کد خبر: ۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 19
V يکي از خطرناک ترين ويروس هاييست که در چند دهه گذشته گريبانگير بشريت شده و دانشمندان هنوز راهي براي درمان آن نيافته اند. از آنجايي که پيش گيري بهترين راه براي جلوگيري از گسترش آن است، اخيراً يکي از دانشگاه هاي شمال شرق چين، در دستگاه هاي فروش خودکار خود و در کنار محصولاتي چون نودل ها و کنسروها، کيت هاي تشخيص ابتلا به ايدز را براي استفاده دانشجويان عرضه مي کند.
به گزارش آی تابناک : دانشگاه پزشکي هاربين واقع در استان هيلونگ‌جيانگ، به عنوان دومين دانشگاه در اين منطقه است که اقدام به فروش کيت هاي تشخيص ايدز از طريق دستگاه هاي مذکور کرده.

تاکنون نه دستگاه فروش خودکار داراي کيت تشخيص ابتلا به ايدز در دانشگاه هاي چين نصب شده اند
گفتني است اين اقدام دانشگاه در راستاي فعاليت هاي مقدماتي سازمان چيني STD و CASAPC براي جلوگيري از شيوع ايدز صورت گرفته که تاکنون نه عدد از دستگاه هاي فروش خودکار ويژه را در پنج دانشگاه نصب کرده اند.

دانشجويان مي توانند با پرداخت مبلغ 4.35 دلار نسبت به خريد اين کيت ها اقدام کنند که تقريباً ده برابر کمتر از متوسط قيمت آن در بازار است. آنها مي بايست کمي از ادرار خود را در محفظه مخصوص کيت ريخته و آن را به کارکنان CASAPC تحويل دهند و سپس نتيجه آن را از طريق وبسايت و با وارد کردن يک کد منحصر بفرد، مشاهده کنند.

لازم به ذکر است شيوع HIV در چين پايين بوده و بر اساس اعلام منابع رسمي، حدود 654 هزار نفر در اين کشور مبتلا به ايدز هستند. با اين حال اکثراً جمعيت جوان در معرض خطر ابتلا قرار دارند و تحقيقات اخير نيز نشان مي دهند که در سال گذشته حدود 2320 دانشجو به ايدز مبتلا شده اند که نسبت به سال 2010 رشدي چهار برابري را نشان مي دهد.



منبع : دیجیاتو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار