کد خبر: ۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 10
بیوک برای سال ۲۰۱۸ مدل استیشن واگن خودروی محبوب و پرفروش رگال را معرفی کرد.

به گزارش آی تابناک : بیوک قصد دارد برای سال ۲۰۱۸ مدل رگال را کاملا مورد بازنگری قرار دهد و این خودرو دیگر در مدل سدان عرضه نخواهد شد. رگال ۲۰۱۸ در  یک مدل هاچ‌بک با نام اسپرت بک و یک مدل کوپه مانند با نام تور ایکس عرضه خواهد شد.

بیوک رگال TourX یک خودروی اسپرت واگن همانند آن‌هایی که در اروپا مشاهده می‌کنیم نیست؛ بلکه یک مدل واگن است که ۳.۴ اینچ طول بیشتری در مقایسه با مدل هاچ بک دارد و در بحث ارتفاع نیز به میزان یک اینچ بلندتر است. این مدل جدید در آستانه‌ی شروع نمایشگاه خودروی نیویورک اتوشو در مرکز فنی Warren متعلق به گروه جنرال موتورز رونمایی خواهد شد. بیوک در این مرکز مدل دیگری به نام Enclave را که یک خودروی کراس‌اوور است، رونمایی خواهد کرد. بیوک رگال از سه‌ماهه‌ی چهارم امسال وارد بازار فروش خواهد شد و قیمت نهایی آن هنوز اعلام نشده است؛ اما این‌طور تخمین زده می‌شود که با توجه به رقابت کلاس خودروهای واگن، قیمت این مدل در حدود رنج قیمتی ولوو V60 کراس کانتری، آئودی A4 Allroad، بی‌ام‌و سری ۳ اسپرت واگن و سوبارو اوت‌بک باشد که این بازه‌ی قیمتی از حدود ۳۲ هزار دلار آغاز و به ۴۰ هزار دلار ختم می‌شود. بیوک اسپرت بک در ۴ تیپ قابل خریداری خواهد بود و تور ایکس در سه تیپ عرضه خواهد شد. 

هر دو مدل بیوک رگال بر اساس اُپل اینسیگنیای جدید ساخته خواهند شد که ماه گذشته در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد. اُپل اینسیگنیای جدید نیز در دو مدل اینسیگنیا اسپرت هاچ بک و اسپرت تورر معرفی شده است و به بازار عرضه خواهد شد. همچنین با وجود توافق جنرال موتورز با گروه پژو سیتروئن برای واگذاری برند اُپل به این خودروساز، تولید مدل رگال در اروپا همچنان در خط تولید اُپل ادامه خواهد یافت و از اروپا به بازار ایالات متحده صادر خواهند شد. در خصوص احتمال مالیات‌های مرزی مربوط به واردات خودرو که ممکن است به قیمت رگال اضافه شوند نیز مارک ریوس مدیر بخش جهانی جنرال موتورز گفته است این شرکت باید برای هرگونه احتمالی آماده باشد و برنامه‌ای داشته باشد. در کانادا نیز تولید مدل فعلی رگال در خط تولید اوشاوا در انتاریو به‌مرور متوقف خواهد شد و از ماه آینده خریداران کانادایی تنها خواهند توانست مدل اسپرت بک را خریداری کنند؛ ضمن اینکه مدل تور ایکس در بازار کانادا عرضه نخواهد شد. رگال با وجود محبوبیتی که دارد، در بازار مکزیک عرضه نخواهد شد. اما در مورد عرضه‌ی رگال در بازار چین باید تا اواخر این ماه و بازگشایی نمایشگاه خودروی شانگهای صبر کرد و دید آیا مدل اسپرت بک در این بازار عرضه می‌شود یا نه؛ چون خریداران چینی بیشتر به خودروهای جادار علاقه دارند که فضای بار زیادی هم داشته باشند.

بیوک رگال از یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری بهره خواهد برد که از توربوشارژر نیز بهره‌مند است و به یک جعبه‌دنده‌ی نه سرعته‌ی خودکار کوپل می‌شود. در مدل اسپرت بک، نیروی موتور به چرخ‌های جلویی انتقال پیدا خواهد کرد؛ اما در مدل تور ایکس، سیستم چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد عرضه خواهد شد و جعبه دنده‌ی این مدل متفاوت و از نوع ۸ دنده‌ی خودکار است. این سیستم در بخش انتقال نیروی خود از دیفرانسیل کلاچ‌دار در محور عقب استفاده می‌کند تا کنترل بهتری روی کشش خودرو وجود داشته باشد. پیشرانه‌ی رگال می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتون متر گشتاور تولید کند که در مدل چهارچرخ محرک تور ایکس، گشتاور تولیدی پیشرانه به ۴۰۰ نیوتون متر افزایش پیدا می‌کند. همچنین در تمامی مدل‌های رگال سیستم Stop/Start به‌صورت استاندارد نصب خواهد شد. مدیر بخش جهانی جنرال موتورز پس از رانندگی با رگال جدید، گفت از دینامیک رانندگی بالا و هندلینگ خوب این خودرو کاملا راضی است.

بیوک انتظار دارد بیشتر خریداران مدل اسپرت بک را انتخاب کنند؛ اما ریوس معتقد است فعلا برای قضاوت زود است و نمی‌توان نظر قطعی در خصوص تعداد مشتریانی که به سراغ مدل واگن می‌روند داد. او معتقد است این حرکت برای شرکتی چون بیوک که عضوی کوچک از یک شرکت بسیار بزرگ‌تر محسوب می‌شود، ریسک است؛ اما بیوک می‌تواند از پس این ریسک برآید.

این مدل جدید ششمین نسخه از بیوک رگال است و دومین نسل این خودرو از زمان احیای دوباره‌ی نام آن در سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود. همچنین در طراحی ظاهری خودرو از امضای طراحی بیوک، یعنی جلوپنجره‌ی معروف به آبشاری به همراه لوگوی بیوک در مرکز آن، بهره‌مند است. مدل واگن نیز برای شباهت بیشتر به خودروهای کراس‌اوور به ریل‌های روی سقف و قطعات محافظ پلاستیکی در اطراف بدنه مجهز شده است. همچنین در این مدل درب صندوق بار را می‌توان بدون دخالت دست باز کرد. کابین خودرو نیز مورد بازنگری قرار گرفته و طراحی آن راننده محور شده است. راننده در این خودرو از امکاناتی چون سیستم هات‌اسپات وای‌فای 4G LTE، نمایشگر ۷ اینچی سازگار با اپل کارپلی و اندروید اتو و نرم‌افزارهای مختلفی بهره‌مند شده است. 

بیوک رگال

مدل اسپرت‌بک دارای فضای باری به میزان ۸۹۱ لیتر است و صندلی‌های دوتکه‌ی ردیف دوم را نیز می‌توان در دو مرحله تا کرد که فضای اتاق انعطاف‌پذیری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. زمانی که صندلی‌های ردیف دوم نیز خوابانده شوند، فضای بار خودرو به میزان ۱۷۱۸ لیتر افزایش پیدا خواهد کرد. مدل تور ایکس در حالت عادی دارای فضای بار ۹۲۵ لیتر است و با خواباندن صندلی‌های عقبی، این فضا تا ۲۰۸۱ لیتر افزایش پیدا می‌کند.

رگال جدید از نظر ایمنی خودروی مجهزی به شمار می‌رود و به سیستم‌ فعال حفاظت از عابر پیاده مجهز است که در صورت برخورد خودرو با عابر پیاده، بخش عقبی کاپوت را به میزان ۴ اینچ بالا می‌آورد تا آسیب و جراحات کمتری به عابر پیاده وارد شود.

در مورد این خودرو، دانکن آلرد مدیر بخش جهانی بیوک و جی‌ام‌سی گفته است برند بیوک در ۴ سال گذشته ۴ مدل جدید معرفی کرده و حالا هم  با معرفی مدل رگال، این خودروساز دارای جوان‌ترین خط تولید در بین خودروسازان وابسته به جنرال موتورز خواهد بود و هیچ مدل از این خودروساز عمری بیش از ۲۱ ماه ندارد. بیوک به‌زودی مدل پلاگین هیبرید را با نام Velite به بازار چین عرضه خواهد کرد و این‌طور که ریوس گفته است، فعلا برنامه‌ای برای عرضه‌ی مدل‌های الکتریکی در بازار ایالات متحده وجود ندارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار