کد خبر: ۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 26
با وجود اینکه در حال حاضر برنامه‌های مربوط به عرضه خودروهای خودران شرکت اپل، به صورت معلق قرار دارد اما پروژه‌های تحقیقاتی این شرکت درحیطه این تکنولوژی به سرعت در حال رشد است.

به گزارش آی تابناک؛ با وجود اینکه در حال حاضر برنامه‌های مربوط به عرضه خودروهای خودران شرکت اپل، به صورت معلق قرار دارد اما پروژه‌های تحقیقاتی این شرکت درحیطه این تکنولوژی به سرعت در حال رشد است. درست یک هفته بعد از اینکه اپل اجازه آزمایش خودروهای خودران خود را در ایالت کالیفرنیا دریافت کرد، اخبار و اطلاعات پیرامون این پروژه آزمایشی نوپای اپل منتشر شد.

طبق اخبار منتشر شده، نرم افزار مورد استفاده شرکت اپل در خودروهای خودران، "Apple Automated System" نام دارد و مهندسین اپل تا کنون چندین نرم‌افزار و سنسورهای به خصوص طراحی کرده‌اند که برای کمک به رانندگی خودروها در ترافیک و جلوگیری از تصادف با عابرین و سایر خودروها استفاده می‌شود.

در پروژه‌های خودروسازی قبلی شرکت اپل، صدها کارمند با تخصص و تجارب زیاد در زمینه توسعه صنعت خودروسازی، مشغول به کار بوده‌اند و این شرکت حالا تصمیم گرفته است که تمرکز اصلی صنعت خودروسازی خود را تنها به توسعه تکنولوژی خودروهای خودران منعطف کند.

در حال حاضر نیز، نرم افزار ناشناخته خودران اپل برای استفاده در جاده ها تایید شده است اما طبق قوانین کالیفرنیا، برای راندن این خودروها حتما باید یک راننده دوره دیده برای کنترل خودرو در مواقع بحرانی در خودرو حضور داشته باشد.

از آنجا که شرکت اپل تا کنون یکی از بهترین برندهای سازنده در حوزه ابزار دیجیتال بوده است، پیشرفت این شرکت در زمینه تکنولوژی خودروهای خودران خود شگفت‌انگیز است اما فعلا در این صنعت، شرکت‌های خودروسازی عظیمی وجود دارند که در دنیا حرف اول را می‌زنند و شرکت اپل با آنها فاصله زیادی دارد، اما احتمال می‌رود اگر اپل وارد صنعت خودرو شود از ماشین این کمپانی استقبال بالایی صورت گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار