کد خبر: ۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 12
دور چهارم مسابقات جهانی رالی، روز گذشته در فرانسه به پایان رسید و رانندگان تیم هیوندای، مقام‌های اول و سوم را کسب کردند، درحالی‌که فورد فیستا به نایب‌قهرمانی رسید.

به گزارش آی تابناک : جالب است که در چهار مرحله‌ی گذشته از شروع رالی جهانی، چهار تیم مختلف موفق به کسب قهرمانی شده‌اند که نشان از رقابتی نزدیک در مسابقات امسال دارد. در رقابت اخیر، خودروی هیوندای i20 به رانندگی تیری نویل و نقشه‌خوانینیکلاس گیلسول با اختلاف زمانی قابل توجه، حدود یک دقیقه سریع‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود از تیم فورد، به مقام نخست رسیدند.

رالی جهانی WRC  فرانسه  i20

رتبه‌ی دوم به خودروی فورد فیستا متشکل از سباستین اوگیر و ژولین اینگرسیا رسید که به دلیل نقص فنی در سیستم برق، تا آخرین لحظات مسابقه در رده‌ی سوم بودند؛ اما با تلاشی پرهیجان توانستند شگفتی‌ساز شوند و با اختلاف زمانی ۱.۳ ثانیه بالاتر از خودروی دوم تیم هیوندای، به نایب‌قهرمانی فرانسه برسند. با این اوصاف، رده‌ی سوم به مارک مارتی و دنی سوربو با هیوندای i200 رسید.

رالی جهانی WRC  فرانسه    ford fiesta

دور اول رالی جهانی ۲۰۱۷، حدود ۲ ماه پیش در پیست برفی مونت‌کارلو برگزار شد و با قهرمانی اوگیر و تیم ام اسپرت با خودروی فورد فیستا همراه بود. دور دوم رالی جهانی در سوئد، با شگفتی دیگری خبرساز شد و این‌ بار خودرویی از تیم تویوتا بعد از ۱۷ سال دوری این برند از رقابت‌های WRC، با رانندگی و نقشه‌خوانی لاتوالا و آنتیلا که هر دو فنلاندی هستند، به قهرمانی رسید. دور سوم در مکزیک هم با درخشش سیتروئن و خودروی C3 به پایان رسید تا کریس میک وپاول ناگل بریتانیایی از این تیم، روی سکوی اول بایستند.

رالی جهانی WRC  فرانسه   citroen c3

جارمو ماهونن، مدیر رقابت‌های رالی جهانی می‌گوید:

این همان اتفاقی است که ما آرزو داشتیم توسط برندها و تیم‌های شرکت‌کننده در رالی، محقق شود. سال‌های زیادی از برگزاری این مسابقات می‌گذرد و ما تاکنون شاهد چنین رقابت نزدیکی نبوده‌ایم. حال نمی‌توان در لحظه‌ی شروع، پیش‌بینی کرد کدام تیم برای قهرمانی شانس بیشتری دارد. هیوندای، ام اسپرت، تویوتا و سیتروئن خودروسازانی مستقل هستند که من اطمینان دارم رقابت نزدیک با یکدیگر را تا انتهای فصل ادامه خواهند داد.

رالی جهانی WRC  فرانسه  toyota yaris

روز آخر رالی فرانسه، در دو مرحله برگزار شد که بخش اول، مسافت طولانی ۵۳.۷۸ کیلومتری را شامل می‌شد. در این مرحله خودروی هیوندای با رانندگی نویل اختلاف زمانی ۳۹ ثانیه‌ای با اوگیر به دست‌ آورد؛ چراکه خودروی فورد فیستا درگیر مشکل افت فشار هیدرولیک شده‌ بود. در مرحله‌ی دوم نیز این خودرو با مشکل سیستم برق مواجه شد و حدود ۲۰ ثانیه‌ی دیگر را از دست داد تا قهرمانی نسبتا راحتی را به هیوندای هدیه دهد، هرچند با تلاش اوگیر، در نهایت تیم ام اسپرت با فورد فیستا، ۲.۵ ثانیه بهتر از دیگر خودروی هیوندای زمان‌گیری کرد تا در مجموع و با اختلاف تنها ۱.۳ ثانیه، نایب‌قهرمان شود.

رالی جهانی WRC  فرانسه

در مجموع ۴ مرحله از رالی جهانی ۲۰۱۷، سباستین اوگیر از تیم ام اسپرت و خودروی فورد فیستا با ۸۸ امتیاز صدرنشین است. در رده‌ی دوم با ۱۳ امتیاز کمتر، لاتوالا از تیم تویوتا با خودروی یاریس حضور دارد و رتبه‌ی سوم در اختیار نویل با خودروی هیوندای i20 و ۵۴ امتیاز است. در رده‌بندی تیمی هم ام‌اسپرت صدرنشین است و رده‌های دوم و سوم به ترتیب در اختیار هیوندای و تویوتا قرار دارد. مرحله‌ی پنجم رالی جهانی، اوایل اوردیبهشت‌ به میزبانی کشور آرژانتین برگزار خواهد شد.

در انتهای این مطلب، تماشای زیباترین لحظات رالی فرانسه را از دست ندهید.

دانلود با کیفیت 360p  720p   1080p



منبع : AUTOWEEK

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار