کد خبر: ۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 20
گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس در دو نسخه يکي با تراشه اسنپ‌دراگون 835 و ديگري با اکسينوس 8895 به بازار عرضه مي‌شوند. اما کداميک سريع‌تر است و آيا اختلاف معني‌داري بين اين دو وجود دارد؟
به گزارش آی تابناک : عرضه پرچم‌دار سامسونگ با دو تراشه مختلف هميشه نگراني‌هايي را در ميان هواداران اين برند و خريداران از بابت «خريد نسخه بهتر و سريع‌تر» ايجاد کرده است. سامسونگ گلکسي اس 8 و اس 8 پلاس را در آمريکا با تراشه اسنپ‌دراگون 835 و در ساير نقاط دنيا از جمله ايران با تراشه اکسينوس 8895 ساخت خود عرضه مي‌کند اما کدام‌يک بهتر هستند؟ به‌تازگي نتايج دوام شارژ اين دو نسخه را برايتان در فارنت منتشر کرديم که در اين آزمون نسخه اکسينوس با اختلاف هرچند اندک بهتر عمل کرده بود اما حالا به بنچمارک‌هاي پردازشي و گرافيکي خواهيم پرداخت.

سامسونگ امسال نيز بار ديگر تأکيد کرده هر دو مدل از نظر عملکرد يکسان هستند اما براي اطمينان خوب است نگاهي به بنچمارک‌ها بيندازيم؛ هر چند که اين آزمون‌ها هميشه ديد دقيقي از عملکرد واقعي نخواهند داد.

اسنپ‌دراگون 835 از هشت هسته سفارشي Kryo 280 در دو خوشه 2.35 و 1.9 گيگاهرتزي استفاده مي‌کند و اکسينوس 8895 از هسته‌هاي بازطراحي شده M1 Mongoose V2. هسته‌هاي اکسينوس در خوشه پرسرعت روي 2.3 گيگاهرتز و در هسته‌هاي Cortex-A53 روي 1.7 گيگاهرتز کلاک شده‌اند. در بخش گرافيکي نيز اسنپ‌دراگون از چيپ گرافيکي Adreno 540 و اکسينوس از نسخه 20 هسته‌اي Mali-G71 استفاده مي‌کند. حال به سراغ بنچمارک‌ها برويم.

در آزمون پردازشي گيک‌بنچ نسخه اکسينوس در بخش چندهسته‌اي عملکرد بهتري دارد و نسخه اسنپ‌دراگون در بخش تک هسته‌اي. گرچه اختلاف‌ها در هر دو مورد ناچيز است. در آزمون ترکيبي AnTuTu نيز اکسينوس با اختلاف کمي پيشتاز است که البته اين اختلاف چندان تعيين کننده نيست.

در بخش آزمون‌هاي گرافيکي GFX و Basemark X اما به نظر مي‌رسد نسخه اکسينوس با چند فريم اختلاف عملکرد بهتري دارد و حداقل براي بازي کردن نسخه اکسينوس انتخاب علاقانه‌تري محسوب مي‌شود.

به اين ترتيب اگر از علاقمندان به گلکسي اس 8 هستيد خيالتان راحت باشد که نسخه عرضه شده در ايران نه‌تنها نسبت به نسخه آمريکايي ضعيف‌تر نيست بلکه در بعضي آزمون‌ها از جمله گرافيک و باتري عملکرد بهتري هم دارد.



منبع : فارنت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار