کد خبر: ۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 24
با فناوری انتقال رنگ شرکت ادوبی می‌توان سبک رنگ حقیقی یک تصویر را به تصویر دیگر منتقل کرد.

به گزارش آی تابناک : همکاری گروهی از محققان شرکت ادوبی و دانشگاه کُرنِل منجر به یکی از جالب‌ترین تحولات در حوزه‌ی فناوری تصویری شده است. با استفاده از فناوری توسعه‌یافته به‌وسیله‌ی این محققان خوش‌ذوق، امکان انتقال سبک رنگ یک تصویر به یک عکس دیگر و ترکیب آن‌ها با یکدیگر فراهم شده است. این فناوری می‌تواند به‌شدت مورد توجه علاقه‌مندان به عکاسی قرار بگیرد. 

فناوری انتقال رنگ ادوبی


فناوری انتقال رنگ ادوبیاین فناوری تقریبا شبیه به نرم‌افزار تغییر سبک تصویر پریزما است که بر اساس کارهای هنری نقاش‌های شناخته‌شده، فیلتر‌های هنری خاصی بر تصویر کاربر اعمال می‌کند. شرکت‌های گوگل و فیسبوک هم فناوری‌های انحصاری مشابهی با این نرم‌افزار توسعه داده‌اند. اما فناوری انتقال سبک رنگ ادوبی به‌جای ترسیم تصویر از تکنیک‌ها و سبک‌های هنرمندان خاص، رنگ و نورپردازی تصویر مرجع را شبیه‌سازی و به تصویر مورد نظر کاربر منتقل می‌کند. در ادامه‌ی مقاله می‌توانید به نمونه‌های واقعی این فناوری دسترسی داشته باشید.

اگر تصویری از یک منظره‌ی شهری در یک صبح آفتابی دارید، می‌توانید با معرفی عکس مرجعی که منطبق با شرایط آب و هوایی تصویر اصلی است و هنگام غروب ثبت شده، تصویر مورد نظر را تبدیل به عکسی کنید که انگار در تاریکی سر شب گرفته شده است. سبک رنگ تصویر نهایی هیچ شباهتی به تصویر اصلی نخواهد داشت.

توانایی الگوریتم فناوری یادشده در تنظیم و تعدیل ظریف و هوشمندانه‌ای همچون افزودن روشنایی به پنجره‌ی آسمان‌خراش بسیار جالب توجه است. این فناوری تنظیمات دقیقی اعمال می‌کند که کاملا مشابه با کار یک ویرایشگر حرفه‌ای عکس است. به‌علاوه، فناوری یادشده به طرز شگفت‌انگیزی از مشکلاتی مانند کپی کردن سبک رنگ آسمان موجود در تصویر مرجع روی ساختمان تصویر هدف اجتناب می‌کند.

فناوری انتقال رنگ ادوبی

محققان برای رسیدن به این هدف از روش‌های یادگیری عمیق به‌منظور تشخیص نور و طیف رنگ از تصویر مرجع بهره برده‌اند. محققان همچنین به‌منظور توسعه‌ی این فناوری بر راهکاری برای محدود کردن انتقال رنگ متمرکز بوده‌اند تا رنگ‌ها در تصویر هدف بدون بیرون‌زدگی باشند. امیدواریم فناوری انتقال سبک رنگ عمیق شرکت ادوبی به نرم‌افزارهای ویرایش تصویری مانند فتوشاپ و لایت‌روم افزوده شود و به‌زودی قابل استفاده باشد.

فناوری انتقال رنگ ادوبی

فناوری انتقال رنگ جدید شرکت ادوبی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟



منبع : FSTOPPERS THENEXTWEB

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار