کد خبر: ۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 15
مدیر عامل شرکت هوآوِی که خود تولیدکننده ساعت مچی هوشمند است، با "بی‌مصرف" خواندن این محصول جهان را شگفت‌زده کرد. تحقیقات نیز نشان می‌دهد که ۲۹ درصد مشتریان پس از خرید این محصول از آن استفاده نمی‌کنند.
به گزارش آی تابناک : شاید در بازار محصولات تکنولوژی یا هر محصول دیگری کم‌تر اتفاق بیفتد که تولیدکننده‌ی محصول خود به محصولش ابراز بی‌علاقگی کند. اما این اتفاقی است که حالا افتاده است. اریک سو ژیژن، مدیرعامل شرکت هوآوِی است که به تازگی دومین سری ساعت‌های هوشمند مچی خود را به بازار مد و تکنولوژی جهان عرضه کرد. با این‌همه او در اجلاس جهانی سالانه که به میزبانی این شرکت در چین برگزار می‌شود ساعت‌های هوشمند را بی‌مصرف خواند.او گفت: «همیشه برایم عجیب است که وقتی تلفن‌ همراه هوشمند داریم دیگر ساعت‌های مچی هوشمند به چه کار می‌آید؟» او تاکید کرد که خودش هیچ‌وقت ساعت مچی هوشمند دست نمی‌کند. او به گفتن همین جملات اکتفا نکرد و با لحنی که از سوی ناظران "سرد" ارزیابی شده است گفت که وقتی تیم ساعت‌های مچی هوشمند هوآوِی با ایده‌های خود به سراغش می‌روند و به گفته او بسیار "هیجان‌زده" هستند، او تلاش می‌کند به آن‌ها یادآوری کند که لازم است ببینند برای ایده‌هایشان اصلا "نیازی عینی" در بازار وجود دارد یا خیر؟مدیرعامل شرکت هوآوِی ساعت‌های مچی هوشمند را در حالی زیر سوال می‌برد که پیچیدگی‌هایی کنونی در بازار نیز شرایط سختی را به شرکت‌هایی تحمیل کرده که می‌خواهند از دور عقب نمانند.سیطره کمپانی اپل بر بازار ساعت‌های مچی هوشمند به طرح این پرسش دامن زده که "نیاز عینی" به ساعت‌های هوشمند چیست که شرکت‌ها به سوی تولیدش می‌شتابند. اپل در چند ماه آینده نخستین ساعت‌های مچی هوشمند خود را که با سیستم عامل اندروئید کار می‌کنند به بازار روانه می‌کند.
یک نمونه: فیت‌بیت
کمپانی فیت‌بیت شاید یکی از بهترین نمونه‌های موجود در پیچیدگی بازار ساعت‌های مچی هوشمند باشد. محصولی که به گفته سایت مشابل حتی کاربران‌اش نیز به درستی نمی‌دانند به چه کار می‌آید. نرخ ۲۹ درصدی ترک محصول از سوی مشتریان پس از خرید، نرخ پایینی نیست. بر اساس تحقیقات انجام‌شده یک دلیل اصلی این است که مشتریان این محصول را مفید ارزیابی نکرده‌اند.حال کمپانی فیت‌بیت که در اوایل سال میلادی گزارشی ناامیدکننده از وضعیت مالی سه ماهه‌ی آخر سال گذشته‌ی خود ارایه داده و هم‌زمان اعلام کرده بود قصد ورود به بازار تولید ساعت‌های مچی هوشمند را دارد، در موقعیت دشواری قرار دارد.این کمپانی که آن زمان از کاهش هزینه‌ها و از جمله اخراج ۶ درصد کارکنان خود برای ارتقای بازده سخن به میان آورده بود، تلاش کرد برای اولین بار به حوزه تولید ساعت‌های هوشمند وارد شود. آن زمان در بیانیه جیمز پارک، مدیر عامل فیت‌بیت، آمده بود، "باور داریم که از موقعیت یگانه‌ای در موفقیت برای عرضه آن‌ چیزی برخورداریم که مشتریان در پی آن هستند". او گفته بود که "مشتری‌ها به دنبال ساعت‌های مد روز با طراحی خوب هستند که ویژگی‌های عمومی را با عملکرد در حوزه سلامت و بدن‌سازی ترکیب کند."اگرچه جیمز پارک آن زمان در موقعیت نامناسب مالی همچنان با اعتماد به‌نفس از ورود به بازار ساعت‌های مچی هوشمند سخن گفته بود، اما طولی نکشید که اوضاع بغرنج‌تر از آن شد که او در بیانیه‌اش نوشته بود. به گزارش یاهو، فیت‌بیت که امیدوار بود در بهار ساعت‌های خود را به بازار بفرستد حالا به دلایل فنی مختلف تا پاییز قدرت انجام چنین کاری را ندارد. و در نهایت برخی از همکاران یاهو که توانسته‌اند نمونه محصول را مشاهده کنند درباره ظاهر این محصول می‌گویند هر چه باشد "قطعا ظاهر جذاب و سکسی‌ای ندارد." این یعنی همان ظاهر همیشگی ساعت‌های مچی هوشمند که بازارش هم‌اکنون بحران‌زده است.




منبع : ساعت 24
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار