تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 20
آپدیت جدید اینستاگرام برای اندروید به Offline Mode یا حالت آفلاین مجهز شده است.

به گزارش آی تابناک : در حالی که اسنپ‌چت این روزها سخت مشغول معرفی قابلیت‌های جدید است، مهندسان اینستاگرام نیز تلاش می‌کنند با ارائه‌ی امکانات جدید، سرویس خود را جذاب‌تر کنند. امروز در جریان کنفرانس F8 Developer فیسبوک، اینستاگرام بروزرسانی جدیدی منتشر کرد که در آن می‌توان بدون اینترنت به بیشتر بخش‌های سرویس به اشتراک‌گذاری تصویر و قابلیت جستجو دسترسی داشت.

سیستم کار این قابلیت بسیار ساده است و از حافظه‌ی نهان یا کش بهره می‌برد. اگر بخشی از اپلیکیشن را باز کنید، اینستاگرام آخرین نسخه‌ی آن را روی دستگاه ذخیره می‌کند. اگر دوباره بدون دسترسی به این اینترنت از بخش مورد نظر بازدید کنید، اینستاگرام می‌تواند محتوای پیش‌بارگذاری شده را نمایش دهد. این ویژگی در بخش‌های متنوعی از اپلیکیشن شامل فید، جستجو و حتی پروفایل‌هایی که پیش‌تر آن‌ها را دیده‌اید، کار می‌کند.

علاوه بر این امکان ارسال کامنت (نظر)، لایک کردن پست، فالو یا دنبال کردن و آنفالو یا لغو دنبال کردن نیز بدون ارتباط اینترنتی امکان‌پذیر است. اپلیکیشن اینستاگرام خیلی ساده این فعالیت‌ها را در نوبت نگه می‌دارد و به‌محض برقراری ارتباط اینترنتی، عمل مورد نظر کامل می‌شود.

اولین باری که کاربر، عملی در حالت آفلاین انجام می‌دهد، اپلیکیشن اینستاگرام پیامی مبنی بر نحوه‌ی عملکرد تعاملات آفلاین نمایش می‌دهد. این قابلیت در حال حاضر در اختیار کاربران اندروید قرار دارد؛ ولی اینستاگرام اشاره کرده است که به‌زودی این ویژگی برای آی‌اواس نیز عرضه خواهد شد.

اینستاگرام می‌گوید ۸۰ درصد کاربران این اپلیکیشن خارج از بازار آمریکا هستند و بسیاری از آن‌ها به اینترنت پایدار یا حداقل ارتباط اینترنتی مورد نظر دسترسی ندارند. این ویژگی به این کاربران کمک می‌کند تا نه‌تنها به سرویس‌های مورد بحث دسترسی داشته باشند، بلکه بدون توجه به نوع اینترنت بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.




منبع : NEOWIN

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار