کد خبر: ۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 15
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: پرچم ویبره کمک داوران، سیستم ارتباطاتی تِلِه و اسپری کف ساخت صنعتگران کشور روز دوشنبه در دفتر دبیر کل فدراسیون فوتبال رونمایی می شود.
به گزارش آی تابناک : دکتر 'رضا قراخانلو' روز شنبه در نشست خبری در دهمین همایش بین المللی علوم ورزشی که در محل پژوهشگاه تربیت بدنی برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: در صورت تأیید عملکرد این دستگاه ها، تولید انبوه آنها را در داخل کشور اغاز خواهیم کرد و در این زمینه به خودکفایی خواهیم رسید.
وی ادامه داد؛ امروزه در جهان ارتباط میان داور وسط و کمک داورهای دروازه، داور جانشین و رزرو بسیار مهم است زیرا در بازی فوتبال، اتفاقاتی در لحظه می افتد که امکان بازبینی انها میسر نیست بنابراین ارتباط تله میان تیم داوری بسیار مهم است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برای برقراری ارتباط میان تیم داوری در حین بازی فوتبال از سیستم گوشی و تله استفاده می شود که ما این سیستم را در حال حاضر از خارج از کشور خریداری می کنیم و رقم قابل توجهی هزینه آن می شود.
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اشاره به لیگ حرفه ای فوتبال گفت: در سال بیش از 3000 مسابقه فوتبال در کشور برگزار می شود که ساخت داخلی این دستگاه ها می تواند به کاهش هزینه برگزاری این مسابقات کمک قابل توجهی کند. 
قراخانلو ادامه داد: همچنین بسیار اتفاق می افتد که در بازی فوتبال داور وسط بازی متوجه حرکت پرچم کمک داور نمی شود که با استفاده از پرچم ویبره این مشکل برطرف می شود
به گفته قره خانلو، پرچم ویبره از دو بخش بازوبند ویبره و پرچم کمک داور ساخته شده است که بازوبند ویبره به دست داور وسط بسته می شود و پرچم در دست کمک داور قرار می گیرد ؛ این پرچم دارای دکمه ای بر دسته آن است که به محض فشرده شدن توسط کمک داور، بازوبند داور وسط به لرزه در می آید؛ این پرچم تا کنون از خارج خریداری می شد و نمونه داخلی آن ساخته نشده بود.
قراخانلو در مورد اسپری کف نیز گفت: این اسپری دارای خصیصه های خاصی از جمله محو شدن بعد از چند ثانیه استفاده بدون بر جای گذاشتن اثرا بر محیط زیست است. این اسپری فعلا از خارج خریداری می شود و با توجه به شمار زیاد مسابقات فوتبال هزینه زیادی صرف خرید آن می شود، خودکفایی در زمینه تولید ان می تواند موجب کاهش این هزینه ها شود. 
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: صنعتگران داخلی که موفق به ساخت این دستگاه ها شده اند، معتقدند که عملکرد این دستگاه ها تفاوتی با نمونه های خارجی ندارد و به محض تایید عملکرد آنها در کشور به تولید انبوه خواهند رسید.

**دهمین همایش بین المللی علوم ورزشی برگزار می شود 
قره خانلو ادامه داد: دهمین همایش بین المللی علوم ورزشی با شعار ورزش علمی، جامعه پویا و توسعه پایدار در روزهای 6 و 7 اردیبهشت در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. 
وی افزود: این همایش یکی از بزرگ‌ ترین رویدادهای علمی در خانواده علوم ورزشی محسوب می شود و به نوعی هر سال با برگزاری چنین رویدادهایی سعی می ‌کنیم تمامی اعضای خانواده علوم ورزشی و حتی برخی رشته های دیگر را دور هم جمع کرده و یافته ‌های تحقیقاتی در علوم ورزشی را تبادل نظر کنیم. 
وی با اشاره به شعار این همایش با عنوان 'ورزش علمی، جامعه پویا و توسعه پایدار' گفت: واژه توسعه پایدار همان بحث اشتغال است که با شعار امسال ارتباط پیدا می‌ کند و ما با نامگذاری این شعار سعی داریم تا هزینه ‌های همایش را از درون خود همایش استخراج کنیم تا از این طریق پژوهشگاه علوم ورزشی برای برپایی همایش کمتر دچار هزینه ‌های اضافی شود. 
قراخانلو یکی از نکات بسیار مهم این همایش را حضور 9 مهمان خارجی از کشور انگلیس، سوییس، آلمان ، هلند، اسپانیا و تایوان عنوان کرد و گفت: این مساله باعث می ‌شود که اطلاعات بین‌المللی در حوزه علوم ورزشی تقویت شود تا بتوانیم گام موثری برای پیشرفت علمی ورزش کشور برداریم. 
وی گفت: این اساتید در دو روز برگزاری همایش در حوزه ‌های بیومکانیک، مدیریت ورزشی، آسیب شناسی ، فیزیولوژی، رفتار حرکتی و تغذیه ورزشی سخنرانی خواهند کرد؛ همچنین در پی دو روز برگزاری این همایش بین‌المللی کارگاه‌هایی برگزار خواهد شد. 
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی ادامه‌ داد: هزار و 68 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است و در مجموع سه هزار و 500 نفر در این همایش شرکت خواهند کرد. همچنین پنج انجمن علمی ورزش همانند انجمن مدیریت ورزشی، آسیب شناسی و روانشناسی و سازمان‌های علمی اجرایی نظیر معاونت تربیت ‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، سازمان تربیت ‌بدنی نیروهای مسلح، فدراسیون ‌های وزنه ‌برداری، والیبال، انجمن دارت فدراسیون ورزش‌ های همگانی و انجمن حقوق ورزش ایران مشارکت فعالی در این همایش خواهند داشت. 
قراخانلو گفت: 17 پنل در این همایش به صورت سخنرانی و مقاله ارائه خواهد شد که از این 17پنل چهار بخش آن به صورت پوستر خواهد بود. 17 نشست تخصصی و 15 کارگاه تخصصی از دیگر برنامه هایی است که در این همایش برگزار می شود. 
وی با اشاره به شعار امسال که تحت عنوان 'تولید و اشتغال' نام ‌گذاری شده است، گفت: در این همایش 15 کارگاه تخصصی به اشتغال زایی و کار آفرینی تخصص یافته است تا بتوانیم از این طریق راه‌ های اشتغال زایی دانش‌ آموختگان علوم ورزشی را میسر کنیم. 
قراخانلو با اشاره به کارگاه 'پایان ‌نامه تا صنعت' که با شرکت چهار شرکت خارجی در این همایش برگزار می ‌شود، گفت: با برگزاری این کارگاه به دنبال آن هستیم تا در زمینه بخش اشتغال زایی دانش ‌آموختگان علوم ورزشی گام ‌های موثری برداریم. 
وی خاطرنشان کرد که در مراسم افتتاحیه این همایش وزیر ورزش و جوانان شرکت خواهد کرد و یکی از نشست‌ ها در روز افتتاحیه مربوط به وزارت ورزش و جوانان خواهد بود تا بتوانیم از این طریق بین پژوهشگاه و وزارت ورزش و جوانان پیوند تنگاتنگی ایجاد کنیم. 
رییس پژوهشگاه علوم ورزشی در رابطه با حضور فدراسیون فوتبال در دهمین همایش بین المللی علوم ورزشی گفت: در این دوره از همایش نشستی با فدراسیون فوتبال نخواهیم داشت. 

**طرح ملی بررسی سطح فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی مردم اجرا می شود 
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در بخشی دیگر از سخنان خود با توجه به ضرورت پرداختن به تحرک جسمانی و افزایش فعالیت بدنی مردم کشور، گفت: طرح ملی بررسی سطح فعالیت بدنی و آمادگی حرکتی مردم ایران توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی به پوهشگاه تربیت بدنی ارجاع داده شده است. 
قراخانلو گفت: این طرح بسیار گسترده است به نحوی که میزان تحرک و آمادگی جسمانی مردم ایران در میان زنان، مردان، شهرهای مختلف، استان ها به تفکیک رده های سنی بررسی می شود. 
وی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی منابع مالی این طرح را تامین می کند ، گفت: طرح مربوطه در پایان سال 95 ارسال شد که امیدواریم با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی بتوانیم به زودی اعداد و ارقام دقیق میزان فعالیت و آمادگی جسمانی مردم ایران را ارائه کنیم. 
رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی گفت: برای اندازه گیری میزان فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی مردم ایران، آزمون های استاندارد علمی و ساده در نظر گرفته شده و تنها به پر کردن پرسشنامه ها اکتفا نمی شود؛ البته از طریق پرسشنامه ها اطلاعات کامل گرفته می شود و با چند آزمون ساده به این مسئله پی می بریم که مردم ایران از چه میزان آمادگی جسمانی و فقر حرکتی برخوردارند. 
قراخانلو تاکید کرد: این نوع اطلاعات زیربنای خوبی برای پیشگیری از وضعیت هایی مانند چاقی، دیابت و غیره خواهند بود. 



منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار