کد خبر: ۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 10
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در تازه‌ترین اظهارات خود بیان کرد که برای رفع فیلتر توییتر با کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایزنی کرده است. به گفته‌ی واعظی، دولت اختیاری در مورد بازگشایی این شبکه‌ها ندارد و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید این مسئله را در دستور کار قرار دهد و در نهایت در مورد آن تصمیم‌گیری کند.

به گزارش آی تابناک : توییتر (Twitter)، یک شبکه اجتماعی محبوب در سراسر جهان است که در سال 2006 آغاز به کار کرد اما در سال 1388، مسئولان وقت ایران، این شبکه اطلاع‌رسانی را فیلتر کردند و توییتر تا به امروز به مدت بیش از 7 سال فیلتر بوده است. پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، بارها اخباری مبنی بر رفع فیلتر توییتر به گوش می‌رسید اما این موضوع تاکنون عملی نشده است. این در حالی‌ست که بسیاری از مسئولان کشور در همین شبکه‌های مجازی به خصوص توییتر فعالیت دارند.

دولت با رفع فیلتر توییتر موافق است

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در رابطه با رفع فیلتر توییتر اظهار کرد که بازگشایی مجدد شبکه‌های فیلتر شده در حوزه اختیارات دولت نیست و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید در این مورد تصمیم‌گیری کند. وی در ادامه افزود:

در خصوص این شبکه‌ها که شبکه‌های اطلاع‌رسانی محسوب می‌شوند، ما در دولت با رفع فیلتر آن‌ها موافق هستیم. این شبکه‌ها در این دولت مسدود نشده‌اند و فیلترینگ آن‌ها در دولت قبلی صورت گرفته است. در همین راستا، بازگشایی شبکه‌های مذکور در اختیار دولت یازدهم نیست و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و در مورد آن بحث کند.

رفع فیلتر توییتر

واعظی در پایان اعلام کرد که رایزنی‌هایی برای رفع فیلتر توییتر انجام شده و دولت با این موضوع موافق است، اما هنوز دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، این مسئله را در دستور کار خود قرار نداده است.


منبع : ILNA

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار