کد خبر: ۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 15
سی و سومین سمپوزیوم فضایی در آمریکا برگزار شد و در آن جدیدترین دستاوردهای فضایی به نمایش گذاشته شدند.
به گزارش آی تابناک : امسال سی و سومین سمپوزیوم فضایی آمریکا در ایالت کلورادو درحالی برگزار شد که شرکت های دولتی و خصوصی دستاوردهای مهمی در این حوزه به ثبت رساندند. از ارسال دوباره فالکون ۹ به فضا گرفته تا رونمایی از کپسول فضایی بلواوریجین همه این فناوری ها آینده سفر انسان به فضا را روشن تر کرده اند. درهر حال برخی از این فناوری ها توجهات زیادی را به خود جلب کردند که در زیر به آنها نگاهی می کنیم:
 
ماهواره STPS

 ماهواره STPS شرکت سیرانوادا  قرار است در ۲۰۱۷ میلادی به فضا فرستاده شود. این ماهواره همراه ۳۰ وسیله نقلیه دیگر با موشک فالکون ۹ به فضا فرستاده می شود.
 
 تازه ترین فناوریهای فضایی معرفی شدند
 


لباس فضانوردی با تهویه خاص

 شرکت  UTC آئرو اسپیس Extravehicular Mobility Unit را ساخته است. این لباس فضایی از ۱۸ هزار قسمت تشکیل شده تا فضانوردان را از  محیط خشن فضا محافظت کند  به عنوان مثال رویه این لباس از جنسی است که سوراخ نمی شود تا به این ترتیب فضانورد را از ریز شهاب هایی با سرعت ۱۷ هزار مایل برساعت، حفظ کند. همچنین برای کنترل دما  در هر ۸۰ دقیقه از یک سیستم خنک کننده مایع و پارچه تهویه دار زیر لباس فضا نوردی استفاده شده که شامل ۳۰۰ فوت از لوله های نازک است تا آب خنک در آنها جریان داشته باشد. این لوله ها بدن انسان را در بر می گیرد.
 
 تازه ترین فناوریهای فضایی معرفی شدند
 


فضانوردان با این روبات تنها نمی مانند

این «سیل» ساخته شرکت PARO است و آن را روبات درمانگر نامگذاری کرده اند. این عروسک نسبت به نور، صوت و دما واکنش نشان می دهد. همچنین با توجه به رابطه اش با انسان، شخصیتش شکل می گیرد. به گفته شرکت سازنده این روبات در بیمارستان ها و مراکز درمانی به کار رفته و با بیماران ارتباط برقرار می کند. اما به هرحال  هدف آن مقابله با احساس تنهایی فضانوردان در خارج از زمین است.
 
 تازه ترین فناوریهای فضایی معرفی شدند
 


 کپسول فضایی بلو اوریجین

این کپسول که قرار است در سفرهای تجاری توریست ها را به مدار زمین ببرد. سروصدای زیادی به راه انداخته است. هرچند ظاهری ساده دارد اما در آن جدید ترین فناوری های روز به کار رفته است.
 
 تازه ترین فناوریهای فضایی معرفی شدند
 


دست  فضایی  مخصوص عملیات تعمیر

سازمان هوا فضای آلمان  در این سمپوزیوم دستکش «کینفینتی» و همچنین دست روباتیکی به نام «دست فضایی»را به نمایش گذاشت.  دست روباتیک طوری طراحی شده تا صاحب آن  بتواند مانورهای ظریف  مانند عملیات های تعمیر و پاکسازی ایستگاه فضایی را راحت تر انجام دهد.
 
 تازه ترین فناوریهای فضایی معرفی شدند
 


 سبزیجات فضایی

 شرکت سیرا نوادا علاوه بر ساخت ماهواره های جدید  در یک برنامه تولید سبزیجات در فضا همکاری کرد. در نتیجه همین برنامه فضانوردان در سال ۲۰۱۵ میلادی توانستند کاهویی بخورند که در فضا پرورش یافته است. یکی از نوآوری های این شرکت تولید بالشتک هایی بود که از ریشه، آب موجود و مواد مغذی برای گیاه محافظت می کرد تا در نبود جاذبه این مواد در فضا معلق نشوند.
 
 تازه ترین فناوریهای فضایی معرفی شدند
 


عینک های ضد اشعه

این لنزها با ظاهری معمولی به وسیله آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا برای ناسا ساخته شده اند. آنها از چشم فضانوردان در مقابل نور لیزرها محافظت می کنند.

تازه ترین فناوریهای فضایی معرفی شدند


منبع : نیواطلس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار