کد خبر: ۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017 April 22
طبق شایعات، اپل واچ 3 نه‌تنها از اپل واچ 2 سبک‌تر و باریک‌تر است بلکه از نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی بهره می‌برد.

به گزارش آی تابناک : مرکز تحقیق و توسعه‌ی اپل در تایوان از سال ۲۰۱۵ روی تکنولوژی نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی کار می‌کند. حال گزارشی منتشر شده است که طبق آن،  احتمالا شاهد استفاده از یک نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی پیشرفته در سری بعدی اپل واچ خواهیم بود.

برای اولین بار در ژوئن ۲۰۱۶ گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل می‌خواهد پنل میکرو ال‌ای‌دی را جایگزین پنل اولد قابل انعطاف کند. میکرو ال‌ای‌دی از ضخامت و وزن کمتری برخودار  است. این پنل‌ها همچنین انرژی کمتری نسبت به پنل‌های اولد یا ال‌سی‌دی مصرف می‌کنند.

در گزارش آمده است که اپل ساخت پنل میکرو ال‌ای‌دی را از اواخر سال ۲۰۱۷ در تایوان شروع خواهد کرد. اپل در سال ۲۰۱۴ کمپانی LuxVue را خریداری کرد که در زمینه‌ی ساخت نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی فعالیت می‌کند.

به نظر می‌رسد کمپانی LuxVue توانسته است به تکنولوژی ساخت پنل‌ کم‌مصرف میکرو ال‌ای‌دی برسد و احتمالا از این پنل در اپل واچ 3 استفاده خواهد شد. در سری اول و دوم اپل واچ از پنل‌های اولد استفاده شده بود که توسط ال‌جی دیسپلی ساخته شده بودند.

در صورتی که اپل در ساعت هوشمند بعدی‌اش از پنل میکرو ال‌ای‌دی استفاده کند، ال‌جی دیسپلی که برای اپل واچ پنل اولد می‌ساخت، با ضرر ۲۰۰  میلیون دلاری روبه‌رو خواهد شد.

سؤال این است که چرا اپل از پنل‌ میکرو ال‌ای‌دی در نسل بعدی آیفون استفاده نمی‌کند. آنچه در حال حاضر می‌دانیم این است که اپل می‌خواهد در آیفون بعدی از پنل اولد یا آمولد استفاده کند که توسط سامسونگ دیسپلی ساخته شده‌اند. از سال ۲۰۱۸۸ نیز احتمالا کمپانی‌هایی مانند ال‌جی  دیسپلی و شارپ وظیفه تهیه پنل آیفون‌های نسل آینده را بر عهده خواهند داشت.

اگر این موارد را در نظر بگیریم، احتمال اینکه بعد از سال ۲۰۱۸ شاهد آیفونی با پنل میکرو ال‌ای‌دی باشیم زیاد است؛ ولی تا آن زمان در آیفون‌های جدید از پنل اولد یا آمولد استفاده خواهد شد.



منبع : IDOWNLOADBLOG

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار