کد خبر: ۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - 2017 April 06
معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در عرصه علمی مقام ششم را در جهان دارد که این جایگاه حاصل توکل به خدا، اعتماد به نفس، هوش ، همت و علاقه ایرانیان به ویژه دانش آموزان ، مراکز علمی و دانشگاهی به رشد و توسعه کشور است.
به گزارش آی تابناک : علی وطنی عصر چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین آزمایشگاه سلول های بنیادین و پزشکی بازشناختی پژوهش سرای دانش آموزی آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج، افزود: رشد ایران در رسیدن به این جایگاه بالا در عرصه علمی، یک افتخار ملی است که در طول 5 سال از مقام 36 علمی دنبا به مقام ششم دست پیدا کنیم. 

وی جهش علمی کشور را غرور آفرین برشمرد و اظهار کرد: بیشترین رشد علمی کشور را در دولت تدبیر و امید شاهد هستیم که این رویکرد نشانه توجه و حمایت دولت از عرصه علمی و پژوهشی کشور است. 

وی بیان کرد: نگاه مثبت دولت موجب شده تا عرصه فعالیت های پژوهشی از دانشگاه ها به سطح مدارس کشور کشانده شود و دانش آموزان یه سمت پژوهش محوری در قالب برنامه های آموزش و پرورش سوق داده شوند که امروز شاهد افتتاح نخستین آزمایشگاه مجهزی برای دانش آموزان در استان البرز باشیم. 

وی با اشاره به اینکه امروزه دارایی انسان ثروت محسوب نمی شود بلکه به دانایی افراد است خاطر نشان شد: در افق 1404 سهم درآمد ناخالص ملی ایران 50 درصد از محل اقتصاد دانش بنیان است که برای آن باید تلاش کنیم تا در عرصه فناوری یه توسعه مناسب برسیم تا دیگر اقتصاد کشور متکی به نفت نباشد. 

معاون علمی و پژوهشی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: برای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان باید به تجاری سازی پژوهش ها توجه شود و خانواده ها و بخش خصوصی در این راستا به کمک دولت بیایند. 

وطنی یادآور شد: دولت در حمایت از طرح های دانش بنیان کمبود اعتبار ندارد و دیگر از افراد فعال در این بخش پذیرفته نمی شود که از ما حمایت مالی نشد لذا از ادامه کار دلسرد شدیم به همین دلیل رها کردیم. 

وی تصریح کرد: در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال باید در هدایت دانش آموزان به سمت پژوهش و فناوری تلاش کنیم و استان البرز در این عرصه تلاش خوبی را آغاز کرده است که باید بیش از این مورد توجه مسئولان استان و خانواده ها قرار گیرد. 

وی تاکید کرد: استان البرز ظرفیت راه اندازی شهر سلول های بنیادی در حوزه دانشگاه خوارزمی را نیز دارد. 



منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار