مصوبات براساس اجماع و تفاهم تمامی کشورهای حاضر تصویب شد.

براساس این گزارش "نارای دادیو"، رئیس کنفرانس WRC-۱۵ نیز در مراسم اختتامیه، از نقش نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در ارائه پیشنهادها و راهنمائی‌ها تقدیر کرد.

در کنفرانس WRC-۱۵ ژنو، ۱۹ سند با موضوعاتی مانند ثبت و نحوه ارزیابی ایستگاههای رادیوئی در بانک اطلاعاتی ITU، تعیین باندهای فرکانسی مختلف برای شبکه‌های باند پهن همراه، استفاده از لینک‌های تغذیه پخش فراگیر ماهواره‌ای برای ارتباطات ثابت ماهواره‌ای، روشهای هماهنگی ماهواره‌ها، باندهای فرکانسی مورد استفاده هواپیماهای بدون خلبان، ثبت اطلاعات ایستگاههای فضائی، تخصیص فرکانس به سرویسهای رادیوآماتوری در باند MF و ... از سوی جمهوری اسلامی ایران ارایه شد.

کنفرانس WRC-۱۵ با حضور ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از ۱۶۲ کشور جهان از ۲ تا ۲۷ نوامبر در ژنو مقر ITU برگزار شد. در این کنفرانس قوانین جدید بین‌المللی ارتباطات رادیوئی تصویب و برخی از قوانین قبلی اصلاح شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار