کد خبر: ۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 20
کسانی ایده های خوبی به دست می آورند که خوب به مردم اطراف شان گوش می دهند. متاسفانه با دنیایی مملو از اتفاقات، به سختی می توان دهان را بسته و گوش را باز کرد. اما بهترین نتایج عاید کسانی می شوند که خوب گوش می دهند.

به گزارش آی تابناک : منظور از خوب گوش دادن این نیست که صبر کنید تا نوبت صحبت کردن شما برسد بلکه این است که به هنگام صحبت کردن دیگری به دنبال لغات مفیدی باشید که از دهان او بیرون می آید.

Jim Breyer، یکی از مدیران فیسبوک راز موفقیت مارک زاکربرگ را در خوب گوش دادنش می داند. او می گوید:

«کارآفرینان زیادی به دفتر مدیریت فیسبوک می آیند تا ایده ها و خدماتی که می توانند به فیسبوک ارائه دهند را درمیان بگذارند و زاکربرگ به حرف های همه ی آنها به خوبی گوش می دهد.»

«جوانان از نصیحت خسته اند» عبارتی است که بدون آنکه به مزایای نصیحت و خوب گوش دادن فکر شود به باور تبدیل شده است. نصیحت، تجربه ی عمر یک شخص است. یک جوان باهوش مانند زاکربرگ به نصایح افراد قابل اعتماد و فرهیخته گوش می دهد تا بهترین فرصت ها را از آنها برای خود بسازد.

پذیرای ایده های جدید باشید

اگر در جلسات کاری که با کارمندان تان می گذارید همیشه شما سخن بگویید، فرصت گوش دادن به مشکلات و راه حل ها را از نقطه نظر دیگران از دست می دهید. با این کار دیدتان هرگز وسیع نمی شود.

اخیرا ایلان ماسک از نصیحت یک کلاس پنجمی در توییتر، ایده ی عالی بدست آورده است. او نیز مانند مارک شنونده ی خوبی است و به جای اینکه به سن پسربچه نگاه کند ایده ی او را دید.

برای درک بیشتر گوش دهید، نه پاسخ دادن

جلسات همفکری برای ایده یابی نباید نمایشی باشد. بلکه دلیل برقراری این جلسات باید علاقه ی شما به شنیدن حرف های کارمندان تان باشد. حرفی که کارمندتان می زند تنها یک بار اتفاق می افتد، پس به دقت به او گوش دهید. کارمندان به خوبی می فهمند شما واقعا علاقمند به شنیدن حرف های شان هستید یا خیر.


منبع : INC

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار