تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 17
دکتر معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشترک فناوری سامسونگ- امیرکبیر گفت: این مرکز از سوی شرکت سامسونگ مجهز خواهد شد و اپلیکیشن‌های تولیدشده در این مرکز پس از تایید نهایی در فروشگاه اپلیکیشن‌های گلکسی سامسونگ قرار می‌گیرند.

به گزارش آی تابناک : دکتر احمد معتمدی در مراسم راه‌اندازی مرکز فناوری سامسونگ- امیرکبیر با  اشاره به آغاز همکاری‌های این دانشگاه با شرکت کره‌ای سامسونگ افزود: نمونه این همکاری‌ها در کشور کمتر داشته‌ایم و ما با دو هدف اصلی اقدام به همکاری با شرکت‌های خارجی کرده‌ایم.
وی توسعه فعالیت‌های حمایتی و هدایتی در زمینه فناوری در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر را یکی از اهداف همکاری این دانشگاه با شرکت سامسونگ دانست و ادامه داد: بر این اساس درصدد هستیم تا با ایجاد مرکز رشدی اقدام به حمایت از جوانان صاحب ایده و نوآوری حمایت کنیم. چراکه ما نیاز به همکاری‌های بین‌المللی و استفاده از تجربیات سایر کشورها داریم.
معتمدی توسعه همکاری‌های بین‌المللی را از دیگر اهداف این دانشگاه برای همکاری با شرکت سامسونگ نام برد و یادآور شد: یکی از نقاط ضعف دانشگاه‌ها که همواره رتبه پایینی در این حوزه دارند، همکاری‌های بین‌المللی است که رتبه‌های دانشگاه‌های ایران نشان می‌دهد که در وضعیت مناسبی قرار ندارند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر یکی از برنامه‌های راهبردی این دانشگاه را توسعه همکاری‌های بین‌المللی نام برد و اضافه کرد: ما اعتقاد داریم که لازم است از تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیانی که ارتباطات بین‌المللی تجاری خوبی با سایر کشورها دارند، استفاده کنیم تا از دانش فنی و علوم کسب شده بهره‌مند شویم.

معتمدی به بیان همکاری‌های این دانشگاه با شرکت سامسونگ پرداخت و یادآور شد: در گذشته تفاهمنامه‌ای با این شرکت منعقد شد و امروز نیز با امضای قراردادی اقدام به راه‌اندازی مرکز فناوری سامسونگ و امیرکبیر کرده‌ایم.
به گفته وی، با امضای این قرارداد فضای فیزیکی از سوی دانشگاه امیرکبیر در برج فناوری این دانشگاه در اختیار شرکت سامسونگ قرار می‌گیرد و شرکت سامسونگ نیز متعهد شده است تا نسبت به تجهیز این فضا اقدام کند.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس طرح‌هایی که متقاضی همکاری با شرکت سامسونگ باشد به این دانشگاه ارسال می‌شود و پس از بررسی و تایید طرح‌های برتر در اختیار مدیریت مشترک میان دانشگاه و شرکت سامسونگ قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین اضافه کرد: طرح‌هایی که دارای بیشترین امتیاز مشترک باشند وارد فاز همکاری با این مرکز خواهند شد.
معتمدی تاکید کرد: اگر در کنار فعالیت‌های آکادمیک این نوع فعالیت‌ها توسعه یابد نظام آموزشی کشور نیز به سمت تولید فناوری هدایت خواهد شد.
وی با اشاره به مزایای استقرار شرکت‌ها در این مرکز گفت: تیم‌های مستقر در این مرکز فناوری از پشتیبانی علمی اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر و حمایت شرکت سامسونگ در زمینه‌های مرتبط با پروژه برخوردار خواهند شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این مرکز به دنبال توسعه ایده‌های نوین در حوزه بهداشت و سلامت، محیط زیست، انرژی و آموزش با محوریت اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند است.
معتمدی همچنین تاکید کرد: نرم‌افزارهای برتر در این مرکز بعد از تایید مرکز در فروشگاه اپلیکیشن‌های گلکسی سامسونگ قرار می‌گیرند.
وی ابراز امیدواری کرد که این همکاری الگوی مناسبی برای همکاری‌های بین‌المللی در کشور باشد.



منبع : ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار